Gdańsk traci dostawy kontenerowe z Azji na rzecz portów niemieckich! Duński Maersk stawia sprawę jasno: polskie porty teraz są podporządkowane biznesowo Niemcom!
"Decyzja dwóch światowych graczy transportu morskiego: duńskiego Maersk i niemieckiego Hapag-Lloyd, którzy połączą siły, zmienia układ sił na Bałtyku i Morzu Północnym. Gdańsk straci bezpośrednie połączenie z Azją realizowane przez „błękitnych kolosów” – czytamy na portalu money.pl
Na początku 2024 roku Maersk i Hapag-Lloyd ogłosili współpracę. W ramach sojuszu, określonego jako Gemini Cooperation, tworzą wspólną flotę 290 okrętów. Z tego większą część, bo 60 proc. statków, dostarcza Maersk. Nowa strategia ma skrócić okres dostaw, zwiększyć elastyczności i rzetelność dostaw oraz obniżyć emisję, ale oznacza też cięcia w siatce połączeń, likwidując nawet połowę bezpośrednich dostaw - w tym również (jakie zdziwienie!) do portu w Gdańsku.
Gdańsk, który do tej pory przyjmował potężne kontenerowce Maerska, płynące bezpośrednio z Azji, teraz ma zostać zdeklasowany do pozycji portu feederowego, który odbierać będzie dostawy przeładowane na mniejsze jednostki w głównych portach - niemieckich (kolejne zdziwienie) Wilhelmshaven i Bremerhaven.
Polecamy Sejm. Wybór Marszałka
Wiadomości
Prawica z wyraźną przewagą. Najnowszy sondaż pokazuje zmianę układu sił na polskiej scenie politycznej
Fundacja Myśli Demokratycznej zrywa współpracę z Rudzińskim po ujawnieniu przez WP afery hejterskiej
Żaryn chwali ABW ws. Suchanow: dobra decyzja. Inaczej mielibyśmy do czynienia z zagrożeniem dla państwa
Anna Gembicka ostro o rządzie Tuska i decyzji TSUE w Republice: "Oni są w stanie wyinterpretować cokolwiek"
Najnowsze
Biliński w Formule 2. Młody Polak przechodzi do DAMS Lucas Oil
Znamy nowego metropolitę krakowskiego. Zastąpił abp. Marka Jędraszewskiego
Sebastian Karpiel-Bułecka broni żony: Paulina walczy o inne kobiety