Przejdź do treści
„CPK nie będzie”. Pytanie, kiedy usłyszymy to wprost od rządzących...
Materiały prasowe

Budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego nie dojdzie do skutku, napisała "Gazeta Wyborcza". Dlaczego? Bo nie ma w tej kwestii "ani woli, ani pieniędzy". "Wyborcza" wskazuje, że zamiast dokończyć inwestycję CPK, ekipa Tuska woli skupić się na tzw. "triport" Chopin-Modlin-Radom...

"Zamiast CPK – triport na 40 mln pasażerów rocznie. Nowe plany dla Lotniska Chopina, Modlina i Radomia", brzmi tytuł artykułu opublikowanego na łamach warszawskiej "Gazety Wyborczej". – Nie będzie żadnego CPK. Nie ma na to pieniędzy. Rząd ma naprawdę wiele innych pilniejszych spraw i wydatków na głowie – mówi w rozmowie z "GW" wpływowy poseł Koalicji Obywatelskiej z Warszawy. 

I jak przyznaje polityki - .w zakresie CPK komunikacja rządu kuleje, ponieważ płyną sprzeczne komunikaty. Za chaos ma być współodpowiedzialny pełnomocnik rządu ds. inwestycji CPK Maciej Lasek. "Rzeczywiście, nasza komunikacja jest słaba. Trzeba będzie w końcu ogłosić, jakie mamy plany", zdradza. Plany te to nic innego niż... pogrzebanie Centralnego Punktu Komunikacyjnego.

Gazeta wskazuje, że z wypowiedzi Macieja Laska i odpowiedzialnego za kolej wiceministra infrastruktury Piotra Malepszaka wynika, iż "kontynuowanie projektu CPK" ograniczy się zaledwie do budowy Kolei Dużych Prędkości na trasie Warszawa – Łódź – Wrocław.

Z tekstu dowiadujemy się również, że rządzący snują coraz śmielsze plany budowy "triportu". W skrócie - chodzę o rozbudowę już istniejących portów lotniczych, co rzekomo "stanowi rozwiązanie bardziej korzystne niż CPK w Baranowie".

"Chodzi o to, by na Mazowszu rozwijać istniejące lotniska: na Okęciu i w Modlinie, a także podjąć próbę ożywienia terminalu w Radomiu. Stąd samoloty startują zaledwie cztery razy w tygodniu. Do rozbudowy tego oddalonego od Warszawy o 100 km lotniska, z którego nikt nie chciał latać już w poprzedniej dekadzie, parli prominentni politycy PiS. M.in. poseł Marek Suski oraz senator, a później europoseł Adam Bielan, także były premier Mateusz Morawiecki. Przekonali prezesa partii Jarosława Kaczyńskiego. Inwestycja z terminalem dla 3 mln pasażerów rocznie miała kosztować 425 mln zł, ale zdrożała do ponad 800 mln zł, a latać dalej nie ma komu", napisano.

warszawa.wyborcza.pl

Wiadomości

Wrocław czeka, ale nie ludzie. Bez wytchnienia umacniają wały

Uruchomiono dwa kolejne poldery zalewowe pod Wrocławiem

Usuwanie skutków powodzi. Jakie uprawnienia ma twój pracodawca?

Zmarł Toto Schillaci, bohater mistrzostw świata 1990

Libicki: Henning-Kloska wykazała się całkowitym brakiem wyczucia

Nie wstyd panu, panie Donaldzie?

Kosztowniak: Chaos, dezinformacja, degrengolada i upadek - tak w sytuacji kryzysowej działa Tusk

Szokujące słowa ekologa! Niemiecki wywiad werbował do protestów przeciwko budowie zbiorników retencyjnych!

Trump i Duda spotkają się w Amerykańskiej Częstochowie – kluczowe wydarzenie przed wyborami w USA

Dzisiaj informacje TV Republika

Dlaczego luksusowy resort w Jeleniej Górze przerwał wał powodziowy?

Kowalski: Tusk powinien być natychmiast zdymisjonowany

Myślano, że obok wiecu Trumpa są materiały wybuchowe. Policja wkroczyła do akcji

Jak doszło do eksplozji pagerów Hezbollahu?

Express Republiki

Najnowsze

Wrocław czeka, ale nie ludzie. Bez wytchnienia umacniają wały

Libicki: Henning-Kloska wykazała się całkowitym brakiem wyczucia

Nie wstyd panu, panie Donaldzie?

Kosztowniak: Chaos, dezinformacja, degrengolada i upadek - tak w sytuacji kryzysowej działa Tusk

Szokujące słowa ekologa! Niemiecki wywiad werbował do protestów przeciwko budowie zbiorników retencyjnych!

Uruchomiono dwa kolejne poldery zalewowe pod Wrocławiem

Usuwanie skutków powodzi. Jakie uprawnienia ma twój pracodawca?

Zmarł Toto Schillaci, bohater mistrzostw świata 1990