Facebook planuje zmianę nazwy – podał serwis The Verge. Do ogłoszenia tej decyzji miałoby dojść w przyszłym tygodniu podczas konferencji Connect.
Jak twierdzi Mark Zuckerberg, szef Facebooka, zmiana wskazałaby kierunek, w którym zmierza jego firma. Już kilka tygodni temu Zuckerberg ogłosił plany stworzenia „metaverse” -przestrzeni cyfrowych skupionych na nowych technologiach jak AR (rzeczywistość rozszerzona) i VR (rzeczywistość wirtualna). Szef Facebooka zapowiada, że metawersum „będzie stanowić dużą część tego, w jaki sposób wyewoluuje sieć po okresie internetu mobilnego”.
„Będziesz mógł spędzać czas ze znajomymi, pracować, bawić się, uczyć, robić zakupy, tworzyć i nie tylko. Niekoniecznie chodzi o spędzanie większej ilości czasu online – chodzi o to, aby czas, który spędzasz online, był bardziej znaczący” – zachwala Facebook.
Po planowanym rebrandingu, portal społecznościowy zachowa nazwę. Zmieni się nazwa całej firmy.