Orlen wśród największych koncernów energetycznych. Gigantyczny skok polskiej firmy w światowych rankingach!
W tegorocznym rankingu badającym pozycję firm energetycznych na światowym rynku Orlen awansował aż o 23 pozycje. - To zasługa konsekwentnej strategii naszej firmy - podkreślił prezes Daniel Obajtek.
Grupa Orlen umacnia się w gronie największych firm energetycznych na świecie; w nowym rankingu S&P Global Commodity Insights awansowaliśmy z 60 miejsca na 37 - informował w lipcu prezes Orlenu Daniel Obajtek.
Szef Orlenu podkreślił na Twitterze, że dzięki konsekwentnie realizowanej strategii fuzji i przejęć Grupa Orlen umacnia się w gronie największych firm energetycznych na świecie. Dodał, że w nowym rankingu S&P Global Commodity Insights za 2022 r., obejmującym 250 największych spółek energetycznych, Grupa awansowała na 37. miejsce z 60.
Od 3 lipca tego roku Polski Koncern Naftowy Orlen SA zmienił nazwę na Orlen SA.
Grupa Orlen ma siedem rafinerii: cztery w Polsce - w tym największą w Płocku, a także dwie w Czechach i jedną na Litwie. Ma też tysiące stacji paliw w Polsce, Niemczech, Czechach oraz na Słowacji, Litwie i na Węgrzech. Grupa Orlen posiada również rozbudowany segment petrochemiczny. Realizuje ponadto szereg inwestycji związanych z energetyką odnawialną, jak farmy wiatrowe i fotowoltaiczne. Do 2030 r. zamierza uruchomić co najmniej jeden mały reaktor jądrowy SMR.
Rok 2023 to kolejny rok dynamicznego rozwoju Grupy Orlen. Podajmy tylko kilka przykładów.
Komisja Europejska wyraziła zgodę na przejęcie przez koncern 266 stacji paliw w Austrii. W momencie finalizacji procesu, będzie to już siódmy europejski rynek detaliczny, na którym klienci będą mogli korzystać z usług sieci Orlen. Transakcja pozwoli w blisko 97 proc. zrealizować strategiczne założenia koncernu do 2030 r. co do liczby stacji. W efekcie Orlen znajdzie się w gronie trzech największych sieci paliwowych w Austrii, posiadając około 10 procent udziału w rynku detalicznym.
Orlen intensyfikuje również rebranding sieci stacji paliw w Niemczech. Procesowi wdrażania marki towarzyszy modernizacja obiektów, a także poszerzenie oferty dla klientów. Niemcy są jednym z rynków, na których Koncern planuje również intensywny rozwój sieci punktów ładowania aut elektrycznych. Tylko w ciągu najbliższych dwóch lat liczba ładowarek ma tam wzrosnąć do ponad 430.
W tym roku polski koncern prawie dwukrotnie powiększył sieć swoich stacji na Słowacji. Wszystkie 90 stacji działa już pod marką Orlen. Po zakończeniu rebrandingu, Orlen koncentruje się na poszerzeniu oferty pozapaliwowej oraz rozwoju dystrybucji paliw alternatywnych, w tym uruchomieniu pierwszych punktów ładowania pojazdów elektrycznych. W planach jest również dalszy wzrost liczby stacji.