Przejdź do treści
Pada niemiecka kolej! Deutsche Bahn mówi o utracie kontroli nad rozkładami jazdy
Carsten Koall/Getty Images

Problemy niemieckiej kolei są jeszcze większe niż wcześniej sądzono - wynika z informacji dziennika "Sueddeutsche Zeitung". Planowanie podróży pociągiem staje się coraz bardziej loterią. Jeden z członków rady nadzorczej Deutsche Bahn mówi o "utracie kontroli" nad rozkładami jazdy.

W lipcu tego roku statystycznie więcej niż co trzeci pociąg w Niemczech spóźnił się, a punktualność na trasach dalekobieżnych wyniosła 62 procent. Jest to drugi najgorszy wynik w tym roku po katastrofalnym czerwcu (52,9 proc.). 

Główną przyczyną są liczne zakłócenia na sieci kolejowej, która w wielu miejscach szwankuje i jest obecnie poddawana gruntownemu remontowi. Zaowocowało to w tym roku 18 dużymi placami budowy i niezliczoną liczbą mniejszych 

- napisał "Sueddeutsche Zeitung".

Według informacji "SZ" rozkłady jazdy Deutsche Bahn muszą być zmieniane od dwóch do trzech milionów razy tylko w tym roku.

"Rozkłady jazdy nie są już obliczane, a jedynie szacowane" 

- powiedział gazecie jeden z członków rady nadzorczej. Jest to "ogromny problem" i prowadzi do "utraty kontroli" nad rozkładami jazdy. Nie ma to wpływu na bezpieczeństwo ruchu pociągów, ale skutki i tak są "katastrofalne".

Szef spółki zależnej Deutsche Bahn, Infrago, Philipp Nagl uważa, że infrastruktura kolejowa w Niemczech jest całkowicie przestarzała.

W ostatnich dziesięcioleciach zbyt mało modernizowano i zbyt mało inwestowano w remonty" 

- stwierdził Nagl. Dzięki tegorocznym remontom możliwe będzie przynajmniej zatrzymanie procesu starzenia się sieci i zapoczątkowanie odwrócenia trendu.

Pasażerowie będą musieli uzbroić się w cierpliwość, dopóki wiele pociągów nie zacznie znów kursować w miarę punktualnie - zauważył "SZ". Według wewnętrznych prognoz minie prawdopodobnie od roku do dwóch lat, zanim liczne naprawy sieci, które zostały obecnie rozpoczęte, doprowadzą do zauważalnej poprawy.

Źródło: PAP

 

Wiadomości

Tragiczne skutki zbyt dużej prędkości na zakręcie | Na Pomoc

Dzisiaj informacje TV Republika 06.10.2024 | Republika

Soska: to skandal zamykać oddziały szpitali

Ruszczyński: Młode pokolenie pazernych platformerskich kotów przyszło się obłowić do polityki

Kazimierskie wąwozy | Za Siódmą Górą

Koniec blokady w Świnoujściu. Negocjatorzy osiągnęli swój cel

Rozpoczął się sezon grzewczy. Tlenek węgla już zabija

Republika: „Ściśle Jawne” dziś o godz. 20. Zapraszamy na program, którego sama tylko zapowiedź wstrząsnęła Polską!

Próba przemytu kokainy. Kilkaset kilogramów na polskim statku

Donald Trump złożył życzenia Polonii z okazji Dnia Kazimierza Pułaskiego

Prof. Reginia-Zacharski: Ze sztabów kryzysowych zrobiono opowieść medialną obliczoną na zyski polityczne

Republika: W "Gościu Dzisiaj" o godz. 19:30 wystąpią eksperci od praw człowieka

Były z nami od początku motoryzacji - teraz zbliża się ich koniec

Pijany sternik próbował uciec. Policjanci użyli siły

Rośnie fala zwolnień w województwie śląskim. Tak źle nie było od wielu lat

Najnowsze

Tragiczne skutki zbyt dużej prędkości na zakręcie | Na Pomoc

Kazimierskie wąwozy | Za Siódmą Górą

Koniec blokady w Świnoujściu. Negocjatorzy osiągnęli swój cel

Rozpoczął się sezon grzewczy. Tlenek węgla już zabija

Republika: „Ściśle Jawne” dziś o godz. 20. Zapraszamy na program, którego sama tylko zapowiedź wstrząsnęła Polską!

Dzisiaj informacje TV Republika 06.10.2024 | Republika

Soska: to skandal zamykać oddziały szpitali

Ruszczyński: Młode pokolenie pazernych platformerskich kotów przyszło się obłowić do polityki