Przejdź do treści

Straty po powodzi liczone w miliardach. Niemcom grozi katastrofa gospodarcza

Źródło: Fot. PAP/EPA/FRIEDEMANN VOGEL

Konsekwencje ekonomiczne burz, które w połowie ubiegłego tygodnia przeszły nad Nadrenią Północną-Westfalią i Nadrenią-Palatynatem są ogromne. Według wstępnych szacunków same tylko straty na kolei i drogach wynoszą prawie dwa miliardy euro.

Straty sieci kolejowej Deutsche Bahn wynoszą około 1,3 miliarda euro. Szkody na drogach i autostradach wynoszą kilkaset milionów euro, informują media, powołując się na wewnętrzne szacunki ministerstwa transportu.

Zakłócenia w ruchu kolejowym w Nadrenii Północnej-Westfalii i Nadrenii-Palatynacie będą prawdopodobnie trwały jeszcze przez dłuższy czas. Według informacji Deutsche Bahn (DB) dotyczy to torów o długości ponad 600 kilometrów. Wstępny raport ujawnił „poważne uszkodzenia ponad 80 stacji i przystanków, torów o długości ponad 600 kilometrów, zwrotnic, techniki sygnalizacyjnej, nastawni, mostów i pojazdów używanych w ruchu regionalnym, S-Bahn i towarowym”. Wciąż jednak nie ma pełnego obrazu sytuacji.

Zbliża się fala bankructw

Ucierpiały również autostrady. Autostrada A1 w kierunku Koblencji jest całkowicie zamknięta pomiędzy węzłem autostradowym Koeln-West a węzłem autostradowym Erfttal. Również A1 w kierunku Dortmundu jest całkowicie zamknięta pomiędzy węzłem autostradowym Erfttal a węzłem Huerth. Autostrada A61 pomiędzy węzłami Kerpen i Meckenheim jest zamknięta na prawie wszystkich odcinkach w obu kierunkach. Zamknięcia mogą być konieczne przez najbliższe miesiące.

Również sieć telefonii komórkowej na obszarach dotkniętych katastrofą jest nadal słaba - informuje ARD. Operator telefonii komórkowej Vodafone poinformował, że jedna szósta stacji nadawczych jest nadal odcięta od sieci. Wiele miejsc zostało poważnie uszkodzonych lub całkowicie zniszczonych przez powódź. Vodafone wyraża nadzieję, że podstawowe usługi mogą zostać przywrócone na całym obszarze objętym katastrofą w ciągu tego tygodnia.

„Uszkodzenia infrastruktury transportowej mają negatywny wpływ na turystykę, a niewystarczająco wydajne zaopatrzenie w energię utrudnia działalność przedsiębiorstw, które nie zostały bezpośrednio dotknięte szkodami wyrządzonymi przez wodę, a które z powodu pandemii i tak nie mają już rezerw. Zbliża się fala bankructw” – pisze dziennik „Welt”. Miejscowościom w Nadrenii Północnej-Westfalii i Nadrenii-Palatynacie „grozi katastrofa gospodarcza, której skutki finansowe wykraczają daleko poza rzeczywiste szkody materialne spowodowane przez powódź. Skutki gospodarcze będą odbijać się echem przez lata” – podkreśla „Welt”.

PAP

Wiadomości

Stanowcza decyzja FIS. Kolejni Norwegowie zawieszeni!

Instagramowa, "szczęśliwa" rodzina. Baron nie wytrzymał!

Nie Brzęczek, nie Michniewicz. Wiadomo, kto został trenerem w Lubinie

Inflacja najwyższa od 20 lat! Co dalej z polską gospodarką?

Trump nie odpuszcza UE. Zagroził gigantycznym cłem na alkohol

Słabe notowania Hołowni zwiastują problem dla Trzaskowskiego

Akcja na granicy. Krokodyl w bagażniku Ukraińca

HIT DNIA

Bruksela położy łapę na polskiej suwerenności? Morawiecki publikuje LISTĘ HAŃBY

Gosek: Dariusz Matecki zabezpieczył dowody na swoją niewinność!

Jest wyrok dla policjantów, którzy wywozili ludzi za miasto i tam ich zostawiali!

Sprzedawali narkotyki przez sklep internetowy. Mają problemy!

Bruksela chce ingerować w proces wyborczy w Polsce

Elektryk albo rower. Bruksela wraca do tematu samochodów spalinowych

Soska: Platforma nie ma nic do powiedzenia, nie reprezentują Polski

PILNE: 30-dniowy rozejm na Ukrainie. Kreml komentuje!

Najnowsze

Stanowcza decyzja FIS. Kolejni Norwegowie zawieszeni!

Trump nie odpuszcza UE. Zagroził gigantycznym cłem na alkohol

Słabe notowania Hołowni zwiastują problem dla Trzaskowskiego

Akcja na granicy. Krokodyl w bagażniku Ukraińca

Bruksela położy łapę na polskiej suwerenności? Morawiecki publikuje LISTĘ HAŃBY

HIT DNIA

Instagramowa, "szczęśliwa" rodzina. Baron nie wytrzymał!

Nie Brzęczek, nie Michniewicz. Wiadomo, kto został trenerem w Lubinie

Inflacja najwyższa od 20 lat! Co dalej z polską gospodarką?