Pomysły Trzaskowskiego na metro w ogniu krytyki. „Będzie wolniejsze niż autobus”
Warszawiacy czekają na rozbudowę metra, dlatego ucieszyła ich deklaracja Rafała Trzaskowskiego o budowie III linii. Niestety trasa linii w dużym stopniu pokrywa się z trasą linii II – zauważają internauci. Miasto Jest Nasze dodaje, że „III linia będzie wozić co najwyżej powietrze”.
„Nie rozumiemy, czemu przy tak ogromnym kryzysie finansów samorządu, cięciach w inwestycjach, właśnie teraz Prezydent Rafał Trzaskowski uznał za najbardziej priorytetową inwestycję w III linię metra, której trasa w przedstawionym kształcie oceniana jest przez wszystkich ekspertów jako fatalna – stwierdzili aktywiści „Miasto Jest Nasze”.
.@trzaskowski_ znalazł 1 MLD zł. na metro, chociaż w zeszłym roku miasto zrezygnowało z tramwaju na Gocław. Tymczasem aktualny przebieg metra sprawia, że to tramwaj byłby:
— Miasto Jest Nasze ????????♻️ (@MiastoJestNasze) March 15, 2021
???? 10 razy tańszy
???? nawet 30% szybszy (podróż bez przesiadek)
???? powstałby już w 2023 r., a nie za 8 lat pic.twitter.com/7M8yeck8Za
Według organizacji, będzie to „bardzo kosztowna pomyłka”. Aktywiści dodają, że proponowana przez Ratusz linia metra z Gocławia jest 10 razy droższa niż odłożony przez miasto, ale wyczekiwany od lat przez mieszkańców tramwaj na Gocław. „To jednak nie wszystko – tramwajem będziemy w Centrum dużo szybciej niż metrem – to wszystko przez to, że aktualny przebieg zakłada bardzo niewygodną przesiadkę na stacji Metro Stadion na której linia M3 będzie kończyć bieg” – czytamy na stronie organizacji. Aktywiści dodają, że linia M3 nie będzie mogła pojechać dalej w stronę centrum, bo stacja metra Stadion Narodowy technicznie tego nie umożliwia. „Szybciej będziemy nawet autobusem, wybierając na przykład linię 507” – informuje organizacja.
Warszawa dla deweloperów?
Eksperci z Politechniki Warszawskiej wykazali, że dużo lepszym przebiegiem metra – zarówno jeśli chodzi o liczbę pasażerów, jak i czas podróży – byłaby trasa łącząca Gocław bezpośrednio ze Śródmieściem Południowym, z pominięciem stacji Stadion.
„Również nasze stowarzyszenie wskazywało, że w związku z wyczerpywaniem się przepustowości autobusów na Trasie Łazienkowskiej, pożądanym przebiegiem metra z Grochowa i Gocławia powinien być korytarz zbliżony właśnie do trasy Łazienkowskiej, z możliwością dalszego przedłużenia w kierunku wschodnim (PKP Gocławek lub PKP Wawer) i zachodnim (Ochota/Szczęśliwice)” – czytamy na Miasto Jest Nasze.
W zeszłym roku urzędnicy @warszawa zastopowali budowę tramwaju na Gocław. Koszt inwestycji to ok. 220 mln zl.
— Janek Baran (@JanBaran999) March 15, 2021
Teraz prezydent @trzaskowski_ forsuje budowę #3LiniaMetra Stadion-Gocław. Koszt 10x, a czas przejazdu bardzo podobny jak tramwaju.
Gdzie tu logika?
Analitycy zauważają, że zarówno dla przebiegu M3 przez Gocław, jak i dla planowanego przez miasto przebiegu przez Siekierki – brakuje Miejscowych Planów Zagospodarowania Przestrzennego dla terenów wzdłuż przebiegu linii M3. „Zasadne jest więc pytanie: czy ten przebieg metra jest zaplanowany pod realne potrzeby mieszkańców Warszawy, czy też dla deweloperów, by mogli drożej sprzedać swoje inwestycje?” - zwracają uwagę aktywiści.
Pomysł @trzaskowski_ @warszawa o zdublowaniu linii metra- poprzez zbudowanie nowej linii metra równoległej do dopiero co ukończonej linii metra- to jakieś Himalaje absurdu ????????♂️????????♂️????????♂️
— Jan Popławski (@janpoplawski) March 15, 2021
Droga impreza za parę miliardów złotych- rażąca niegospodarność ???????????? #metro #3LiniaMetra https://t.co/9Auq2PDP7U pic.twitter.com/OYQRsLSaVA
Polecamy Sejm. Wybór Marszałka
Wiadomości
Europoseł Jacek Ozdoba domaga się ujawnienia danych lekarza, który miał opiniować stan zdrowia Zbigniewa Ziobry
Rząd Tuska nie ma na leczenie onkologiczne Polaków. Znalazły się miliony na pomoc wojskową dla Ukrainy
Najnowsze
Zembaczyński naśmiewał się z choroby Zbigniewa Ziobry
Czarnek ostro o rządzie Tuska: "To jest zdrada"
Marianna Schreiber i Piotr Korczarowski rozstali się. „Nasze światy nie schodzą się w jeden”