Suumit Shah, założyciel indyjskiej firmy Dukaan, poinformował na Twitterze, że zwolnił prawie cały personel i zastąpił go chatbotem, który reaguje na żądania klientów w ciągu dwóch minut, podczas gdy pracownikom zabierało to dwie godziny - podaje francuski portal 20minutes.
Shah, szef firmy specjalizującej się w e-handlu i oferującej aplikacje pozwalające na stworzenie sklepu online, napisał na Twitterze, że oparty na sztucznej inteligencji asystent Lina pozwala na znacznie szybszą obsługę klienta i skraca czas zarówno pierwszej reakcji na zamówienia, jak i ich realizacji. Interakcja z urządzeniem cyfrowym dająca poczucie rozmowy z drugim człowiekiem (Chatbot to konwersacyjna sztuczna inteligencja, program komputerowy, z którym można się porozumieć za pomocą własnego języka).
Shah poinformował też, że skorzystanie z chatbota pozwoliło mu zwolnić 90 % pracowników i zredukować koszty o 85 % - podał dziennik "Hindustan Times".
Tweet Shaha wywołał burzę na Twitterze - pisze 20minutes. Portal przypomina, że według raportu banku Goldman Sachs z marca, sztuczna inteligencja spowoduje likwidację 300 mln miejsc pracy na świecie.