Przejdź do treści
„CPK nie będzie”. Pytanie, kiedy usłyszymy to wprost od rządzących...
Materiały prasowe

Budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego nie dojdzie do skutku, napisała "Gazeta Wyborcza". Dlaczego? Bo nie ma w tej kwestii "ani woli, ani pieniędzy". "Wyborcza" wskazuje, że zamiast dokończyć inwestycję CPK, ekipa Tuska woli skupić się na tzw. "triport" Chopin-Modlin-Radom...

"Zamiast CPK – triport na 40 mln pasażerów rocznie. Nowe plany dla Lotniska Chopina, Modlina i Radomia", brzmi tytuł artykułu opublikowanego na łamach warszawskiej "Gazety Wyborczej". – Nie będzie żadnego CPK. Nie ma na to pieniędzy. Rząd ma naprawdę wiele innych pilniejszych spraw i wydatków na głowie – mówi w rozmowie z "GW" wpływowy poseł Koalicji Obywatelskiej z Warszawy. 

I jak przyznaje polityki - .w zakresie CPK komunikacja rządu kuleje, ponieważ płyną sprzeczne komunikaty. Za chaos ma być współodpowiedzialny pełnomocnik rządu ds. inwestycji CPK Maciej Lasek. "Rzeczywiście, nasza komunikacja jest słaba. Trzeba będzie w końcu ogłosić, jakie mamy plany", zdradza. Plany te to nic innego niż... pogrzebanie Centralnego Punktu Komunikacyjnego.

Gazeta wskazuje, że z wypowiedzi Macieja Laska i odpowiedzialnego za kolej wiceministra infrastruktury Piotra Malepszaka wynika, iż "kontynuowanie projektu CPK" ograniczy się zaledwie do budowy Kolei Dużych Prędkości na trasie Warszawa – Łódź – Wrocław.

Z tekstu dowiadujemy się również, że rządzący snują coraz śmielsze plany budowy "triportu". W skrócie - chodzę o rozbudowę już istniejących portów lotniczych, co rzekomo "stanowi rozwiązanie bardziej korzystne niż CPK w Baranowie".

"Chodzi o to, by na Mazowszu rozwijać istniejące lotniska: na Okęciu i w Modlinie, a także podjąć próbę ożywienia terminalu w Radomiu. Stąd samoloty startują zaledwie cztery razy w tygodniu. Do rozbudowy tego oddalonego od Warszawy o 100 km lotniska, z którego nikt nie chciał latać już w poprzedniej dekadzie, parli prominentni politycy PiS. M.in. poseł Marek Suski oraz senator, a później europoseł Adam Bielan, także były premier Mateusz Morawiecki. Przekonali prezesa partii Jarosława Kaczyńskiego. Inwestycja z terminalem dla 3 mln pasażerów rocznie miała kosztować 425 mln zł, ale zdrożała do ponad 800 mln zł, a latać dalej nie ma komu", napisano.

warszawa.wyborcza.pl

Wiadomości

Netanjahu może lecieć do Argentyny. Milei kontestuje wyrok MTK

Demonstracje na Kubie. Dramatyczne hasła protestujących

Kanada aresztuje Netanjahu. Trudeau jasno przeciw Izraelowi

Kobieta prokuratorem generalnym USA. Kartele mają problem

Nazwał decyzję MTK "antysemickim posunięciem"

Sejm debatował nad projektem w sprawie dodatkowego urlopu

Zełenski: Atak nową rakietą to eskalacja wojny. CO na to NATO?

Niemieckie SPD idzie w zaparte. Upadł Scholz! Niech żyje Scholz!

Zmiany w życiu potencjalnego kandyata PiS na Prezydenta RP

Czarnek: Hołownia szaleje, nie uznaje Sądu Najwyższego, który zatwierdził go jako posła na Sejm

Bronią swoich! Sejm odrzucił wniosek o uchylenie immunitetu Frysztakowi

Radni chcą skontrolować klub piłkarski WKS Śląsk Wrocław

Ostre słowa Kowalskiego: chce, żeby ten tchórz minister Kierwiński w końcu wyszedł!

Gwiazda NBA LeBron James zawiesza konta w mediach społecznościowych

Ponad 800 osób może zostać zwolnionych w Raciborzu. Rafako dziś podjęło decyzję!

Najnowsze

Netanjahu może lecieć do Argentyny. Milei kontestuje wyrok MTK

Nazwał decyzję MTK "antysemickim posunięciem"

Sejm debatował nad projektem w sprawie dodatkowego urlopu

Zełenski: Atak nową rakietą to eskalacja wojny. CO na to NATO?

Niemieckie SPD idzie w zaparte. Upadł Scholz! Niech żyje Scholz!

Demonstracje na Kubie. Dramatyczne hasła protestujących

Kanada aresztuje Netanjahu. Trudeau jasno przeciw Izraelowi

Kobieta prokuratorem generalnym USA. Kartele mają problem