Niemal 23 mln złotych na nagrody dla warszawskich urzędników

Artykuł
Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent Warszawy
flickr.com/PlatformaRP/CC BY-ND 2.0

Tuż przed końcem 2013 roku prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz po raz kolejny wypłaciła nagrody swoim pracownikom. Ich łączna wartość to niemal 23 miliony złotych rozdysponowane wśród około 7 tys. urzędników.

Pomimo wielu zastrzeżeń do pracy warszawskich urzędników prezydent miasta nie wahała się przyznać im premii „za dobrą pracę”. – Nie wszyscy dostali nagrody uznaniowe, około pół tysiąca osób jej nie otrzymało –  mówi rzecznik Ratusza Agnieszka Kłąb. Jej zdaniem prezydent premie musiała wypłacić, bo było to żądanie związków zawodowych.

Wypłata nagród była warunkiem uzgodnienia przez związki nowego regulaminu wynagradzania, obowiązującego od stycznia tego roku. Ten dokument nie przewiduje już przyznawania pracownikom trzech nagród rocznie, jak to było dotąd –  dodaje Kłąb. Aktualnie, w zamian za premię uznaniową urzędnicy będą otrzymywać dodatek motywacyjny do pensji. Będzie przyznawany za dodatkowe zadania, takie jak np. zastępstwo kolegi przebywającego na zwolnieniu lekarskim.

W marcu 2013 roku Gronkiewicz-Waltz ogłosiła, że wstrzymuje wypłaty premii dla swoich urzędników. Jednak mimo to wypłacała tzw. nagrody specjalne i jubileuszowe. W ubiegłym roku na wszystkie rodzaje gratyfikacji finansowych ratusz wydał blisko 25 mln złotych.

Źródło: super express, telewizja republika

Komentarze
Zobacz także
Nasze programy