Facebook promował fejki

Artykuł
Facebook promował dezinformację
Fot. Pixabay/geralt

Algorytmy Facebooka przez lata świadomie i systematycznie promowały „niektóre z najgorszych” i najbardziej kontrowersyjnych treści na swojej platformie - donosi „Washington Post”, powołując się na dokumenty wewnętrzne firmy, znane jako „Facebook Papers”.

Według gazety jednym ze źródeł problemów było wprowadzenie przez Facebooka w 2017 r. nowych sposobów reagowania na wyświetlane posty: do zwykłych „polubień” dodano ikonki, wyrażające emocje od gniewu do śmiechu. Decydując o tym, które treści powinny być promowane, mechanizmy Facebooka „wyceniały” emoji na pięć punktów, podczas gdy „lajk” - tylko na jeden.

Przeprowadzone w 2019 r. wewnętrzne badanie Facebooka wykazało, że posty z największą liczbą „gniewnych” emoji zdecydowanie częściej zawierały dezinformację i niskiej jakości informacje.

Facebook przez lata promował gniew i nienawiść

„To oznacza, że Facebook przez trzy lata systematycznie promował niektóre z najgorszych treści na swojej platformie, czyniąc je bardziej widocznymi dla użytkowników i rozpowszechniając je na znacznie szerszą widownię” - pisze „Washington Post”.

W poniedziałek to samo stwierdziła podczas wysłuchania w brytyjskim parlamencie była pracownica Facebooka Frances Haugen, która wyniosła z firmy dziesiątki tysięcy wewnętrznych dokumentów, przekazując je 17 amerykańskim mediom. „Gniew i nienawiść jest najłatwiejszym sposobem na wzrost na Facebooku” - powiedziała Haugen.

Źródło: dziennik.pl

Komentarze
Zobacz także
Nasze programy