W południe ulicami Warszawy po raz 17. przejdzie Marsz Różowej Wstążki, który ma zachęcić kobiety do regularnych badań w ramach profilaktyki raka piersi. Po nim, podczas rodzinnego pikniku, będzie możliwość wykonania badania USG i konsultacji z lekarzem.
Marsz jest częścią prowadzonej od kilkunastu lat Wielkiej Kampanii Życia, która ma popularyzować wiedzę na temat raka piersi i zachęcać do regularnego wykonywania badań USG i mammograficznych - najskuteczniejszego sposobu na wczesne wykrycie i efektywne zapobieganie rozwojowi raka.
Marsz rozpocznie się o godz. 12 na placu Zamkowym, uczestnicy przejdą Krakowskim Przedmieściem, Królewską, przez plac Piłsudskiego, a później ulicami Marszałka Focha, Moliera, Senatorską, Podwalem, Nowomiejską, Mostową i Boleść by dojść do ul. Rybaki. W trakcie marszu do uczestników dołączą m.in. bębniarze i tancerki oraz Amazonki na motocyklach. Po marszu, ok. godz. 13, w rejonie Parku Fontann rozpocznie się impreza rodzinna.
W strefie medycznej będzie można skorzystać z porad lekarzy dotyczących prawidłowej profilaktyki raka piersi, będzie też możliwość skorzystania z badania USG, konsultacji z lekarzem genetykiem, uzyskania informacji na temat dostępnych badań genetycznych. Wybrane przez lekarza panie zostaną skierowane na bezpłatne badania genetyczne.
Skorzystać z usług fryzjera, wykonać manicure czy zrobić profesjonalny makijaż będzie można w strefie piękna. Nie zabraknie atrakcji dla najmłodszych - bajki czytać będzie aktorka Małgorzata Socha, a szkółkę piłkarską poprowadzi piłkarz Jarosław Bieniuk.
O oprawę muzyczną zadba piosenkarka i kompozytorka Maria Sadowska. A całą imprezę poprowadzą Dorota Wellman i Filip Chajzer.
Tegoroczna odsłona marszu Różowej Wstążki, organizowanego już 17 raz, odbędzie się pod hasłem "Rusz z pomocą!". Akcja wspierana jest przez ambasadorki: prezenterkę telewizyjną Agnieszkę Popielewicz, aktorkę Małgorzatę Pieczyńską oraz aktorkę i producentkę teatralną Beatę Ścibakównę.
Marsz Różowej Wstążki to jedna z akcji podejmowanych w ramach Wielkiej Kampanii Życia – Avon kontra Rak Piersi. Środki na działania w ramach kampanii pozyskiwane są m.in. ze sprzedaży przez firę Avon produktów z Różową Wstążką – do tej pory udało się zebrać w ten sposób 15 mln zł.
Marsz Różowej Wstążki wspiera Stowarzyszenie Amazonki Warszawa-Centrum, które od wielu lat pomaga kobietom w walce z rakiem piersi.
Polecamy Nasze programy
Wiadomości
Najnowsze
Jest decyzja UEFA. Większa kasa dla polskich klubów
Scholz na straży niemieckich interesów czy blokuje wolny rynek? Kanclerz sprzeciwia się przejęciu Commerzbanku przez UniCredit
Bilans powodzi. Potężne straty na Dolnym Śląsku i Ziemi Lubuskiej
Golińska: zaproszenie von der Leyen miało wymiar PRowy, miało pokazać, że Tusk jest słuchany