Przejdź do treści

„CPK nie będzie”. Pytanie, kiedy usłyszymy to wprost od rządzących...

Źródło: Materiały prasowe

Budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego nie dojdzie do skutku, napisała "Gazeta Wyborcza". Dlaczego? Bo nie ma w tej kwestii "ani woli, ani pieniędzy". "Wyborcza" wskazuje, że zamiast dokończyć inwestycję CPK, ekipa Tuska woli skupić się na tzw. "triport" Chopin-Modlin-Radom...

"Zamiast CPK – triport na 40 mln pasażerów rocznie. Nowe plany dla Lotniska Chopina, Modlina i Radomia", brzmi tytuł artykułu opublikowanego na łamach warszawskiej "Gazety Wyborczej". – Nie będzie żadnego CPK. Nie ma na to pieniędzy. Rząd ma naprawdę wiele innych pilniejszych spraw i wydatków na głowie – mówi w rozmowie z "GW" wpływowy poseł Koalicji Obywatelskiej z Warszawy. 

I jak przyznaje polityki - .w zakresie CPK komunikacja rządu kuleje, ponieważ płyną sprzeczne komunikaty. Za chaos ma być współodpowiedzialny pełnomocnik rządu ds. inwestycji CPK Maciej Lasek. "Rzeczywiście, nasza komunikacja jest słaba. Trzeba będzie w końcu ogłosić, jakie mamy plany", zdradza. Plany te to nic innego niż... pogrzebanie Centralnego Punktu Komunikacyjnego.

Gazeta wskazuje, że z wypowiedzi Macieja Laska i odpowiedzialnego za kolej wiceministra infrastruktury Piotra Malepszaka wynika, iż "kontynuowanie projektu CPK" ograniczy się zaledwie do budowy Kolei Dużych Prędkości na trasie Warszawa – Łódź – Wrocław.

Z tekstu dowiadujemy się również, że rządzący snują coraz śmielsze plany budowy "triportu". W skrócie - chodzę o rozbudowę już istniejących portów lotniczych, co rzekomo "stanowi rozwiązanie bardziej korzystne niż CPK w Baranowie".

"Chodzi o to, by na Mazowszu rozwijać istniejące lotniska: na Okęciu i w Modlinie, a także podjąć próbę ożywienia terminalu w Radomiu. Stąd samoloty startują zaledwie cztery razy w tygodniu. Do rozbudowy tego oddalonego od Warszawy o 100 km lotniska, z którego nikt nie chciał latać już w poprzedniej dekadzie, parli prominentni politycy PiS. M.in. poseł Marek Suski oraz senator, a później europoseł Adam Bielan, także były premier Mateusz Morawiecki. Przekonali prezesa partii Jarosława Kaczyńskiego. Inwestycja z terminalem dla 3 mln pasażerów rocznie miała kosztować 425 mln zł, ale zdrożała do ponad 800 mln zł, a latać dalej nie ma komu", napisano.

warszawa.wyborcza.pl

Wiadomości

Ostrzeżenie przed silnym wiatrem

Jak zapowiedział, tak zrobił. Trump nałożył cła na Chiny. Jest reakcja

Zlikwidowano 56 nielegalnych salonów gier. Wiemy więcej

Polska jak USA. Liberałowie zapomnieli, kto resetował z Putinem

Które więzi międzynarodowe są najważniejsze dla Donalda Tuska?

Największa podwyżka podatków w historii USA weszła w życie

Vance o Europie: największym zagrożeniem są imigranci

Niemcy i Francja chcą osłabić Rosję. Zbudują okręty dla Maroka

Wojownik Trumpa ostrzega: unijne regulacje zniszczą wolnosć słowa

Dziennikarze ogłosili bojkot prezydenta. Naród ma już przeciwko

TRZEBA ZOBACZYĆ!

JD Vance: europejscy liderzy podburzają Zełenskiego

Rzucają europejskiemu państwu rosyjską pętlę. Na 30 lat!

AKTUALIZACJA

Administracja Trumpa wstrzymuje pomoc dla Ukrainy

Samolot prezydencki wylądował w Nowym Jorku. Jaki cel wizyty?

USA tworzą strategiczną rezerwę kryptowalut. Posunięcie Trumpa

Najnowsze

Ostrzeżenie przed silnym wiatrem

Które więzi międzynarodowe są najważniejsze dla Donalda Tuska?

Największa podwyżka podatków w historii USA weszła w życie

Vance o Europie: największym zagrożeniem są imigranci

Niemcy i Francja chcą osłabić Rosję. Zbudują okręty dla Maroka

Jak zapowiedział, tak zrobił. Trump nałożył cła na Chiny. Jest reakcja

Zlikwidowano 56 nielegalnych salonów gier. Wiemy więcej

Polska jak USA. Liberałowie zapomnieli, kto resetował z Putinem