Po ponad rocznej przerwie renomowany amerykański tygodnik "Newsweek" ma ponownie pojawić się w wydaniu drukowanym na początku 2014 r. - informuje dziennik "New York Times". Od grudnia ub.r. magazyn jest dostępny tylko w wersji cyfrowej.
- Będzie to produkt pierwszej jakości - zapowiada redaktor naczelny "Newsweeka" Jim Impoco. Jak precyzuje, tygodnik, który w tym roku obchodzi swe 80-lecie, ma stać się pismem na zasadzie prenumeraty.
Pierwsze drukowane, 64-stronnicowe wydanie po przerwie ukaże się w styczniu, albo w lutym.
Na początku lat 90. ub. wieku "Newsweek" był wydawany na całym świecie i miał ok. 3,3 mln czytelników. Przez dwadzieścia lat sprzedaż jednak systematycznie spadała. W 2010 r. "Newsweeka" kupowało już zaledwie 1,5 mln. czytelników.
W tym samym roku tygodnik połączył się z serwisem The Daily Beast, po czym został sprzedany przez "The Washington Post" za symbolicznego dolara miliarderowi z Kalifornii Sidneyowi Harmanowi. Po jego śmierci w 2011 r. rodzina Harmanów wycofała swe udziały w "Newsweeku".
Wersję cyfrową nazwano "Newsweek Global". Jest to pojedyncze wydanie o zasięgu globalnym, dostępne w formacie cyfrowym na zasadach prenumeraty.