Przejdź do treści
Czy polska konstrukcja podbije rynki? Ten samochód potrafi się zmieniać
Facebook/Triggo

Triggo to nie po prostu mały samochód do jazdy miejskiej. Ten pojazd potrafi się zmieniać, a to dzięki zmiennej geometrii podwozia, co w przypadku parkowania bardziej upodobnia go do motocykla. Jak poinformował auto.dziennik.pl, właśnie ruszyła jego produkcja w zakładach AMZ Kutno.

Triggo to dwuosobowy, czterokołowy pojazd elektryczny. Jego pomysłodawcą jest motocyklista i przedsiębiorca Rafał Budweil. Założona przez niego spółka właśnie ogłosiła start produkcji w zakładach AMZ Kutno.

Usunięto obraz.

Na razie tylko seria pilotażowa

– Rozpoczęliśmy produkcję pilotażowej serii prototypów Triggo. To kolejny krok milowy w rozwoju projektu, dzięki któremu w ciągu kilku kwartałów będziemy dysponować flotą kilkudziesięciu pojazdów, które zostaną rozdystrybuowane potencjalnym partnerom biznesowym rozlokowanym w Polsce, Europie i Azji – powiedział Rafał Budweil, prezes zarządu Triggo S.A.

– AMZ Kutno wniesie do projektu swoje know-how i wieloletnie doświadczenie w produkcji pojazdów małoseryjnych, dbając o odpowiednią i wysoką jakość prototypów. Na przełomie 2021 i 2022 roku mamy ambicje ukończyć realizację serii pilotażowej. Jednocześnie toczymy zaawansowane rozmowy biznesowe i analizujemy różne warianty w zakresie wytwarzania Triggo w skali masowej – wyjaśnił.

Usunięto obraz.

Modele Triggo wyprodukowane w Kutnie posłużą do testów w najróżniejszych warunkach, a zebrane informacje mają pomóc w rozwoju konstrukcji.

Samochód o zmiennej geometrii... podwozia

Triggo jest w 100 proc. elektryczny. Dzięki swojej niezwykłej konstrukcji potrafi przemykać przez korki i parkować niczym motocykl zajmując zaledwie jedną piątą miejsca wyznaczonego dla samochodu. Najważniejszą cechą tego pojazdu jest zmienna geometria podwozia. Dzięki niej kierowca może poruszać się w dwóch trybach: drogowym i manewrowym.

Usunięto obraz.

W trybie drogowym szerokość przedniej osi wynosi 148 cm, a prędkość maksymalna to 90 km/h. W ustawieniu manewrowym przednie zawieszenie zwęża się do 86 cm, w czym pojazd przypomina motocykl. Wówczas prędkość jest ograniczona do 25 km/h. Triggo jest też niezwykle zwrotny — promień skrętu to tylko 3,5 m.

Zasięg na jednym ładowaniu to ok. 100 km. W Triggo zastosowano system wymiennych akumulatorów, co zdaniem konstruktorów pozwala na szybkie „zdobycie prądu” bez konieczności tworzenia infrastruktury ładowania. Proces wymiany baterii ma trwać kilka minut.

Usunięto obraz.

auto.dziennik.pl

Wiadomości

Adwokat o sytuacji Buddy w areszcie: "to dopiero początek"

Dzisiaj informacje TV Republika 02.11.2024

Bogucki: Donald Tusk, który miał nigdy nie być ograny w UE, jest pomijany

Tusk boi się kandydatury Sikorskiego | Zdaniem Kowalskiego

Pijany jechał autem z wypożyczalni. Karą będzie równowartość pojazdu

Antygenderowa Kemi Badenoch liderem Partii Konserwatywnej w Wielkiej Brytanii

Skandaliczny wywiad dziennikarki TVP. Internauci są oburzeni!

Wrona: kondycja szpitali miejskich w Częstochowie jest katastrofalna

Sawicki: wszystko, co robi obecny rząd, podyktowane jest wzmacnianiem niemieckiej racji stanu

Prawie 4 miliony Polaków może stracić pracę przez AI

Prof. Krysiak: rząd będzie sięgał po drastyczne środki cięć wszędzie, gdzie to możliwe

Miedwiediew grozi użyciem broni jądrowej

Panczeniści rozdzielili medale podczas mistrzostw Polski

Express Republiki | 02.11.2024

Kard. Raymond Burke krytykuje synodalność

Najnowsze

Adwokat o sytuacji Buddy w areszcie: "to dopiero początek"

Pijany jechał autem z wypożyczalni. Karą będzie równowartość pojazdu

Antygenderowa Kemi Badenoch liderem Partii Konserwatywnej w Wielkiej Brytanii

Skandaliczny wywiad dziennikarki TVP. Internauci są oburzeni!

Wrona: kondycja szpitali miejskich w Częstochowie jest katastrofalna

Dzisiaj informacje TV Republika 02.11.2024

Bogucki: Donald Tusk, który miał nigdy nie być ograny w UE, jest pomijany

Tusk boi się kandydatury Sikorskiego | Zdaniem Kowalskiego