– Media publiczne, to są media, w których jednak publiczne pieniądze pracują na coś. W tej proponowanej ustawie chodzi o silną pozycję ośrodków regionalnych. Robi się takie silne konsorcjum na rzecz publicznego informowania ludzi – powiedział sekretarz stanu w Ministerstwie Cyfryzacji Witold Kołodziejski.
Kołodziejski poinformował, że aktualnie trwają dyskusję na temat przyszłego kształtu opłaty abonamentowej. Jak dodał, trwa wymiana koncepcji, czy powinien ją płacić każdy, czy powinny to robić tylko gospodarstwa domowe. – Każdy system ma swoje wady i zalety. Jeżeli będziemy płacić go sprawiedliwie wszyscy, to będzie on niższy – dodał.
Według byłego przewodniczącego KRRiT obecnie nie ma formuły, aby umorzyć zaległości związane z niepłaceniem abonamentu. W jego ocenie, to rozwiązanie szczególnie trudne, jeżeli pod uwagę weźmie się orzeczenie Trybunału konstytucyjnego, który stwierdził, że Poczta Polska ma obowiązek ściągania abonamentu.
Kołodziejski stwierdził także, że reklamy powinny być emitowane w jakimś stopniu w TVP. Jednocześnie sekretarz stanu zwrócił uwagę, że programy w TVP nie są przerywane reklamami. Jak dodał, wiąże się to z utratą znacznej części dochodów.
CZYTAJ RÓWNIEŻ:
Ustawa medialna opublikowana w Dzienniku Ustaw