Przejdź do treści

Pandemia a zwyczaje zakupowe Polaków. Sprawdź najnowsze wyniki badania

Źródło: Fot. pixabay/Victoria_Borodinova

Z badania EY Polska wynika, że Polacy wracają do przyzwyczajeń zakupowych sprzed pandemii. Zmniejsza się liczba osób kupujących online.

Badanie EY Polska pokazało, że zmalała liczba osób, które planują robić zakupy w centrach handlowych. Z analizy wynika, że wzrosła liczba osób, które planują wybierać otwarte parki handlowe, obejmujące odrębne budynki ze sklepami, do których wchodzi się z zewnątrz.

- Ten rodzaj sklepów zyskał we wszystkich badanych kategoriach - podkreśliła firma EY Polska.

Trzecia, edycja badania EY Future Consumer Index, przeprowadzona rok po rozpoczęciu pandemii, pokazało, że w parkach handlowych świeżą żywność planuje kupować już 56 proc. konsumentów (poprzednio było to 20 proc). Natomiast żywność pakowaną 51 proc. (w październiku 2020 r było to 24 proc. badanych).

Jak wynika z badania #EY_Polska, maleje liczba osób, planujących robić zakupy w centrach handlowych. Respondenci preferują otwarte parki handlowe, obejmujące odrębne budynki ze sklepami. Więcej informacji o badaniu #EYFutureConsumerIndex: https://t.co/v3sQEKfGHC pic.twitter.com/wvXGlls62k

— EY Polska (@EY_Poland) May 14, 2021

Pandemia zwiększyła również ostrożność w gospodarowaniu pieniędzmi. 34 proc. badanych odpowiedziało, że chętnie zamienia marki produktów tak, aby obniżyć wydatki. W poprzedniej edycji badania taką odpowiedź zaznaczyło 24 proc. ankietowanych.

54 proc. badanych, w porównaniu do 45 proc. w październiku 2020 r., przyznało, że wydają mniej na artykuły, które nie są niezbędne.

- Niestabilność otoczenia oraz obawy o zmniejszenie dochodów mogą zwiększać skłonność respondentów do wybierania tańszych produktów marek własnych sieci handlowych. Wyniki badania pokazują, że segment marek własnych może znów zwiększyć swoją dynamikę. Przed pandemią w niektórych kategoriach produktowych zauważyć można było stabilizację albo wręcz spadek segmentu private label - powiedział Grzegorz Przytuła, Associate Partner EY-Parthenon, ekspert Sektora Handlu i Produktów Konsumenckich EY.

 - Wzrost popularności marek własnych może być szansą dla jednych podmiotów, a zagrożeniem dla innych. Sieci handlowe mogą generować lepsze marże oraz przywiązywać konsumentów do marek dostępnych tylko u nich. Z kolei producenci lokalnych marek znajdują się pod coraz większą presją, gdyż zostaje coraz mniej miejsca pomiędzy silnymi międzynarodowymi markami oraz markami własnymi - dodał.

Jak wynika z analizy https://t.co/ttLriJFQPa i UCE RESEARCH, wykonanej na próbie 8,8 mln wizyt blisko 785 tys. konsumentów w 9 tys. placówek, w styczniu br. wielkopowierzchniowe sklepy spożywcze straciły rok do roku 36% swojego ruchu.

➡️ https://t.co/rECCwtsryo pic.twitter.com/dZnqdhIFz7

— PolishBrief.pl (@BriefPolish) February 15, 2021
ey.com

Wiadomości

Alert w Niemczech: "Zadźgam każdego, kto wygląda na Araba"

Wszystko jasne. Co Polacy myślą o niedzielach handlowych?

Dziennikarza nielegalnej TVP wyprowadzili z konwencji Bidena

Meloni ostrzega przed Rosją: Musimy być gotowi

Potworna zbrodnia w Nowym Jorku. Podpalił śpiącą kobietę

Wyjątkowy film w Republice już 24 grudnia

Już dziś zapraszamy na wyjątkową Pasterkę w Republice

AKTUALIZACJA

Wielka impreza niszczycieli demokracji w Polsce. Ujawniamy!

Polacy nie chcą zmian ws. zakazu handlu w niedzielę

TYLKO U NAS

Majdzik: „Tusk działa na zlecenie UB-ków, Niemców i Rosji”

Szokujące fakty o Sądzie Apelacyjnym w Warszawie

Zobacz, jak sprawdzić czy twój smartfon cię podgląda!

Warszawska afera śmieciowa, czyli największy problem Rafała Trzaskowskiego

Komentator TVN ZSZOKOWAŁ na wizji: „Ostatnie komunikaty są tak samo wiarygodne jak te z kancelarii premiera”

Stefaniuk: Prokurator, który zatrzymał Romanowskiego, dalej prowadzi sprawę, a powinien być odsunięty

Najnowsze

Alert w Niemczech: "Zadźgam każdego, kto wygląda na Araba"

Potworna zbrodnia w Nowym Jorku. Podpalił śpiącą kobietę

Wyjątkowy film w Republice już 24 grudnia

Już dziś zapraszamy na wyjątkową Pasterkę w Republice

Wielka impreza niszczycieli demokracji w Polsce. Ujawniamy!

AKTUALIZACJA

Wszystko jasne. Co Polacy myślą o niedzielach handlowych?

Dziennikarza nielegalnej TVP wyprowadzili z konwencji Bidena

Meloni ostrzega przed Rosją: Musimy być gotowi