Psycholog: 95 proc. naszych decyzji zakupowych podejmujemy nieświadomie. Nie myślimy wtedy, mózg się zupełnie odłącza
– Dowodzenie przejmuje instynkt. Instynkt jest tym, co nas prowadzi i sprawia, że mamy energię do tego, żeby rozpychać się, bić, krzyczeć, piszczeć i wyrywać sobie upragnioną rzecz, którą trzeba kupić – mówiła, o zakupowym szale, Paulina Wnukiewicz.
Gościem Dominiki Figurskiej w programie "Polska na Dzień Dobry. Weekend" była Paulina Wnukiewicz, psycholog i psychoterapeuta z Centrum Psychoterapii Ben-Med, która komentowała szał zakupów podczas promocji i to, co dzieje się z człowiekiem podczas szału zakupów.
Psycholog wskazała, że "95 proc. naszych decyzji zakupowych podejmujemy nieświadomie, wobec tego działają na nas wszelkie przejawy psychologii tłumu". – Nie myślimy wtedy, mózg się zupełnie odłącza, kora mózgowa właściwie nie istnieje. To wszystko, co się dzieje to jest działanie naszego instynktu i porwanie tą podnietą i obietnicą szybkiej nagrody – dodała Paulina Wnukiewicz.
Gość Telewizji Republika zaznaczyła, że podczas szału zakupów ludzie "działają – w jakiś sposób – jak maszyny". – Dowodzenie przejmuje instynkt. Instynkt jest tym, co nas prowadzi i sprawia, że mamy energię do tego, żeby rozpychać się, bić, krzyczeć, piszczeć i wyrywać sobie upragnioną rzecz, którą trzeba kupić. Tu, tak naprawdę, nie chodzi o tę rzecz, o to, że będziemy mieć konkretny przedmiot, ten łup. To jest zachowanie, które – moim zdaniem – jest powiązane z ewolucyjnymi historiami. Tak, jak kiedyś ludzie gonili za zwierzyną, polowali, tak jest podczas szału zakupów – mówiła.
Najnowsze
PILNE: Akt oskarżenia przeciwko Danielowi Obajtkowi [SZCZEGÓŁY]
TRZEBA ZOBACZYĆ!
Protest w PG "Silesia". Górnicy chcą pilnego spotkania z Motyką!
Dramat mamy pięcioraczków tuż przed Świętami. „Konta zablokowane, zostałam z niczym”