Przejdź do treści
Orlen najbardziej rozpoznawalną marką sieci paliw
Ibris, Analiza postrzegania stacji paliw w Polsce, Orlen

Aż 92% respondentów pytanych o marki sieci stacji paliw wskazało Orlen, podczas gdy Lotos kojarzył się 70% ankietowanych, a BP - 67 % pytanych. Orlen Polacy darzą także największym zaufaniem i sympatią – wynika z najnowszego badania Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS.

Również wśród aktywnych kierowców pytanych o znajomość stacji paliw najczęściej padała nazwa Orlen (93%), pozostawiając w tyle konkurencję: Lotos i BP (70%), Shell (69%), Circle K (52). Podobnie jeśli chodzi o często tankujących paliwo: Orlen (96%), Lotos (77%), BP (73%), Shell ( 69%), Circle K (57%).

W sferze poziomu zaufania do marek stacji paliw Orlen po prostu bije pozostałych na głowę, gdyż za wiarygodna markę uważa ja 62% ankietowanych, podczas gdy kolejne marki – BP i Shell mogą liczyć tylko na 32-30% zaufanie. Poziom nieufności do Orlenu jest natomiast najniższy ze wszystkich innych marek i wynosi jedynie 3%.

Pomimo, że zaufanie do marki Orlen wzrosło w ciągu roku nieznacznie, z 61 do 62%, to Orlen dzierży nadal pozycje lidera w tym zakresie.

Poziom sympatii plasuje się dla Orlenu w granicach 61% - najwyżej plasujący się konkurenci jak Shell mogą liczyć na połowę mniej. W tym segmencie w porównaniu do ubiegłorocznego pomiaru widoczny jest wyraźny wzrost o 11%.

 A gdzie aktywni polscy kierowcy najchętniej tankują paliwo - „na Orlenie”, jak mówią zwyczajowo. 57% ankietowanych, którzy tankowali paliwo w ostatnich trzech miesiącach wybierało właśnie tę markę. Dla porównania: BP 12%, Shell i Lotos po 7%.

Aż 40% ankietowanych wybierało też stacje Orlen w celu innym niż kupno paliwa. Dla porównania najwyżej plasujący się konkurent, czyli BP mógł liczyć tylko na 11%.

Okazuje się też, że najwięcej Polaków chciałoby mieć koło domu właśnie stacje Orlen – 46% co oznacza wzrost o 2% w stosunku do 2019 r. , podczas gdy BP 12%, Lotos i Shell po 9 %. Natomiast w przypadku aktywnych kierowców Orlen blisko domu preferowałoby 47% ankietowanych, o 2% wyżej niż w 2019 r.

Liderem w poszczególnych kategoriach funkcjonowania stacji paliw okazał się Orlen: w sferze jakości usług stawia na niego 87% respondentów, jeśli chodzi o jakość paliwa – 80% respondentów i szeroką ofertę handlową – 53%. Choć tutaj warto zaznaczyć, że obsługa na stacjach BP i Shell również oceniana jest pozytywnie notami powyżej 70%. Wizerunek marki Orlen przedstawia się lepiej niż pozostałych sieci. TOP 3 cechy wizerunkowe Orlenu to polska marka (92%), działająca dla dobra społecznego (91%) i wspierająca polskich sportowców (89%)

Ponadto więcej osób niż przed rokiem dostrzega profesjonalizm matki Orlen

Na koniec 2019 r. liczba stacji PKN Orlen wyniosła 1800, podczas gdy BP-575, Grupy LOTOS – 506, Shell – 415, Circle K – 353, Amic – 116. Wśród stacji paliw należących do operatorów niezależnych najliczniejszą grupę stanowią punkty sieci Moya – 244.

To przekłada się na wyniki finansowe segmentu detalicznego PKN ORLEN, które tylko w pierwszym półroczu 2020 r. wyniosły 1,4 mld zł.

 

 

Ibris, Analiza postrzegania stacji paliw w Polsce, Orlen

Wiadomości

Zła i dobra wiadomość. Co z Wrocławiem?

Wrocław czeka ale nie ludzie. Bez wytchnienia umacniają wały

Uruchomiono dwa kolejne poldery zalewowe pod Wrocławiem

Usuwanie skutków powodzi. Jakie uprawnienia ma twój pracodawca?

Zmarł Toto Schillaci, bohater mistrzostw świata 1990

Libicki: Henning-Kloska wykazała się całkowitym brakiem wyczucia

Nie wstyd panu, panie Donaldzie?

Kosztowniak: Chaos, dezinformacja, degrengolada i upadek - tak w sytuacji kryzysowej działa Tusk

Szokujące słowa ekologa! Niemiecki wywiad werbował do protestów przeciwko budowie zbiorników retencyjnych!

Trump i Duda spotkają się w Amerykańskiej Częstochowie – kluczowe wydarzenie przed wyborami w USA

Dzisiaj informacje TV Republika

Dlaczego luksusowy resort w Jeleniej Górze przerwał wał powodziowy?

Kowalski: Tusk powinien być natychmiast zdymisjonowany

Myślano, że obok wiecu Trumpa są materiały wybuchowe. Policja wkroczyła do akcji

Jak doszło do eksplozji pagerów Hezbollahu?

Najnowsze

Zła i dobra wiadomość. Co z Wrocławiem?

Zmarł Toto Schillaci, bohater mistrzostw świata 1990

Libicki: Henning-Kloska wykazała się całkowitym brakiem wyczucia

Nie wstyd panu, panie Donaldzie?

Kosztowniak: Chaos, dezinformacja, degrengolada i upadek - tak w sytuacji kryzysowej działa Tusk

Wrocław czeka ale nie ludzie. Bez wytchnienia umacniają wały

Uruchomiono dwa kolejne poldery zalewowe pod Wrocławiem

Usuwanie skutków powodzi. Jakie uprawnienia ma twój pracodawca?