Dziś w programie „Polityczna kawa” red. Tomasz Sakiewicz rozmawiał o cenzurze w mediach społecznościowych z Chrisem Stępniem z Klubu „Gazety Polskiej” w Michigan, i Piotrem Łuczukiem, ekspertem ds. cyberbezpieczeństwa z UKSW.
Obserwujemy efekty kultury hejtu, wspieranej przez firmy big-tech, demokratów i media. – Big tech jet pod politycznym parasolem demokratów – zauważył Chris Stępień.
#PolitycznaKawa | Krzysztof #Stępień: To był ten trzygrupowy tandem: demokraci, big-tech, media, które postanowiły zniszczyć Trumpa, który stanowi zagrożenie dla ich dominacji. #włączprawdę z #TVRepublika
— Telewizja Republika ???????? #włączprawdę (@RepublikaTV) January 17, 2021
#PolitycznaKawa | Krzysztof #Stępień: W tej grze politycznej przeciwko człowiekowi spoza establishmentu uczestniczyły media, uczestniczył big-tech. Przez 3,5 roku traktowano prezydenta w mediach dosłownie jak śmiecia. #włączprawdę z #TVRepublika
— Telewizja Republika ???????? #włączprawdę (@RepublikaTV) January 17, 2021
Dodał, że zbyt łatwo można dziś ograniczać wolność słowa. – Parler jest świetnym przykładem na to, jak wielką firmę można zniszczyć w ciągu 24 godzin – powiedział.
– Obserwujemy zjawisko bańki informacyjnej, w której jesteśmy zamykani bez własnej wiedzy – uznał Piotr Łuczuk. – Użytkownicy zostali uzależnieni od mediów społecznościowych – dodał.
#PolitycznaKawa | Piotr #Łuczuk: Niestety, brak świadomości użytkowników o skali zjawiska powoduje, że często użytkownicy sami się w tej bańce zamykają.#włączprawdę z #TVRepublika
— Telewizja Republika ???????? #włączprawdę (@RepublikaTV) January 17, 2021
– To jest atak na Trumpa, jego wyborców, ale także na myśl konserwatywną w USA i na całym świecie – zauważył.
– Media społecznościowe są wyjęte z zapisów prawa prasowego – podkreślił.
#PolitycznaKawa | Piotr #Łuczuk: Problem polega na tym, że na mocy z ustawy 1996 roku, tej słynnej sekcji 230 media społecznościowe są wyjęte z zapisów prawa prasowego funkcjonującego w USA, ale też nie są w żaden sposób umocowane prawnie jeśli chodzi o wolność słowa w Europie.
— Telewizja Republika ???????? #włączprawdę (@RepublikaTV) January 17, 2021
– To my jako odbiorca końcowy decydujemy o sukcesie mediów społecznościowych. Tymczasem z klientów staliśmy się towarem. To szokujące – powiedział Łuczuk. - Nie mamy formalno-prawnych możliwości walki z tymi gigantami – dodał.
– Kultura bojkotu byłaby w tym momencie świetnym narzędziem – stwierdził Chris Stępień.