Przejdź do treści
07:23 PSP: minionej doby strażacy interweniowali 1578 razy w związku z burzami. Nowe ostrzeżenia na piątek
07:21 Świat: Ceny ropy w USA spadły, ale są na dobrej drodze do zwyżki w skali całego tygodnia
07:16 Ukraina: Czworo zabitych i 20 rannych w Kijowie w wyniku rosyjskiego ataku
05:39 Polska: 15. rocznica beatyfikacji ks. Jerzego Popiełuszki, duszpasterza ludzi pracy i Solidarności
Wydarzenie Klub „Gazety Polskiej” Gdańsk II zaprasza na protest - Nie dla nielegalnej imigracji!, 8 czerwca (niedziela), g. 12, pod Radą Miasta Gdańska ul. Wały Jagiellońskie 1
NBP NBP informuje: Prof. Adam Glapiński, Prezes NBP: „Polska ma już 509 ton złota – więcej niż Europejski Bank Centralny! To dowód na skuteczną strategię, która wzmacnia wiarygodność Polski i buduje bezpieczeństwo finansowe obywateli"

Operacja rosyjskich trolli internetowych podczas wyborów w USA kosztowała 2,2 miliony dolarów

Źródło: pixabay.com

"Fabryka trolli" zorganizowana przed wyborami prezydenckimi w Stanach Zjednoczonych działała na ok. 120 kontach i grupach w mediach społecznościowych. Wyliczenia przeprowadził rosyjski magazyn "RBK" i oszacował, że działania te kosztowały 2,2 mln USD.

Magazyn przeanalizował ok. 120 zablokowanych kont i grup. Połowa pochodziła z Facebooka, a jedna trzecia z Twittera. Gazeta informuje, że pracownicy publikowali treści, które miały spowodować konflikty narodowościowe związane w głównej mierze z problemami społeczności afroamerykańskiej.

"RBK" informuje, że od marca 2015 r. rozpoczął się nabór osób, które mogłyby pracować w nocy i prowadzić konta i grupy na portalach społecznościowych przeznaczonych głównie dla amerykańskich odbiorców.

"Departament amerykański" rozrósł się w ciągu roku do 80-90 osób i stanowił jedną dziesiąta całego personelu związanego z "fabryką trolli" – szacuje "RBK". Magazyn informuje, że na płace "departament amerykański" wydał około 1 mln USD w ciągu roku. Ta grupa mniej niż 100 osób wytwarzała w ciągu tygodnia ponad 1000 treści internetowych, które we wrześniu 2016 roku trafiły średnio do 20-30 mln odbiorców – szacuje "RBK".

dziennik.pl

Wiadomości

SPRAWDŹ TO!

WOŚP i Owsiak kontra TV Republika. Jest decyzja szefa KRRiT

Szczęsny zostaje w Barcelonie, ale numerem jeden ma być Garcia

Bronił granicy, zginął z rąk nielegalnego migranta. Sierż. Sitek zmarł rok temu

Jaki plan dla Polski ma koalicja 13 grudnia?

Kto stanie na czele, gdy Karol Nawrocki odejdzie?

Zaszydził z Tuska: gratulacje geniuszowi, który kieruje polskim rządem

NFZ w trudnej sytuacji. Pieniędzy nie ma i...

Pożary w Kanadzie spowalniają wydobycie ropy. Ewakuacje tysięcy

Żukowska: nikt nie wie, że jest jakaś prezydencja i że Polska ją ma

Twierdził, że leczył Jana Pawła II i 54 kardynałów. Obiecywał cuda

Sąd Najwyższy USA otwiera drogę do pozwów o dyskryminację "odwrotną"

Zemsta Putina. Rosyjskie drony nad Kijowem

Przełomowe odkrycie: super-Ziemia w strefie zamieszkiwalnej gwiazdy podobnej do Słońca

Kobiety w Szwecji częściej rezygnują z wieczornych wyjść

Trump pod wrażeniem ataku Ukrainy na rosyjskie bombowce

Najnowsze

SPRAWDŹ TO!

WOŚP i Owsiak kontra TV Republika. Jest decyzja szefa KRRiT

Kto stanie na czele, gdy Karol Nawrocki odejdzie?

Zaszydził z Tuska: gratulacje geniuszowi, który kieruje polskim rządem

NFZ w trudnej sytuacji. Pieniędzy nie ma i...

Pożary w Kanadzie spowalniają wydobycie ropy. Ewakuacje tysięcy

Szczęsny zostaje w Barcelonie, ale numerem jeden ma być Garcia

Bronił granicy, zginął z rąk nielegalnego migranta. Sierż. Sitek zmarł rok temu

Jaki plan dla Polski ma koalicja 13 grudnia?