Przejdź do treści
Wydarzenie Klub „Gazety Polskiej” Białystok Centrum zaprasza na obchody 79. rocznicy zamordowania Danuty Siedzikówny „Inki” w czwartek, 28 sierpnia, o godz. 17:00 do Kościoła pw. Zwiastowania NMP przy ul. Chętnika 80 w Białymstoku
Wydarzenie Klub „Gazety Polskiej” Częstochowa zaprasza do składania podpisów pod wnioskiem o referendum ws. nielegalnej migracji przez cały sierpień od 12-tej do 17-tej pod Jasną Górą przy wjeździe na parking od ul.Klasztornej
Wydarzenie W czwartek 28 sierpnia 2025r. o godzinie 16:00, w auli Wyższej Szkoły Ekonomicznej, przy ul. Zwycięstwa 14 w Białymstoku odbędzie się spotkanie z Prezesem PiS Jarosławem Kaczyńskim
Wydarzenie Klub "Gazety Polskiej" Gorzów Wielkopolski zaprasza na "Marsz ponad podziałami w obronie granic", 29 sierpnia (piątek), g. 16, z pl. Grunwaldzkiego, zakończenie przy Katedrze.Gorzów Wlkp.
Wydarzenia Klub "Gazety Polskiej" w Sydney zaprasza na manifestację wspierającą żądania Polski o należne reparacje za straty II Wojny Światowej, przed Konsulatem Niemiec, 29 sierpnia (piątek), g. 1-3 pm., 100 William Street, Woolloomooloo, Sydney
Wydarzenie Klub „Gazety Polskiej” w Poznaniu zaprasza 86 rocznicę wybuchu II Wojny Światowej na demonstrację w sprawie wypłacenia Polsce reparacji przez Niemcy, 1 września (poniedziałek), g. 12, Konsulat Honorowy Republiki Federalnej Niemiec ul. Iłłakowiczówny 11 P
Wydarzenie Kluby "Gazety Polskiej" USA zapraszają na spotkanie z Tomaszem Sakiewiczem, red. nacz. "Gazety Polskiej", prezesem TV Republika, 6 września (sobota), g. 7 PM. Parafia Matki Boskiej Częstochowskiej w Bostonie, 655 Dorchester Avenue, Boston, MA 021127
Wydarzenie Kluby "Gazety Polskiej" USA zapraszają na spotkanie z Tomaszem Sakiewiczem, red. nacz. "Gazety Polskiej", prezesem TV Republika, 7 września (niedziela), g. 1:00 PM. (po Mszy Św.- g. 11.00 AM) Parafia Św. Kazimierza, 91 Pulaski St., Newark, NJ
Wydarzenie Klub Gazety Polskiej w Bytomiu zaprasza 8 września na spotkanie z Jakubem Maciejewskim, Anną Zyzek oraz Pawłem Piekarczykiem. Restauracja "W Starym Kinie", ul. Alojzjanów 27. Początek godz. 18:00.
Wydarzenie Klub "GP" w Aleksandrowie Łódzkim zaprasza 9 września na spotkanie z Piotrem Nisztorem. Hotel i Restauracja Pelikan, ul. Wierzbińska 58 Aleksandrów Łódzki. Godz. 18.00
Portal tvrepublika.pl informacje z kraju i świata 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Nie zasypiamy nigdy. Bądź z nami!

„FALA” porażki w Trójmieście – technologia, która zawiodła pasażerów komunikacji miejskiej

Źródło: Komentarze pod postem na portalu Facebook (System FALA), ilustracja tła i kolaż własny

Miał być rewolucją w komunikacji miejskiej, ale zamiast tego przyniósł chaos i frustrację. System FALA, kosztujący 130 milionów złotych, okazał się pełen błędów – od wadliwej aplikacji, przez zawieszające się urządzenia, po skomplikowaną i nieprzyjazną obsługę klienta. Zamiast ułatwiać życie pasażerów, system wprowadził niepotrzebne komplikacje, stając się symbolem technologicznej porażki.

System Fala: Trójmiasto stawia na swoje, ale za jaką cenę?

Od 4 sierpnia 2025 roku w Trójmieście zmieniły się zasady zakupu biletów okresowych. Zamiast korzystać z popularnych aplikacji komercyjnych, takich jak JakDojadę, pasażerowie muszą teraz korzystać wyłącznie z aplikacji „System FALA”, portalu systemfala.pl lub automatycznych biletomatów. Zmiana ta, choć na pierwszy rzut oka może wydawać się praktyczna, wywołała wiele kontrowersji, zwłaszcza wśród mieszkańców, którzy chwalili sobie wygodę zakupów biletów za pośrednictwem innych aplikacji. Miasto tłumaczy tę decyzję oszczędnościami – co roku do budżetu trafi około 3 miliony złotych, które wcześniej były przeznaczane na prowizje dla operatorów komercyjnych aplikacji. 

Jednak mieszkańcy i użytkownicy, zwłaszcza ci, którzy korzystali z alternatywnych aplikacji, wyrażają swoje niezadowolenie. Kontrowersyjną konieczność podania pełnych danych osobowych podkreślił portal Spidersweb. Mowa o danych takich jak numer PESEL, numer telefonu, czy zdjęcie do weryfikacji, co budzi niepokój, a sama procedura zakupu biletów w systemie FALA staje się bardziej skomplikowana i czasochłonna. 

To zatem kolejny krok, który pokazuje, że nowoczesne technologie, mimo że w teorii mają ułatwiać życie, w praktyce mogą przyczynić się do większej biurokracji i mniejszej elastyczności. Mieszkańcy Trójmiasta czują się zmuszeni do korzystania z systemu, który niekoniecznie odpowiada ich potrzebom, co może jedynie pogłębić ich rozczarowanie.

Źródło: Komentarze pod postem profilu "System FALA" na portalu Facebook.com

Pieniądze wydane, a system zawodzi – gdzie popełniono błąd?

130 milionów złotych. Ta kwota miała zagwarantować funkcjonowanie systemu FALA, który miał łączyć nowoczesną technologię z wygodą użytkowników. Pieniądze te w znacznej części pochodziły z funduszy unijnych. Niestety, rzeczywistość pokazuje, że pomimo wielkich inwestycji, system FALA daleki jest od perfekcji. Problemy zaczynają się już przy podstawowym założeniu: aby korzystać z tego systemu, użytkownicy muszą opierać się na aplikacji mobilnej, która… po prostu nie działa tak jak powinna.

FALA, choć jest reklamowana jako innowacyjne rozwiązanie, nie zapewnia pasażerom poczucia bezpieczeństwa. Przykład Adama Lulka, który opisał swoje doświadczenia z FALĄ na portalu Android.com.pl, jest tylko jednym z wielu, które pokazują, jak słaby jest system. Mimo że użytkownik zakupił bilet i miał go w swoim Portfelu Google, system nie rozpoznał transakcji, co skutkowało mandatem. Dopiero po dwóch tygodniach nerwowej korespondencji udało się wyjaśnić sprawę i anulować mandat. Ale czy takie doświadczenie powinno być normą? Czy system, na który wydano takie środki publiczne, powinien generować problemy, które muszą być rozwiązywane przez pasażerów?

Absurdalna obsługa klienta i brak transparentności

Skontaktowanie się z obsługą klienta systemu FALA jest kolejnym przykładem na to, jak projekt nie spełnia swoich podstawowych założeń. Pasażerowie, którzy napotykają trudności z systemem, nie mogą liczyć na szybkie rozwiązanie swoich problemów. Nawet jeśli uda im się skontaktować z infolinią, nie otrzymują pełnej informacji na temat statusu ich reklamacji. Jak wskazuje Adam Lulek, pracownicy obsługi klienta są pomocni, ale mają bardzo ograniczone narzędzia do weryfikacji zgłoszeń. To, co powinno być jednym z podstawowych atutów nowoczesnych systemów, czyli błyskawiczna weryfikacja problemu, w przypadku FALI okazuje się niewykonalne.

Niezrozumiałe pozostaje, dlaczego dział obsługi klienta nie ma bezpośredniego dostępu do działu IT, który zajmuje się problemami technicznymi. Jeśli system jest pełen błędów, a reklamacje są wynikiem tych problemów, dlaczego pasażerowie muszą trwać w niepewności przez wiele dni, zanim otrzymają jakiekolwiek informacje? Taki brak transparentności tylko pogłębia poczucie zawodu i braku szacunku wobec użytkowników.

Źródło: Android.com.pl; Spidersweb.pl, Facebook (profil System FALA), Portal TV Republika

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.

Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google. 

Jesteśmy na Youtube: Bądź z nami na Youtube

Jesteśmy na Facebooku: Bądź z nami na FB

Jesteśmy na platformie X: Bądź z nami na X

Wiadomości

Friedrich Merz

Niemiecki system benefitów na krawędzi. Merz mówi o kryzysie

Prezes PiS o Konfederacji: to będzie zdrada narodowa

Ciało unoszące się w stawie to prawdopodobnie nożownik

Dwuletnie dziecko wypadło z jadącego auta. Rodzice kluczą

Rosja z Iranem o atomie. Oś zła się regeneruje

Rekordowa susza pustoszy Europę

Trump grozi Chinom astronomicznymi cłami

Kellogg - kluczowa postać tej wojny. Co ustalił z Zełenskim?

Pięciu dziennikarzy zginęło w izraelskim ataku na szpital w Gazie

W roli głównej znów Waldemar Żurek. Tym razem chodzi o remont gminnej drogi

Polska na celowniku hakerów. Raport ujawnia skalę ataków

Konfederacja do Zgorzelskiego: "Nie chcemy nic z Avonu"

Wieczorni goście Adriana Klarenbacha w Republice komentują weta prezydenta

Dziadówka – kaszubska zupa na bazie maślanki, która rozgrzewa i syci

Zbigniew Bogucki w Republice. Szef Kancelarii Prezydenta RP o wetach i inicjatywach Karola Nawrockiego

Najnowsze

Friedrich Merz

Niemiecki system benefitów na krawędzi. Merz mówi o kryzysie

Putin

Rosja z Iranem o atomie. Oś zła się regeneruje

susza

Rekordowa susza pustoszy Europę

Donald Trump

Trump grozi Chinom astronomicznymi cłami

Keith Kellogg

Kellogg - kluczowa postać tej wojny. Co ustalił z Zełenskim?

Jarosław Kaczyński

Prezes PiS o Konfederacji: to będzie zdrada narodowa

policja

Ciało unoszące się w stawie to prawdopodobnie nożownik

wypadek w Rzymie

Dwuletnie dziecko wypadło z jadącego auta. Rodzice kluczą