Resort organizuje w sieci cykl warsztatów. Jest skierowany do uczennic i uczniów szkół ponadpodstawowych. Pierwsze spotkanie on-line już 19 sierpnia. Będzie poświęcone temu, w jaki sposób nowoczesne technologie m.in. algorytmy, sztuczna inteligencja, czy systemy zautomatyzowanego podejmowania decyzji wpływają na nasze wybory.
Cyfrowa przyszłość – to hasło bardzo bliskie zarówno Ministerstwu Cyfryzacji, Państwowemu Instytutowi Badawczemu NASK, jak i Centrum Nauki Kopernik. Dlatego te trzy instytucje połączyły siły, doświadczenie i wiedzę, aby przekonać innych do tego, że technologie cyfrowe można - a nawet powinniśmy - wykorzystywać w codziennym życiu.
Powiedz nam, jaka będzie e-Przyszłość
We współpracy z Centrum Nauki Kopernik resort cyfryzacji rozpoczyna dyskusję o cyfrowej przyszłości. Powstanie program edukacyjny, który będzie angażować i inspirować uczniów oraz nauczycieli.
Już dzisiaj ministerstwo zaprasza młodzież do udziału w pierwszych warsztatach online, które odbędą 19 sierpnia. Hasło spotkania to „Na ile decydujemy sami, czyli algorytmy w sieci”. Spotykanie oczywiście online. Start w środę 19 sierpnia o godz. 14.
Do udziału w warsztatach zaproszeni są uczennice i uczniów szkół ponadpodstawowych.
Na pierwszym warsztacie wspólnie z ekspertami wczestnicy zastanowią się, w jaki sposób nowoczesne technologie m.in. algorytmy, sztuczna inteligencja, czy systemy zautomatyzowanego podejmowania decyzji wpływają na nasze wybory. Jaki jest zakres samodzielności i autonomia naszych decyzji. Kiedy wspierają nas lub zastępują algorytmy. Nastąpi wymiana doświadczeń i pomysłów wykorzystania technologii w edukacji. Zaplanowana jest rozmowa o budowaniu szkoły przyszłości.
Dzięki formule online można dołączyć do warsztatów z dowolnego miejsca – z plaży, ze swojego pokoju, z parku. Warsztaty potrwają ok. 2 godziny. Można się na nie zapisać na stronie: http://www.kopernik.org.pl/warsztaty-dla-mlodziezy-formularz-rejestracyjny/
Warsztaty są częścią projektu realizowanego wspólnie przez Ministerstwo Cyfryzacji, Państwowy Instytut Badawczy NASK i Centrum Nauki Kopernik.
W warsztatach wezmą udział eksperci:
Maja Gawryołek-Osińska – absolwentka filozofii ze specjalizacją filozofia nauki. Trenerka w Centrum Nauki Kopernik, animatorka, nauczycielka akademicka. Prowadzi zajęcia w zakresie efektywnego uczenia się, technik pamięci, retoryki, podstaw logicznego myślenia, filozofii twórczości oraz dydaktyki pracy metodą dociekań filozoficznych dla dzieci i młodzieży.
Karolina Grzegorzak – absolwentka studiów filologicznych, zarządzania ludźmi oraz szkoły trenerskiej STOP. Trenerka i koordynatorka, od 2018 roku związana z Pracownią Edukacji Centrum Nauki Kopernik. Od wielu lat zaangażowana zawodowo w działania sektora pozarządowego. Współpracowała m.in. z Polską Akcją Humanitarną, Fundacją Szkoła Liderów, Pracownią Etnograficzną. W swojej pracy najczęściej odpowiada za działania koordynacyjne i rozwojowe.
dr Sebastian Szymański – jeden z twórców Narodowej Strategii Sztucznej Inteligencji (przewodniczący grupy etyczno-prawnej w zespole eksperckim Ministerstwa Cyfryzacji ds. polskiej strategii sztucznej inteligencji), członek Rady Cyfryzacji, wykładowca na Wydziale Artes Liberales Uniwersytetu Warszawskiego (etyka w robotyce), autor książek, publicysta. Przetłumaczył bestseller „Sztuczna inteligencja” Jerry’ego Kaplana. Obecnie pracuje nad książką „Sztuczna inteligencja – etyka”.
.