Ministerstwo rolnictwa wydało prawie 12 tys. złotych publicznych pieniędzy na wywiad z szefem resortu Markiem Sawickim w Gazecie Wyborczej. Rzecznik ministerstwa wyjaśnia, że każde ministerstwo ma możliwości podejmowania działań promocyjnych i informacyjnych, a samą sprawę nazywa „skorzystaniem z możliwości”.
Niedawno w Gazecie Wyborczej ukazał się wywiad z ministrem rolnictwa Markiem Sawickim. Publikacja została oznaczona jako reklama. Szef resortu tłumaczył w wywiadzie przede wszystkim zagadnienia związane z odszkodowaniami za szkody wyrządzone przez dziki oraz z cenami skupu wieprzowiny i mleka.
Jak poinformowała wczoraj „Rzeczpospolita" podatnicy zapłacą z ten wywiad dokładnie 11 725,65 zł.
Resort rolnictwa nie widzi problemu. – Zamieszczenie materiału informacyjnego w postaci artykułu dotyczącego polskiego rolnictwa na łamach Gazety Wyborczej pozwala na dotarcie z informacjami o działaniach podejmowanych przez Ministerstwo Rolnictwa do mieszkańców całej Polski – mówi Telewizji Republika Witold Katner, rzecznik ministerstwa.
Ponadto wyjaśnia, że każde ministerstwo ma możliwości podejmowania działań promocyjnych i informacyjnych, a wywiad w Gazecie Wyborczej był „skorzystaniem z możliwości”.