Co by pisano o Polsce gdyby przed wiekami istniały media? – o tym opowiada w humorystyczny sposób spot „Polska – kraj korzeni demokracji”. Film był częścią konferencji „Patriotyzm w sieci”, której patronem była Telewizja Republika.
Jan Dziedziczak, sekretarz stanu w MSZ opowiadał o tym, że w strukturach MSZ stworzony został specjalny wydział do promocji polskiej historii, Maciej Świrski z Reduty Dobrego Imienia mówił o konieczności wspomagania obcokrajowców, którzy działają społecznie na rzecz Polski. Tomasz Sakiewicz, naczelny „Gazety Polskiej” stwierdził, że istnieje konieczność powołania medium anglojęzycznego, na początek portalu, który prezentowałoby polski punkt widzenia. Zgodził się z tym Adam Bielan, wicemarszałek Senatu, który jednocześnie sceptycznie odniósł się do idei powołania telewizji państw Wyszehradu.
Ponadto przez dwa dni czternastu ekspertów z dziedziny filmu, reklamy, nauki i edukacji oraz przedstawiciele organizacji pozarządowych zastanawiało się jak pokazywać Polskę i dokonania Polaków w sposób atrakcyjny. - To nie jest przypadek, że konferencja odbyła się pod skrzydłami naszej fundacji związanej z Uniwersytetem Warszawskim. To właśnie na styku kultury studenckiej i tej oficjalnej powstają dziś najciekawsze pomysły. W dobie Internetu nie tylko starzy uczą młodych, często jest na odwrót - mówi Sławomir Sokołowski, jeden z szefów Fundacji Universitatis Varsoviensis.
Twórca filmu „Polska – kraj korzeni demokracji” Rafał Geremek przekonuje, że istnieje potrzeba marketingu historycznego. - Dlaczego nie używać do promocji historii języka reklamy i marketingu? - pyta Geremek. Film studia Czarny Słoń opowiada o zasługach Polski w zakresie budowania zrębów demokracji i wolności na świecie. Mecenasem Filmu jest Gazeta Polska. Patronem konferencji była Telewizja Republika, Gazeta Polska Codziennie i portal niezalezna.pl. Cały projekt edukacyjno-filmowy „Patriotyzm w sieci” jest realizowany w ramach programu MSZ „Wsparciewymiaru samorządowegoiobywatelskiego polskiej polityki zagranicznej2016”.