Gdańsk traci dostawy kontenerowe z Azji na rzecz portów niemieckich! Duński Maersk stawia sprawę jasno: polskie porty teraz są podporządkowane biznesowo Niemcom!

"Decyzja dwóch światowych graczy transportu morskiego: duńskiego Maersk i niemieckiego Hapag-Lloyd, którzy połączą siły, zmienia układ sił na Bałtyku i Morzu Północnym. Gdańsk straci bezpośrednie połączenie z Azją realizowane przez „błękitnych kolosów” – czytamy na portalu money.pl
Na początku 2024 roku Maersk i Hapag-Lloyd ogłosili współpracę. W ramach sojuszu, określonego jako Gemini Cooperation, tworzą wspólną flotę 290 okrętów. Z tego większą część, bo 60 proc. statków, dostarcza Maersk. Nowa strategia ma skrócić okres dostaw, zwiększyć elastyczności i rzetelność dostaw oraz obniżyć emisję, ale oznacza też cięcia w siatce połączeń, likwidując nawet połowę bezpośrednich dostaw - w tym również (jakie zdziwienie!) do portu w Gdańsku.
Gdańsk, który do tej pory przyjmował potężne kontenerowce Maerska, płynące bezpośrednio z Azji, teraz ma zostać zdeklasowany do pozycji portu feederowego, który odbierać będzie dostawy przeładowane na mniejsze jednostki w głównych portach - niemieckich (kolejne zdziwienie) Wilhelmshaven i Bremerhaven.
Polecamy Sejm
Wiadomości
Najnowsze

Reakcja komunistów na wybór Polaka na papieża: "będzie dużym problemem"

Te opłaty cmentarne są nielegalne. Jest szansa na odzyskanie środków

Formuła 1 wraca do Stanów Zjednoczonych

Włosi nie wydadzą Niemcom jednego z podejrzanych o wysadzenie Nord Stream

Kasia Smutniak zagra Maryję w nowej „Pasji” Włoskie media zachwycone wyborem Polki

Ruch Obrony Granic alarmuje. Trwa gwałtowna regermanizacja Gdańska oraz ziem odzyskanych przy cichym wsparciu władz spod znaku Tuska
