Przejdź do treści
04:21 USA: CIA twierdzi, że Rosja i Chiny dokonywały potajemnych prób jądrowych
03:17 Finlandia: Okręty NATO rozpoczęły oczyszczanie Zatoki Fińskiej ze starych min morskich
W Republice O godz. 6:50 we wtorek zapraszamy na "Pierwszą rozmowę dnia". Gościem Andrzeja Gajcego będzie Grzegorz Płaczek z Konfederacji
Ważne Kanał youtubowy telewizji Republika kolejny raz pobił konkurekcję! W październiku wśród kanałów stacji telewizyjnych jak i wśród popularnych kanałów informacyjnych kanał Republiki był najchętniej odwiedzany i oglądany. Bardzo Państwu dziękujemy!
Wydarzenie Klub "Gazety Polskiej" w Radomiu zaprasza na spotkanie otwarte z Robertem Bąkiewiczem. 4 listopada godz. 18.00, Cech Rzemiosł Różnych, ul. Jana Kilińskiego 15-17 Radom
Wydarzenie Klub „Gazety Polskiej” Puławy zaprasza na spotkanie otwarte z Adamem Borowskim. 5 listopada, g. 17:00, Puławy, Hotel Olimpic, ul. Hauke-Bosaka (przy stadionie)
Wydarzenie Klub „Gazety Polskiej” w Konstantynowie Łódzkim zaprasza na spotkanie i koncert Pawła Piekarczyka, 5 listopada, godz. 18.00, ul. Kościelna 9 (sala parafialna), Konstantynów Łódzki
Wydarzenie Klub „Gazety Polskiej” w Głogowie zaprasza na spotkanie autorskie z prof. Janem Majchrowskim. 7 listopada, godz. 17:00 sala przy Kościele św. Klemensa, ul. Sikorskiego 23
Wydarzenie Klub Gazety Polskiej w Rzymie zaprasza 7 listopada na wystawę z okazji 25-lecia działalności artystycznej: Halina Skroban Symfonia kolorów; godz. 17.00, palazzo valentini Roma via quattro novembre 119/A
Wydarzenie KGP w Essen zaprasza na obchody rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości, 8.11 o godz. 18:00 koncert Mariusza Materyńskiego oraz Pawła Piekarczyka. 9.11, godz. 9.30, Msza Św. oraz marsz Polonii w Essen, Kościół i sala św Klenensam Hirtsieferste
Wydarzenie Klub Gazety Polskiej Drzewica organizuje spotkanie z Marszałkiem Antonim Macierewiczem, 9 listopada, godz. 17.30, Hotel Restauracja Zamkowa plac Wolności 32
Wydarzenie Klub Gazety Polskiej w Gdyni zaprasza na spotkanie z Jackiem Wroną, działaczem Ruchu Obrony Granic. 16 listopada, g. 17:30. Cech Rzemiosła i Przedsiębiorczości, ul. 10 Lutego 33
Wydarzenie Klub Gazety Polskiej Nowy Dwór Mazowiecki zaprasza na spotkanie z posłem Markiem Jakubiakiem. 21 listopad, godz. 18:00, Nowodworski Ośrodek Kultury ul. I.J. Paderewskiego 1a
Portal tvrepublika.pl informacje z kraju i świata 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Nie zasypiamy nigdy. Bądź z nami!
NBP Prezes NBP prof. Adam Glapiński: zasoby złota stanowią 25 proc. wszystkich rezerw NBP, przekraczają 520 ton i są warte ok. 240 mld zł. Polacy mają coraz więcej złota dzięki przemyślanej strategii realizowanej przez niezależny bank centralny.

Ujawniamy dlaczego Tusk i jego protektorzy nie chcą CPK. Bo zarobiłaby na tym, i to dużo, Polska, a Niemcy stracili!

Źródło: Twitter

Andrzej Banucha, ekspert z zarządzania strategicznego w logistyce, opublikował na Twitterze bardzo ciekawą mapkę dotyczącą Centralnego Portu Komunikacyjnego. Opatrzył ją także kilkoma danymi. Widać z nich wyraźnie, dlaczego powstanie CPK budzi wściekłość Niemiec i ich protegowanych z grupy Tuska. Polska na CPK zarabia, a Niemcy tracą - do tego sprowadza się odpowiedź.

"Polska wygenerowała w 2022 r. ok. 1,1 mln ton cargo lotniczego. W Polsce przeładowano tylko 17% tej masy, reszta przez Niemcy i inne państwa. Te 17% dało nam 4,0 mld zł do budżetu. Krajom zachodnim oddaliśmy tylko w 2022 r. ok. 19,5 mld zł podatków - to 2x koszt CPK!", czytamy na Twitterze eksperta z zarządzania strategicznego w logistyce.

W opublikowanym w Tygodniku Solidarność (14 listopada b.r.) wywiadzie z Andrzejem Banuchą ("Na upadku CPK najbardziej zyskaliby Niemcy") czytamy m. in. : "Polska gospodarka bardzo szybko rośnie, rośnie nasz import i eksport, to są ogromne wartości. Bez Centralnego Portu Komunikacyjnego ten cały wzrost będzie skonsumowany przez Niemcy czy Holandię. To w niemieckich i holenderskich portach lotniczych będą płacone podatki, więc głównym beneficjentem polskiego wzrostu importu będzie budżet Republiki Federalnej Niemiec i Holandii" – mówi ekspert z zarządzania strategicznego w logistyce.

Andrzej Banucha wyjaśnia: "Polska dzisiaj lotniczo nie obsługuje swojego cargo. Około osiemdziesiąt procent naszego cargo lotniczego jest obsługiwane przez niemieckie porty. Tymczasem cargo lotnicze jest bardzo wysokiej wartości. Ta droga transportu jest bardzo kosztowna, o wiele bardziej niż transport morski, i decydują się na nią firmy przewożące produkty, których wartość w stosunku do masy jest duża – na przykład mikroprocesory, elektronika, małe części samochodowe, leki czy szczepionki. Są one bardzo drogie. Jeżeli są transportowane spoza Unii Europejskiej, wówczas w miejscu, w którym lądują, nakłada się na nie cło i najczęściej również VAT. To są dobra potężnej wartości, a cło i VAT płacone są właśnie od ich wartości, a nie od ich masy. Opłaty te zostają w kraju, w którym wylądował towar. Jeśli dzisiaj nasz transport cargo jest obsługiwany przez Niemcy, to po prostu zostawiamy w ten sposób pieniądze w tamtejszym budżecie".

"Budżet Polski na tym, że mamy port w Gdańsku, zarabia ponad czterdzieści miliardów złotych rocznie. Gdyby go nie było, to nie byłoby także tych czterdziestu miliardów złotych. Praktycznie nie mamy jednak towaru lotniczego. Ten towar lotniczy, te miliardy złotych zostawiamy w Niemczech. Nie da się zrobić hubu cargo bez wielkiego hubu połączeń pasażerskich, a wielkiego hubu połączeń pasażerskich nie da się zrobić, jeżeli rozbijemy to na kilka lotnisk, zabijemy w ten sposób możliwość realizacji szybkich przesiadek i lotnisko pozostaje regionalne – bez tych wszystkich połączeń lotniczych, które może zaoferować tylko hub. Lotniska regionalne nie zapewnią nam dużej ilości połączeń międzykontynentalnych, a bez nich nie ma clenia i watowania" - dodaje Andrzej Banucha i odpowiada na najważniejsze - kluczowe - pytanie: "Kto zyskałby na upadku projektu CPK?"

"Jeśli ten projekt się nie zrealizuje, pasażerowie w Polsce nie będą mieli takiej oferty lotniczej, jaką mają dzisiaj Niemcy, Holendrzy czy Francuzi. Jeżeli będą chcieli polecieć w bardziej egzotyczne miejsca na świecie – np. do Arabii Saudyjskiej, do Republiki Południowej Afryki, do Indii, do Chin i tym podobne – będą latali przez inne huby. Stracimy wówczas możliwości rozwojowe. Polski rynek lotniczy, ze względu na to, że się ludzie bogaci i ze względu na to, że Polacy coraz więcej latają, ma możliwość urosnąć trzykrotnie. Nie urośnie jednak, jeżeli nie zapewnimy mu infrastruktury. Zostawimy więc tutaj takie status quo. Druga rzecz, która się utrzyma, to pozostawienie transportu lotniczego w Niemczech. A co za tym idzie – clenie i watowanie tych dóbr importowych, które wpływają do Unii Europejskiej, będzie się odbywać w Niemczech i w Holandii. A mogliby skorzystać z nich polscy podatnicy. To w niemieckich i holenderskich portach lotniczych będą płacone podatki, więc głównym beneficjentem polskiego wzrostu importu będzie budżet Republiki Federalnej Niemiec i Holandii. Kolejna rzecz to kwestia miejsc pracy. Według obliczeń budowa i uruchomienie CPK spowoduje, że do 2040 roku polskie PKB zwiększy się o dziewięćset dziewięćdziesiąt miliardów złotych i zostanie stworzonych trzysta trzydzieści tysięcy nowych miejsc pracy. Bez CKP tego nie będzie. Stracilibyśmy na tym ogromne pieniądze."

Przy rządach "partii niemieckiej" (jak słusznie określa PO Jarosław Kaczyński) w Polsce, mamy jak w banku, że tych "pinindzy nie bendzie".

#CPK #CARGO

Polska wygenerowała w 2022 r.
ok. 1,1 mln ton cargo lotniczego

W Polsce przeładowano tylko 17% tej masy, reszta przez Niemcy i inne państwa

Te 17% dało nam 4,0 mld zł do budżetu

Krajom zachodnim oddaliśmy tylko w 2022 r. ok. 19,5 mld zł podatków - to 2x koszt CPK! pic.twitter.com/HbDTb8hqFl

— Andrzej Banucha (@ABanucha) November 17, 2023
Twitter, Tysol.pl, Portal TV Republika, wch

Wiadomości

Nunsantara - nowa stolica Indonezji

Wybudowali stolicę marzeń. Prawie nikt w niej nie mieszka

Naukowcy odkryli antybiotyk 100 razy skuteczniejszy od istniejących

Niemcy odwołują jarmark bożonarodzeniowy! Boją się terroryzmu

Rekordowe ataki niedźwiedzi. Wzywają na pomoc armię

Wydobyty spod gruzów robotnik nie przeżył

„Houston, mamy problem”: gwałtowny wzrost ciał w kanałach

Cud przy Koloseum. Wydobyli spod gruzów człowieka

Dramat w serbskiej lidze. Trener zasłabł podczas meczu i zmarł

SPRAWDŹ TO!

Rząd chce masowo zamykać szpitale powiatowe. NIL krytykuje plany Ministerstwa Zdrowia

Kurzejewski o ministrze Żurku: Mamy do czynienia z barbarzyńcą prawnym

Agnieszka Kaczorowska i Maciej Pela spotkali się na pierwszej rozprawie rozwodowej

Poseł KO walczy z nowotworem. "Choroba przyszła niespodziewanie"

Ziobro alarmuje: Rząd działa POZAPRAWNIE i się tym chwali!

Nawet Gronkiewicz-Waltz musiała zaatakować Rymanowskiego. I to w słabym stylu

Wpadka Krzysztofa Ibisza w „Tańcu z Gwiazdami”! Widzowie nie pozostawili na nim suchej nitki

Najnowsze

Nunsantara - nowa stolica Indonezji

Wybudowali stolicę marzeń. Prawie nikt w niej nie mieszka

akcja ratunkowa

Wydobyty spod gruzów robotnik nie przeżył

Policja Houston

„Houston, mamy problem”: gwałtowny wzrost ciał w kanałach

Torre dei Conti

Cud przy Koloseum. Wydobyli spod gruzów człowieka

Dramat w serbskiej lidze. Trener zasłabł podczas meczu i zmarł

antybiotyk

Naukowcy odkryli antybiotyk 100 razy skuteczniejszy od istniejących

Jarmark Bożonarodzeniowy

Niemcy odwołują jarmark bożonarodzeniowy! Boją się terroryzmu

niedźwiedź na japońskiej ulicy

Rekordowe ataki niedźwiedzi. Wzywają na pomoc armię