Dowody na życie pozaziemskie? NASA publikuje film o "oceanicznych światach"

NASA publikuje film o "oceanicznych światach"
Zrzut ekranu YT/NASA Goddard

Czy życie pozaziemskie jest możliwe? Według NASA, potrzebne są do tego trzy składniki: energia, cząsteczki organiczne i woda w stanie ciekłym – to tzw. „oceaniczne światy”. Amerykańska Agencja Kosmiczna opublikowała w mediach społecznościowych ciekawy film poświęcony temu zjawisku.

Kwestia życia pozaziemskiego od dekad budzi zainteresowanie naukowców. Czy naprawdę możemy zasiedlić inne planety? Czy na innej planecie niż Ziemia mogło rozwinąć się życie?

Astrobiologia, czyli pozaziemskie poszukiwania życia, opiera się przede wszystkim na poszukiwaniu planet karłowatych i księżyców, które zawierają duże ilości wody w stanie ciekłym. Takie właśnie obiekty NASA nazywa „oceanicznymi światami”.

Agencja Kosmiczna zwraca uwagę, że mogą one być wszechobecne w galaktyce. W naszym Układzie Słonecznym odkryto dowody na istnienie oceanów na księżycach Saturna, Jowisza, Neptuna. Można zaobserwować je także na Plutonie.

Jak wskazuje NASA, miliardy lat temu również Wenus i Mars mogły mieć na swoich powierzchniach oceany.

Im lepiej znamy bowiem nasz dom, czyli Ziemię, tym lepiej możemy zrozumieć światy poza nią. A kiedyś może także życie poza nią – nawet jeśli nie wygląda ono do końca tak jak w powieściach i filmach science-fiction.

Źródło: Polskie Radio, IAR