Przejdź do treści
15:26 Abp Gądecki o papieżu Franciszku: wniósł nową rzeczywistość w życie Kościoła. Na pewno momentami było mu ciężko
14:51 Abp Jędraszewski o papieżu Franciszku: jego dokonania i inicjatywy budziły wiele i zaskoczenia, i nadziei
14:11 Donald Trump: niech Bóg błogosławi papieżowi Franciszkowi
13:39 Wielkopolskie: Prymas odprawi w Gnieźnie mszę św. w intencji zmarłego papieża
13:05 IMGW: w poniedziałek gwałtowne burze na Dolnym Śląsku i w Wielkopolsce
12:42 Watykan: 137 kardynałów z ponad 70 krajów świata wybierze nowego papieża na konklawe
11:33 Portugalia: Tysiące pielgrzymów modlą się w Fatimie za duszę papieża Franciszka
11:01 Watykan: Papież wydał dyspozycję, by pochowano go w bazylice Matki Bożej Większej
10:46 Prezydent Andrzej Duda: Papież był wielkim apostołem Miłosierdzia
Debata Republiki Kolejna debata kandydatów na Prezydenta RP, której organizatorem będzie Telewizji Republika już 9 maja – proszę śledzić naszą antenę, portal i media społecznościowe
Spotkanie 29 kwietnia o godz. 18:00 odbędzie się spotkanie z publicystą TV Republika - Jakubem Maciejewskim. Miejsce: Wojewódzka Biblioteka Publiczna, ul. Ściegiennego 13, Kielce
Republika Uwaga, lokalne muxy nie nadają od 1 kwietnia Republiki. Chcąc oglądać naszą stację trzeba przejść na Mux 8
Republika Solidarni z Republiką! Każda wpłata od Państwa jest dla nas ogromnym wyrazem wsparcia. Wpłaty można dokonać, wykonując przelew: Fundacja Niezależne Media, nr konta: 78 1240 1053 1111 0010 7283 0412, dopisek: Darowizna na wolne media
Radio Republika Zachęcamy do słuchania naszego internetowego Radio Republika na stronie radiotvrepublika.pl
NBP NBP informuje: Narodowy Bank Polski działając niezależnie od nacisków politycznych, zapewnia stabilność cen i wspiera zrównoważony rozwój gospodarki. Niezależność banku centralnego to fundament silnej gospodarki. NBP działa na rzecz dobrobytu Polaków

Kolejne problemy Biedronki. UOKiK bada akcje promocyjne

Źródło: fot. Biedronka.pl

UOKiK postawił Biedronce zarzut naruszenia interesów konsumentów w związku z niejasnymi zasadami promocji "Specjalna Środa" i "Walentynkowa Środa". Sieć może zapłacić karę do 10% obrotu, jeśli zarzuty się potwierdzą.

UOKiK wyjaśnił, że chodzi o akcje promocyjne Biedronki – "Specjalną Środę" i "Walentynkową Środę" z 31 stycznia i 14 lutego 2024 roku. Celem promocji miało być zwrócenie 100% wartości zakupów na voucher, jednak reklamy nie przedstawiały pełnych zasad akcji. W wyniku tego Prezes UOKiK postawił zarzut naruszenia zbiorowych interesów konsumentów. Właściciel Biedronki, Jeronimo Martins Polska, może ponieść karę do 10% obrotu.

Klienci wprowadzeni w błąd

Reklamy sugerowały łatwy zwrot, ale w rzeczywistości warunki były bardziej skomplikowane. Klienci nie mogli wymienić voucherów na dowolne produkty. Przykładowo, zakup trzech czekolad skutkował voucherem na kosmetyki, ale tylko po zakupie produktów za określoną kwotę. Dodatkowo, ograniczenie dotyczyło produktów sprzedawanych na wagę, a promocja obowiązywała tylko dla jednego vouchera na kartę lojalnościową.

Niejasne informacje

Zgodnie z UOKiK, konsumenci nie byli wystarczająco poinformowani o warunkach promocji. Urząd wskazał, że firmy muszą jasno informować o zasadach ofert, aby klienci podejmowali świadome decyzje zakupowe. Właściciele Biedronki wymagały, aby klienci sprawdzili szczegóły promocji na stronie internetowej, mimo że były one kluczowe dla oceny oferty.

Stanowisko prezesa UOKiK

Prezes UOKiK, Tomasz Chróstny, zauważył, że sposób prezentowania treści reklamowych nie może wprowadzać konsumentów w błąd. Klienci liczyli na oszczędności przy wyborze dowolnych produktów, ale dowiedzieli się o ograniczeniach dopiero po zakupach. Urząd przypomniał, że przedsiębiorcy mają obowiązek dostarczać jasne informacje dotyczące promocji.

Wcześniejsze obiekcje do Biedronki

UOKiK wcześniej kwestionował promocje Biedronki, jak "Magia Rabatów", w których klienci nie byli informowani o ograniczeniach w wykorzystaniu voucherów. W ramach rekompensaty poszkodowanym klientom przyznano 150 zł. Urząd zapowiedział również kontrolę innych sieci, m.in. Lidl i Eurocash Franczyza, pod kątem ich kampanii marketingowych.

Źródło: PAP

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.

Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.

Wiadomości

Papież Franciszek nie żyje. Ukraina wspomina jego wsparcie i modlitwy

To się dzieje, gdy umiera papież

Sensacja na Amstel Gold Race! Skjelmose wyprzedza faworytów i wygrywa w Berg en Terblijt

Aresztowano mężczyznę oskarżonego o zranienie sędziego liniowego

Jak wygląda sytuacja na giełdzie? Ceny ropy znów zaskakują

Na co zmarł papież Franciszek? Włoskie Media podają nieoficjalną przyczynę

Księdzu zrujnowano zdrowie. Mecenas Skwarzyński ujawnia kulisy

Papież za życia wybrał miejsce pochówku. To ogromna "nowość"

Fiasko zespołu ds. deregulacji Tuska

Trudny pontyfikat papieża Franciszka. Sakiewicz: nastał w czasach kryzysu

Tragiczny wypadek na S3. Nie żyje kilka osób

Piekara: Tusk nie chce odzyskać skradzionych przez Niemców dzieł sztuki

Franciszek był papieżem przez 12 lat

Płonie Biebrzański Park Narodowy. Najnowsze informacje

Był pierwszym papieżem z zakonu Jezuitów

Najnowsze

Papież Franciszek nie żyje. Ukraina wspomina jego wsparcie i modlitwy

Jak wygląda sytuacja na giełdzie? Ceny ropy znów zaskakują

Na co zmarł papież Franciszek? Włoskie Media podają nieoficjalną przyczynę

Księdzu zrujnowano zdrowie. Mecenas Skwarzyński ujawnia kulisy

Papież za życia wybrał miejsce pochówku. To ogromna "nowość"

To się dzieje, gdy umiera papież

Sensacja na Amstel Gold Race! Skjelmose wyprzedza faworytów i wygrywa w Berg en Terblijt

Aresztowano mężczyznę oskarżonego o zranienie sędziego liniowego