Poczta Polska (PP), odpowiadając na wyzwania rewolucji cyfrowej, rozszerza swoje usługi. Realizacja działań cyfrowych jest możliwa m.in. dzięki usługom i narzędziom oferowanym przez markę Envelo – istniejącą już realnie pocztę przyszłości.
Envelo to marka PP, jej spółka córka. Została powołana w celu rozwijania usług pocztowych w świecie wirtualnym – wyjaśniał prezes PPUC-Envelo Paweł Usidus. – Możemy je realizować online, 24 godziny na dobę, za pomocą mobilnych urządzeń naszych klientów: tabletów, komputerów czy smartfonów. Oznacza to poszerzenie działalności PP, działającej od końca XVI w. w analogowej rzeczywistości, o obecną, cyfrową – dodał prezes Usidus.
– Firmy takie jak Poczta Polska są przygotowane na cywilizacyjne, rewolucyjne wręcz wyzwania – przekonywał z kolei prezes PP Przemysław Sypniewski. – Nie uważam, by poszerzanie naszej działalności o e-substytucję miało ograniczyć usługi tradycyjne. Będziemy zresztą je łączyć, np. towary zamówione w sklepie internetowym muszą przecież zostać dostarczone w „realu”, a do tego potrzebni są kurierzy PP, Neopaczkę przygotowaną i opłaconą online i tak należy nadać na poczcie. Jednocześnie zdajemy sobie sprawę, że wielkość przychodów ze świadczonych przez nas tradycyjnych usług w przyszłości będzie systematycznie spadać. To państwo, które jest naszym właścicielem, może zapewnić nowe zadania dla Poczty Polskiej, by mogła się rozwijać. Nasz udział w cyfryzacji Polski to w tym kontekście krok w dobrym kierunku, abyśmy stali się wkrótce narodowym operatorem cyfrowych doręczeń – podsumował prezes Sypniewski.
– E-usługi pocztowe i oficjalny kanał e-doręczeń w naszym kraju powinny pozostać w państwowym Envelo z powodów strategicznych, bezpieczeństwa i poufności przekazywanych danych – dowodził prezes Usidus. – W ub. roku podpisano w tym celu porozumienie z Ministerstwem Cyfryzacji, Ministerstwem Infrastruktury i Budownictwa, Pocztą Polską i Envelo dla wypracowania formuły takich usług. Chodzi o koncepcję tzw. e-skrzynki, dzięki której drogą elektroniczną będzie przekazywana wszelka korespondencja między firmami a obywatelami (w tym np. rachunki za prąd) i administracją, tak jak to się dzieje np. u naszych południowych sąsiadów Czechów czy w Estonii. Tą drogą będzie można także zawierać różnego typu transakcje, realizować przelewy czy płatności, przekazywać decyzje administracyjne. W ten sposób korespondencja dostarczana obecnie w sposób tradycyjny będzie docierała do odbiorców szybciej i taniej, ale też – co mogę zagwarantować – z zapewnieniem pełnego bezpieczeństwa – dodał prezes Usidus.
Na zakończenie prezes Sypniewski zauważył, że jego firma ma już doświadczenia w e-usługach dla obywateli. – Jako jedyna na naszym rynku instytucja niebankowa oferujemy Profil Zaufany (e-GO), który można aktywować w każdej z 4,5 tys. placówek pocztowych – spuentował prezes Poczty Polskiej.
Relacja powstała we współpracy z Poczta Polską SA
Autor: MP
Najnowsze
Republika zdominowała konkurencję w Święto Niepodległości - rekordowa oglądalność i wyświetlenia w Internecie