Przejdź do treści

Orlen najbardziej rozpoznawalną marką sieci paliw

Źródło: Ibris, Analiza postrzegania stacji paliw w Polsce, Orlen

Aż 92% respondentów pytanych o marki sieci stacji paliw wskazało Orlen, podczas gdy Lotos kojarzył się 70% ankietowanych, a BP - 67 % pytanych. Orlen Polacy darzą także największym zaufaniem i sympatią – wynika z najnowszego badania Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS.

Również wśród aktywnych kierowców pytanych o znajomość stacji paliw najczęściej padała nazwa Orlen (93%), pozostawiając w tyle konkurencję: Lotos i BP (70%), Shell (69%), Circle K (52). Podobnie jeśli chodzi o często tankujących paliwo: Orlen (96%), Lotos (77%), BP (73%), Shell ( 69%), Circle K (57%).

W sferze poziomu zaufania do marek stacji paliw Orlen po prostu bije pozostałych na głowę, gdyż za wiarygodna markę uważa ja 62% ankietowanych, podczas gdy kolejne marki – BP i Shell mogą liczyć tylko na 32-30% zaufanie. Poziom nieufności do Orlenu jest natomiast najniższy ze wszystkich innych marek i wynosi jedynie 3%.

Pomimo, że zaufanie do marki Orlen wzrosło w ciągu roku nieznacznie, z 61 do 62%, to Orlen dzierży nadal pozycje lidera w tym zakresie.

Poziom sympatii plasuje się dla Orlenu w granicach 61% - najwyżej plasujący się konkurenci jak Shell mogą liczyć na połowę mniej. W tym segmencie w porównaniu do ubiegłorocznego pomiaru widoczny jest wyraźny wzrost o 11%.

 A gdzie aktywni polscy kierowcy najchętniej tankują paliwo - „na Orlenie”, jak mówią zwyczajowo. 57% ankietowanych, którzy tankowali paliwo w ostatnich trzech miesiącach wybierało właśnie tę markę. Dla porównania: BP 12%, Shell i Lotos po 7%.

Aż 40% ankietowanych wybierało też stacje Orlen w celu innym niż kupno paliwa. Dla porównania najwyżej plasujący się konkurent, czyli BP mógł liczyć tylko na 11%.

Okazuje się też, że najwięcej Polaków chciałoby mieć koło domu właśnie stacje Orlen – 46% co oznacza wzrost o 2% w stosunku do 2019 r. , podczas gdy BP 12%, Lotos i Shell po 9 %. Natomiast w przypadku aktywnych kierowców Orlen blisko domu preferowałoby 47% ankietowanych, o 2% wyżej niż w 2019 r.

Liderem w poszczególnych kategoriach funkcjonowania stacji paliw okazał się Orlen: w sferze jakości usług stawia na niego 87% respondentów, jeśli chodzi o jakość paliwa – 80% respondentów i szeroką ofertę handlową – 53%. Choć tutaj warto zaznaczyć, że obsługa na stacjach BP i Shell również oceniana jest pozytywnie notami powyżej 70%. Wizerunek marki Orlen przedstawia się lepiej niż pozostałych sieci. TOP 3 cechy wizerunkowe Orlenu to polska marka (92%), działająca dla dobra społecznego (91%) i wspierająca polskich sportowców (89%)

Ponadto więcej osób niż przed rokiem dostrzega profesjonalizm matki Orlen

Na koniec 2019 r. liczba stacji PKN Orlen wyniosła 1800, podczas gdy BP-575, Grupy LOTOS – 506, Shell – 415, Circle K – 353, Amic – 116. Wśród stacji paliw należących do operatorów niezależnych najliczniejszą grupę stanowią punkty sieci Moya – 244.

To przekłada się na wyniki finansowe segmentu detalicznego PKN ORLEN, które tylko w pierwszym półroczu 2020 r. wyniosły 1,4 mld zł.

 

 

Ibris, Analiza postrzegania stacji paliw w Polsce, Orlen

Wiadomości

Zełenski nie podpisze umowy z USA? Problemem jednostronne zobowiązania

Kolejny atak islamskiego nożownika. Jedna osoba nie żyje

Tomasz Adamek komentuje politykę Trumpa. „To kwestia czasu”

Sąsiedzka sprzeczka zakończona strzałem w głowę. Sprawca był pijany

TYLKO U NAS

Morawiecki: oni kłamią w żywe oczy!

Ciecióra: Tusk nie jest w stanie budować świadomej polityki zagranicznej

Chadecja wciąż na prowadzeniu, ale konkurencja zyskuje poparcie

Mieszkańcy przeciwko „osiedlu kontenerowemu”. Boją się napływu migrantów

Abp Wojda: Europie dzisiaj bardziej zależy na zielonym ładzie natury, niż na ładzie Ducha Świętego

Mieszkańcy protestują przeciwko planom likwidacji przedszkola

„Gazeta Polska” wyprzedziła „Sieci” i „Do Rzeczy”

Trump chce, by Musk działał "bardziej agresywnie"

Nawrocki: „Nie wyślę wojska na Ukrainę, ale polscy przedsiębiorcy powinni ją odbudować”

Sygnał Czytelnika: mamy kolejny efekt czarodziejskiej różdżki minister Leszczyny

Eurokraci policzyli, ilu potrzeba żołnierzy, by zastąpić armię USA i obronić się przed Rosją

Najnowsze

Zełenski nie podpisze umowy z USA? Problemem jednostronne zobowiązania

Morawiecki: oni kłamią w żywe oczy!

TYLKO U NAS

Ciecióra: Tusk nie jest w stanie budować świadomej polityki zagranicznej

Chadecja wciąż na prowadzeniu, ale konkurencja zyskuje poparcie

Mieszkańcy przeciwko „osiedlu kontenerowemu”. Boją się napływu migrantów

Kolejny atak islamskiego nożownika. Jedna osoba nie żyje

Tomasz Adamek komentuje politykę Trumpa. „To kwestia czasu”

Sąsiedzka sprzeczka zakończona strzałem w głowę. Sprawca był pijany