Podczas budowy drogi ekspresowej S3, w rejonie Starych Bogaczowic GDDKiA dokonała zaskakującego odkrycia.
Sztolnia ma ok. 1,5 m szerokości i ok. 2,0 m wysokości. Na spągu sztolni widoczne są ślady po podkładach torowiska, które służyło do odstawy urobku.
Sztolnia została wydrążona bez obudowy, w masywnym zlepieńcu, ze stropem wykonanym w kształcie sklepienia. Najprawdopodobniej drążona była między 1914 r. a 1929 r.
Podczas drążenia tunelu #TS26, w rejonie #StareBogaczowice, w odległości ok. 300 metrów, w jednej z naw natrafiono na niezidentyfikowane wyrobisko górnicze - sztolnię. @GDDKiA @MI_GOV_PL #FunduszeUE #inwestycja #ŁączymyPolskę
— GDDKiA Wrocław (@GDDKiA_Wroclaw) April 9, 2021
Więcej informacji ->https://t.co/ii5dmfROXj pic.twitter.com/UnzF81V5fx
Według analizy archiwalnej mapy Geologische Karte von Preusen und benachbarten deutsche Landern z 1914 r. wydanej ponownie w 1929 r., w rejonie Starych Bogaczowic isynieją nadania górnicze, związane z poszukiwaniem pokładów węgla kamiennego.
Jednak w historii górnictwa Wałbrzyskiego Zagłębia Węglowego nie ma informacji o udokumentowaniu i eksploatowaniu w tym rejonie pokładów węgla kamiennego.