USA: Model pracy z dowolnego miejsca otworzy nowe możliwości rozwoju

Artykuł
Canva

- Dzień roboczy od 9 do 17 umarł” - powiedział prezes Salesforce Brent Hyder. - A doświadczenie pracowników to nie tylko stoły do ​​ping-ponga i przekąski.

Firma programistyczna stwierdziła, że ​​prawie połowa jej pracowników stwierdziła, że ​​chce przychodzić do pracy tylko kilka razy w miesiącu, ale 80% chce pozostać w kontakcie z fizycznym miejscem pracy. Jako kompromis Salesforce zaoferuje swoim pracownikom trzy różne opcje zatrudnienia.

Niektórzy pracownicy będą pracować na zasadzie „flex”, co oznacza, że ​​będą przychodzić do biura od jednego do trzech razy w tygodniu; niektórzy będą pracować zdalnie w pełnym wymiarze godzin; a inni w biurze. Dodał, że nie ma już sensu oczekiwać od wszystkich pracowników pracy ośmiogodzinnego dnia pracy i pomyślnego wykonywania swojej pracy.

- Nasza strategia dotycząca talentów nie jest już ograniczona barierami, takimi jak lokalizacja, więc możemy rozszerzyć nasze poszukiwania poza tradycyjne centra miast i powitać niewykorzystane talenty z nowych społeczności i regionów. - powiedział Hyder

Szereg innych dużych firm technologicznych przyjęło podobny nastrój po prawie roku adaptacji do zmian w miejscu pracy spowodowanych pandemią COVID-19.

Spotify ogłosił w piątek swój plan „pracy z dowolnego miejsca” dla pracowników, który pozwoli im wybrać, czy chcą pracować w domu, czy w biurze.

Twitter, Shopify, Microsoft, Oracle podały także, że mogą pozwolić pracownikom na wybór czy chcą pracować z domu czy biurze.

 Wymuszona zmiana w kierunku kultury pracy zdalnej i zerwania z niegdyś powszechnie akceptowanym dniem pracy od 9 do 17 kształtuje przyszłość możliwości zatrudnienia w Ameryce oraz to, jakie polityki i kultury firmy zwiększą produktywność.

Czy podobny trend przeniesie się na nasz polski rynek pracy?

Źródło: Foxbusiness

Komentarze
Zobacz także
Nasze programy