Szacuje się, że potrzeby taborowe Komponentu Kolejowego CPK wyniosą 80 składów dla relacji międzyregionalnych, 50 w kategorii InterCity oraz do 20 dla szybkich przewozów aglomeracyjnych. Mimo wielkiego znaczenia samego portu dla pozycji polski w Europie, sama produkcja pociągów stanowi spory impuls dla naszej gospodarki.
Wytyczne dotyczące potrzeb taborowych systemu obsługi Centralnego Portu Komunikacyjnego przedstawił na Komitecie Sterującym Komponentu Kolejowego CPK Patryk Wild.
"Aby podwyższyć komfort podróży i skrócić czas przejazdu, konieczne będzie przygotowanie nowych serii taboru kolejowego w ramach procesów badawczo-rozwojowych" – informuje w komunikacie Ministerstwo Infrastruktury.
"Jest to jedno z działań, jakie powinny pozytywnie wpłynąć na rozwój gospodarczy Polski i potencjał krajowego przemysłu kolejowego, w tym na pozyskanie nowych technologii, zwiększenie mocy produkcyjnych i powstanie nowych miejsc pracy" – czytamy w komunikacie resortu.
Nowe linie kolejowe mają zapewnić zarówno szybki dojazd do Portu Solidarność z Warszawy i Łodzi, jak i ograniczyć czas podróży między CPK a większością dużych miast w Polsce (z wyjątkiem Szczecina) do maksymalnie 2,5 godz.