Bank UBS likwiduje centrum w Warszawie. Z oddziału może odejść nawet 1200 pracowników!

Warszawa, wskutek decyzji szwajcarskiego banku UBS, straci jedno ze swoich najważniejszych centrów finansowych. Przełoży się to na utratę miejsc pracy dla około 1200 wysoko wykwalifikowanych specjalistów. Wszyscy mają jednak otrzymać propozycję pracy w centrach firmy we Wrocławiu i Krakowie. Zwolnienia mają trwać dwa lata. O sprawie informuje portal warszawawpigulce.pl.
Każdy indywidualnie wynegocjuje warunki odejścia
W sumie szwajcarski gigant zwolni na całym świecie ponad 30 tysięcy osób. Portal pisze, że w polskich strukturach firmy nie ma zorganizowanych struktur związkowych, a to oznacza, że pracownicy „będą musieli polegać głównie na indywidualnych negocjacjach z pracodawcą oraz jego dobrej woli w kwestii warunków rozstania, które zgodnie z deklaracjami kierownictwa mają przewyższać minimalne standardy wynikające z polskiego prawa pracy oraz obejmować programy wsparcia w poszukiwaniu nowego zatrudnienia.”
Propozycje przeprowadzki do Krakowa albo Wrocławia
Strategia firmy zakłada przeniesienie funkcji obecnie realizowanych w Warszawie do istniejących centrów usług wspólnych w Krakowie oraz Wrocławiu. Przenosiny mają na celu zmniejszenie kosztów operacyjnych. Portal warszawawpigulce.pl podkreśla, że „propozycja relokacji części personelu do krakowskich oraz wrocławskich oddziałów, choć teoretycznie stanowi alternatywę dla całkowitej utraty zatrudnienia, w praktyce może okazać się niemożliwa do zaakceptowania dla wielu specjalistów, szczególnie tych z rodzinami oraz zobowiązaniami finansowymi w stolicy, co może prowadzić do faktycznej utraty znacznej części doświadczonej kadry przez bank.”
Transformacja polskiego sektora bankowego, której symbolem staje się decyzja UBS, odzwierciedla szersze globalne trendy charakteryzujące się przejściem od tradycyjnych, hierarchicznych struktur organizacyjnych w kierunku bardziej elastycznych modeli operacyjnych opartych na centralizacji funkcji wspólnych, automatyzacji procesów oraz wykorzystaniu zaawansowanych technologii do obsługi klientów (…).” – czytamy na portalu warszawawpigulce.pl
To z kolei oznacza mniejsze zapotrzebowanie na rozbudowane struktury w najdroższych biurowcach oraz przeniesienie części operacji do wyspecjalizowanych centrów usług do mniejszych regionów, gdzie koszty operacyjne są niższe.
Źródło: Republika, warszawawpigulce.pl
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Jesteśmy na Youtube: Bądź z nami na Youtube
Jesteśmy na Facebooku: Bądź z nami na FB
Jesteśmy na platformie X: Bądź z nami na X