Przejdź do treści

Nowy gracz na rynku e-rowerów. Zaczyna od Trójmiasta

Źródło:

Trwa przetarg na dostarczenie usługi wynajmu rowerów miejskich do systemu MEVO w Trójmieście. CityBike Global międzynarodowy operator usług wypożyczania rowerów zgłosił ofertę i liczy, że do swojego portfolia miast dorzuci polskie nadmorskie miejscowości. Jest o co walczyć, bo rynek e-rowerów według badania międzynarodowej firmy analitycznej Mordor Intelligence został wyceniony na blisko 24 miliardy dolarów, a do 2026 roku może sięgnąć nawet 48 miliardów. Europa jest najszybciej rozwijającym się rynkiem rowerów elektrycznych.

W 2019 roku według Badania McKinsey postępująca urbanizacja zwiększy wartość branży mikromobilności z usługami komunikacyjnymi i transportowymi na krótkich odległościach nawet do 500 mld dolarów do 2030 roku. W samych Niemczech 4,3 mln gospodarstw domowych posiadało co najmniej jeden rower elektryczny – to oznaczało, że na początku 2020 roku co dziewiąte gospodarstwo domowe było wyposażone w ten środek transportu. W 2015 roku rower elektryczny posiadało 1,5 mln gospodarstw domowych.

Korzyści z użytkowania e-roweru jest wiele. Przede wszystkim jazda takim jednośladem daje tyle samo frajdy, co mechanicznym z tą różnicą, że jeśli pojawi się ciężki podjazd, nie musimy się forsować – co w przypadku osób powracających do formy, chorych np. na astmę daje ponownie szansę na korzystanie z przejażdżek rowerowych. To także doskonała alternatywa dla samochodu, szybko i bez wysiłku możemy dotrzeć do pracy, jednocześnie ograniczając emisję spalin. E-rowery świetnie wpisują się także w trend smart city.

Pomimo że pandemia COVID-19 i lockdown spowodowała spadek produkcji e-rowerów, ale po zdjęciu obostrzeń, rynek ponownie nabrał tempa. Co ciekawe, ze względu na pandemię i ryzyko zakażenia (np. w komunikacji miejskiej) ludzie zaczęli kupować własne pojazdy, ale także znacznie częściej korzystać z usług rowerów miejskich. Tych ostatnich przybywa — takie systemy można spotkać w Warszawie, Trójmieście, Wrocławiu, Poznaniu, Bydgoszczy i Białymstoku.

Jak o Trójmieście wypowiada się prezes firmy? Gdzie działa CityBike Global?

W Trójmieście do przetargu na dostarczenie usługi wynajmu rowerów miejskich do systemu MEVO wystartowała firma CityBike Global, globalny operator usług wypożyczania rowerów.

– To duża metropolia, którą każdego roku odwiedzają dodatkowo dziesiątki tysięcy turystów. Ogromne zapotrzebowanie na rowery miejskie, coraz większa popularność komunikacji rowerowej i chęć przysłużenia się planecie – to kluczowe czynniki. Poza tym wiemy, że władze Gdańska, Gdyni i Sopotu są bardzo otwarte na współpracę z inwestorami, traktują ich po partnersku. To miasto przyjazne ekologicznemu transportowi, przyjazne ludziom, przyjazne przedsiębiorcom – dlatego zainteresowaliśmy się tym rynkiem. Oczywiście, jako globalna firma jesteśmy dumni, że możemy oferować nasze usługi nie tylko w nowym mieście, ale także kraju, to bardzo motywujące i napędzające nas do nowych wyzwań — mówi Jordi Cabanas – Dyrektor Zarządzający CityBike Global.

City Bike Global realizuje z sukcesem projekty w różnych krajach, a nawet na różnych kontynentach, dostarczając między innymi 20 000 rowerów w kilku systemach. Firma dostarcza swoje usługi w Szwecji, Finlandii, Peru i Francji, łącząc systemy rowerów miejskich elektrycznych i mechanicznych – w zależności od wymagań zamawiających miast. Między innymi w Helsinkach i Espoo firma dostarczyła łącznie 4500 pojazdów mechanicznych, z kolei w Vantaa znajduje się 1000 rowerów. Lima została wyposażona w 1000 rowerów, a od kwietnia 2021 francuskie Clermont Ferrand posiada 620 rowerów mechanicznych. Kluczem do skuteczności firmy jest indywidualne traktowanie każdej sytuacji, określenie specyficznych wymogów i uwarunkowań, a potem dobranie do nich najlepszych rozwiązań organizacyjnych, logistycznych, technicznych czy informatycznych, jakie są dostępne na świecie.

Czym jest CityBike Global? Czym zajmie się firma po wejściu na nasz rynek?

– CityBike Global nie jest producentem rowerów ani operatorem jednej, własnej technologii, przez co nie forsujemy jednego rozwiązania. Działamy jako integrator i globalny operator usługi, co pozwala zaproponować za każdym razem taki zestaw sprzętu, technologii i systemu operacyjnego, który najlepiej pasuje do indywidualnych potrzeb danego miasta i jest najbardziej efektywny ekonomicznie. W polskim rynku widzimy ogromny potencjał. Polska jest jednym z największych europejskich producentów rowerów, może już niedługo wyprzedzić Niemcy – ale w Polsce również z roku na rok rośnie liczba osób, korzystających na co dzień z roweru jako środka transportu, nie tylko rekreacji – dodaje Jordi Cabanas.

W Trójmieście CityBike Global zaproponował dostarczenie rowerów elektrycznych czwartej generacji, inteligentnie połączonych pojazdów eliminujących potrzebę instalacji doków i terminali trzeciej generacji, zmniejszając w ten sposób koszty inwestycyjne i operacyjne. Pojazdy posiadają zamki i systemy pozwalające na kontrolowane parkowanie w określonym obszarze lub w standardowym stojaku rowerowym, wykorzystując w ten sposób najlepsze systemy trzeciej generacji i systemy wolnobieżne, ale unikając ich problemów, zapewniając solidne i dopasowane rozwiązanie.

CityBike Global planuje ekspansję na polskim rynku, aktualnie bierze udział w przetargach w Wielkopolsce i na Śląsku.

materiały prasowe

Wiadomości

Wszystko jasne. Co Polacy myślą o niedzielach handlowych?

Dziennikarza nielegalnej TVP wyprowadzili z konwencji Bidena

Meloni ostrzega przed Rosją: Musimy być gotowi

Potworna zbrodnia w Nowym Jorku. Podpalił śpiącą kobietę

Wyjątkowy film w Republice już 24 grudnia

Już dziś zapraszamy na wyjątkową Pasterkę w Republice

AKTUALIZACJA

Wielka impreza niszczycieli demokracji w Polsce. Ujawniamy!

Polacy nie chcą zmian ws. zakazu handlu w niedzielę

TYLKO U NAS

Majdzik: „Tusk działa na zlecenie UB-ków, Niemców i Rosji”

Szokujące fakty o Sądzie Apelacyjnym w Warszawie

Zobacz, jak sprawdzić czy twój smartfon cię podgląda!

Warszawska afera śmieciowa, czyli największy problem Rafała Trzaskowskiego

Komentator TVN ZSZOKOWAŁ na wizji: „Ostatnie komunikaty są tak samo wiarygodne jak te z kancelarii premiera”

Stefaniuk: Prokurator, który zatrzymał Romanowskiego, dalej prowadzi sprawę, a powinien być odsunięty

SKW pod ostrzałem – kulisy decyzji wobec gen. Gromadzińskiego i prof. Cenckiewicza

Najnowsze

Wszystko jasne. Co Polacy myślą o niedzielach handlowych?

Wyjątkowy film w Republice już 24 grudnia

Już dziś zapraszamy na wyjątkową Pasterkę w Republice

Wielka impreza niszczycieli demokracji w Polsce. Ujawniamy!

AKTUALIZACJA

Polacy nie chcą zmian ws. zakazu handlu w niedzielę

Dziennikarza nielegalnej TVP wyprowadzili z konwencji Bidena

Meloni ostrzega przed Rosją: Musimy być gotowi

Potworna zbrodnia w Nowym Jorku. Podpalił śpiącą kobietę