W poniedziałek ze stanowiskiem członka zarządu PKP Intercity pożegnał się Paweł Hordyński - to skutek awarii internetowego systemu sprzedaży biletów, podała spółka. Stanowiska straciło też dwóch dyrektorów: wykonawczy ds. finansowych i wsparcia oraz biura informatyki.
W nocy z soboty na niedzielę PKP Intercity rozpoczęła sprzedaż biletów na nowe połączenia między miastami, realizowane przez pociągi Pendolino. Wbrew zapowiedziom bilety można było kupić jedynie w kasach, na stronach internetowych wyświetlany był komunikat o przerwie technologicznej.
"Prezes Zarządu PKP SA, Jakub Karnowski, mając na uwadze dobro pasażerów oraz dobre imię spółki PKP Intercity podjął decyzję o natychmiastowym odwołaniu Pawła Hordyńskiego ze stanowiska Członka Zarządu PKP Intercity. Stanowiska straciły również osoby bezpośrednio odpowiadające za wdrożenie sytemu sprzedaży biletów w nowym rozkładzie jazdy PKP Intercity" – wskazała spółka w komunikacie.
"Powołano również zespół ekspertów nadzorowanych bezpośrednio przez przewodniczącego Rady Nadzorczej PKP Intercity, Piotra Ciżkowicza, których zadaniem jest jak najszybsze przywrócenie sprawności systemu sprzedaży" – dodano.
W komunikacie zaznaczono, że w ramach rekompensaty za niedogodności spowodowane błędami w systemie sprzedaży PKP Intercity w ostatnich dniach, podjęto decyzję o trzykrotnym zwiększeniu puli promocyjnych biletów na pociągi EIC Premium w cenie 49 zł na podróże do połowy stycznia 2015 r.
"Pragnę przeprosić pasażerów oraz zapewnić, że już podejmujemy wszelkie działania, aby przywrócić pełny dostęp do systemu sprzedaży. W Intercity całodobowo działa sztab kryzysowy, któremu przewodniczy szef Rady Nadzorczej PKP IC, członek zarządu PKP Piotr Ciżkowicz” – wskazał cytowany w komunikacie Karnowski.
Jednocześnie spółka informowała wcześniej, że zamiast 13 składów Pendolino 14 grudnia na trasy wyruszy 9 pociągów. Jak tłumaczyła rzeczniczka prasowa PKP Intercity Zuzanna Szopowska, zmniejszenie liczby składów związane jest z opóźnieniami w dostarczaniu ich przez producenta.