Gliński: Trwa program termomodernizacji szkolnictwa artystycznego
„To unikatowe w skali kraju przedsięwzięcie inwestycyjne objęło 187 nigdy wcześniej nie modernizowanych budynków szkolnych, należących do 139 jednostek oświatowych” – napisał wicepremier, minister kultury prof. Piotr Gliński w liście na rozpoczęcie roku szkolnego 2020-2021.
List jest adresowany do uczniów, nauczycieli i pracowników szkół artystycznych.
„Szkoły artystyczne są jedną z gałęzi ogólnopolskiego systemu oświaty, nad którym pieczę sprawuje Ministerstwo Edukacji Narodowej. Jest wolą wszystkich organów państwa odpowiedzialnych za organizację szkolnictwa, aby wejście w nowy rok szkolny odbyło się w sposób roztropny i odpowiedzialny. Zwracam się z gorącą prośbą do wszystkich Państwa, abyśmy realizowali zalecenia i wytyczne w zakresie obecnej organizacji procesu nauczania zarówno w szkolnictwie ogólnym, jak i artystycznym” – podkreślił szef resortu kultury. I dodał: „Szkoły artystyczne to miejsce, które zapewnia uczniom możliwość wszechstronnego rozwoju. Tutaj mogą realizować swoje zamierzenia, rozwijać uzdolnienia i pielęgnować pasje. Utalentowani adepci sztuki stanowią dla nauczycieli nie lada wyzwanie. Jednak dzięki ich pracy, krok po kroku, uczniowie zdobywają coraz to nowe umiejętności, aż w końcu stają się kolejnym pokoleniem artystów, których osiągnięcia możemy z dumą podziwiać w kraju i za granicą”.
Prof. Piotr Gliński zapowiedział kontynuację podjętego przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego programu termomodernizacji szkolnictwa artystycznego: „To unikatowe w skali kraju przedsięwzięcie inwestycyjne objęło 187 nigdy wcześniej nie modernizowanych budynków szkolnych należących do 139 jednostek oświatowych. Dzięki niemu już 104 nieruchomości, w większości należące do szkół artystycznych w małych ośrodkach, służą społecznościom szkolnym. Obecnie realizowanych jest kolejnych 26 przedsięwzięć budowlanych. Dzięki temu programowi standard warunków pracy i nauki w szkołach artystycznych będzie z roku na rok coraz wyższy, odpowiadając aspiracjom i potrzebom uczniów i pedagogów” – obiecał minister.