Przejdź do treści
21:44 Nowy rząd Niemiec chce powstrzymać nielegalną migrację. Plan zakłada wzmocnienie kontroli na granicach, ale i cofanie migrantów jeszcze przed przekroczeniem terytorium RFN. Niemieckie MSW nie wyklucza także ograniczeń we współpracy z unijnymi sąsiadami
Spotkania Mateusz Morawiecki, Ewa Leniart, Fryderyk Kapinos, Jan Warzecha i Zbigniew Chmielowiec zapraszają 5 maja na spotkania: g. 9:00 Sędziszów Małopolski, 10:00 Dębica, 12:00 Mielec, 14:00 Nowa Dęba, 16:00 Kaczaki, 17:00 Tarnobrzeg
Spotkanie Poseł Robert Telus zaprasza mieszkańców Opoczna na spotkanie z udziałem prof. Przemysława Czarnka, byłego Ministra Edukacji i Nauki. Poniedziałek, 5 maja o godz. 18:30, Dom Weselny Jaś i Małgosia, ul. Szkolna 8, Opoczno.
Spotkanie Klub „Gazety Polskiej” Olsztyn zaprasza na spotkanie Januszem Cieszyńskim, które odbędzie się 5 maja (poniedziałek), g. 17, Centrum Świętego Jakuba – Dom Pielgrzyma, ul. Seweryna Pieniężnego 2A, Olsztyn. Sala im. Błogosławionego ks. Jerzego Popiełuszki
Spotkanie Klub „Gazety Polskiej” Tomaszów Mazowiecki zaprasza na spotkanie otwarte z prof. Przemysławem Czarnkiem. 5 maja (poniedziałek), g. 16.30 Powiatowe Centrum Animacji Społecznej ul. Farbiarska 20/24, Tomaszów Mazowiecki
Spotkanie Klub "Gazety Polskiej" Łuków zaprasza na spotkanie otwarte z Adrianem Stankowskim. 7 maja (środa), g. 17, Sala Konferencyjna Budynku Poklasztornego przy Parafii Podwyższenia Krzyża Świętego ul. ks. kard. S. Wyszyńskiego 41, Łuków
Spotkanie Klub „Gazety Polskiej” Czernikowo zaprasza na spotkanie z Tomaszem Sakiewiczem oraz Pawłem Piekarczykiem. 8 maja (czwartek), g. 19, Aula Szkoły Muzycznej ul. Gimnazjalna 1, Czernikowo
Spotkanie Kluby Gazety Polskiej zapraszają na spotkanie otwarte Ruchu Obrony Wyborów – środa 07.05, godz. 16 – ul. Grudziądzka 39-34, Hotel Filmar, Toruń
Wydarzenie W czwartek 8 maja, o godz. 9.00 przy ul. Nowowiejskiej 26B w Warszawie, odbędzie się demonstracja wsparcia dla prof. Sławomira Cenckiewicza. Kluby Gazety Polskiej zapraszają do wzięcia udziału!
Spotkanie Klub "Gazety Polskiej" Aleksandrów Łódzki zaprasza na spotkanie z europosłem Danielem Obajtkiem, 9 maja, g. 17, Hotel & Restauracja Pelikan, ul. Wierzbińska 58, Aleksandrów Łódzki
Wydarzenie Klub "Gazety Polskiej" Głogów zaprasza na Manifestację pt."STOP nielegalnej imigracji", 8 maja (czwartek), g. 18, plac przed Ratuszem Miejskim, Rynek 10, Głogów
Wydarzenie Klub „Gazety Polskiej” Toruń zaprasza na otwarte spotkanie Ruchu Obrony Wyborów: prof. Przemysławem Czarnkiem, dr. hab. Krzysztofem Szczuckim, Adamem Borowskim, 7 maja (środa), g. 16, ul. Grudziądzka 39-34, Hotel Filmar.
Wydarzenie Klub "Gazety Polskiej" Tychy zaprasza do wspólnego śpiewania pieśni patriotycznych, 10 maja (sobota), g. 16.30, pl. K.K. Baczyńskiego
Wydarzenie Klub „Gazety Polskiej” Częstochowa zaprasza na spotkanie otwarte z dziennikarzem TV Republika Karolem Gnatem, 15 maja (czwartek), g. 18, Aula Tygodnika „Niedziela” ul. 3 maja 12, Częstochowa
Spotkanie Klub "Gazety Polskiej" Kielce-Centrum zaprasza na spotkanie otwarte z prof. Janem Majchrowskim. 16 maja (piątek), g. 18. Wojewódzka Biblioteka Publiczna ul. Ściegiennego 13, Kielce
Spotkanie Klub „Gazety Polskiej” Środa Wielkopolska zaprasza na spotkanie z red. nacz. ”GP”, ”GPC”, prezesem Republiki Tomaszem Sakiewiczem, oraz Pawłem Piekarczykiem. 21 maja (środa), g. 17, Biblioteka Publiczna Plac Zamkowy 7, Środa Wielkopolska
NBP NBP informuje: Mamy 500 ton złota! – poinformował prof. Adam Glapiński, prezes Narodowego Banku Polskiego. Wkrótce będziemy mieli więcej złota niż Europejski Bank Centralny

Wsparcie uczniów w powrocie do szkół. MEiN opracowało wytyczne

Źródło: Canva

Wskazówki dotyczące realizacji podstawowy programowej, dostosowania tematyki zajęć do zdiagnozowanych potrzeb uczniów czy rozwijania relacji interpersonalnych na poziomie nauczyciel-uczeń, uczeń-uczeń - zawierają wytyczne MEiN dotyczące działań po powrocie uczniów do szkół.

Ministerstwo Edukacji i Nauki przygotowało wytyczne dotyczące działań skierowanych do uczniów i rodziców oraz kadry pedagogicznej po powrocie do szkół i placówek. Jak podaje resort celem wytycznych jest wsparcie uczniów w powrocie do nauki stacjonarnej.

- Wytyczne zostały przygotowane, aby pomóc nauczycielom i dyrektorom szkół w organizacji zajęć stacjonarnych po długotrwałym okresie kształcenie na odległość. Ich celem jest także wsparcie kadry pedagogicznej w jak najlepszym rozpoznaniu potrzeb dzieci i młodzieży, a tym samym ułatwienie im adaptacji w przestrzeni szkolnej i w grupie rówieśniczej - informuje MEiN.

Materiał został podzielony na kilka części: rekomendacje dla kadry pedagogicznej szkół i placówek; działania skierowane do uczniów; współpraca z rodzicami/opiekunami prawnymi; wymagania w zakresie działalności poradni psychologiczno-pedagogicznych; ustalenia dla kuratorów oświaty.

MEIN w rekomendacjach dla kadry pedagogicznej szkół i placówek poleca zorganizowanie niezwłocznie spotkania kadry pedagogicznej w celu ustalenia wspólnych działań skierowanych do uczniów i rodziców w celu rozpoznania problemów w sferze emocjonalnej, społecznej, fizycznej dla konkretnych oddziałów.

Wskazuje na potrzebę zintensyfikowania działań podejmowanych przez wychowawców i pozostałych nauczycieli w celu rozpoznania potrzeb uczniów w zakresie budowania właściwych relacji społecznych w klasie oraz zintegrowanie działań profilaktycznych wynikających z programu profilaktyczno-wychowawczego z działaniami przeciwdziałającymi COVID-19 i promującymi zdrowie.

MEiN rekomenduje ustalenie sposobów diagnozowania osiągnięć uczniów ukierunkowanych głównie na zaprojektowanie działań wspomagających, bez nadmiernego stosowania klasycznych sposobów sprawdzania wiedzy i umiejętności oraz zwrócenie uwagi na eliminowanie lęku, poczucia zagrożenia spowodowanego nadmiernym obciążeniem związanym np. z przygotowywaniem się do sprawdzianów czy obawą przed porażką w grupie rówieśniczej. Wskazuje na przestrzeganie zasady „nierozliczania” uczniów z zeszytów, zeszytów ćwiczeń, w których wykonywały zadania podczas pracy zdalnej.

Rekomenduje zaprojektowanie cyklu działań integrujących z uwzględnieniem propozycji zgłaszanych przez uczniów i rodziców, z możliwością włączenia w te działania psychologa, pedagoga, terapeuty.

Zaleca określenie zadań pedagogów, psychologów i innych specjalistów zatrudnionych w szkole dotyczących wsparcia nauczycieli, wychowawców w zakresie diagnozowania sytuacji wychowawczej w każdej klasie, ustalenie zakresu modyfikacji programów wychowawczo-profilaktycznych, stworzenie warunków do jeszcze większej aktywności samorządu uczniowskiego, wzmocnienie roli wolontariatu szkolnego – organizacja samopomocy koleżeńskiej.

Wskazuje na podjęcie stałej współpracy z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi oraz zgłoszenie Ośrodkom Doskonalenia Nauczycieli zapotrzebowania na szkolenia kadry pedagogicznej z uwzględnieniem zdiagnozowanych potrzeb.

Wśród działań skierowane do uczniów w rekomendacjach zaleca się rozpoznanie indywidualnych potrzeb uczniów w zakresie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego oraz podjęcie adekwatnych do zdiagnozowanych potrzeb działań, oraz rozpoznanie indywidualnych potrzeb edukacyjnych, oraz trudności uczniów w przyswajaniu wiedzy i umiejętności w zakresie danego przedmiotu powstałych w czasie nauki zdalnej. Rekomenduje się dostosowanie tematyki zajęć z wychowawcą do zdiagnozowanych potrzeb uczniów oraz modyfikację realizowanego programu nauczania, metod i form pracy do zdiagnozowanych potrzeb i możliwości uczniów.

W zakresie realizacji podstawy programowej MEiN rekomenduje ograniczenie wprowadzania nowych treści z podstawy programowej w przypadku zajęć edukacyjnych, które będą kontynuowane w roku szkolnym 2021/2022.

Zaleca umożliwienie uczniom dokonania weryfikacji ich wiedzy m.in. przez organizację: poprawkowych sprawdzianów wiedzy jedynie z przedmiotów kończących się w danej klasie; sprawdzianów diagnostycznych, które nie są na ocenę; sprawdzianów na prośbę ucznia/uczniów zgodnie z zapisami w statucie; zrezygnowanie z przeprowadzania niezapowiedzianych kartkówek; ograniczenie liczby przeprowadzanych kartkówek – maksymalnie trzy kartkówki w tygodniu z trzech różnych przedmiotów, maksymalnie z trzech ostatnich tematów; zrezygnowanie z zadawania tzw. prac domowych w klasach VIII do czasu egzaminów.

Rekomenduje się rozwijanie relacji interpersonalnych na poziomie nauczyciel-uczeń, uczeń-uczeń poprzez.in. częste kontakty i rozmowy nauczycieli/pedagogów z uczniami, uczniów z uczniami (np. podczas lekcji rekomendujemy przeznaczyć 15 minut na integrację oddziału klasowego), objęcie wsparciem osób nieśmiałych i wycofanych, docenianie każdej aktywności, angażowanie do dodatkowych zadań, podejmowanie działań integrujących zespół klasowy (np. obchody urodzin, aktywne przerwy śródlekcyjne), d) organizowanie częstych wyjść klasowych.

Zaleca się uruchomienie stałych dyżurów/konsultacji specjalistów dla uczniów i współpracę z rodzicami/opiekunami prawnymi, w tym w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej uczniom zgodnie ze zdiagnozowanymi potrzebami. Postuluje się zorganizowanie szkoleń dla rodziców dotyczących spraw wychowawczych, stanów emocjonalnych, pokonywania lęku m.in. przed brakiem akceptacji w grupie, stresu, budowania na nowo relacji interpersonalnych.

Wskazuje się na zintensyfikowanie współpracy poradni psychologiczno-pedagogicznych ze szkołami i placówkami w zakresie diagnozowania uczniów i podejmowania działań wspierających uczniów w realizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej z nauczycielami i specjalistami ze szkół, placówek, z rodzicami i opiekunami prawnymi.

W zaleceniach dla kuratorów oświaty rekomenduje się m.in. stworzenie bazy wiedzy na temat dobrych praktyk w zakresie organizacji działań wspierających skierowanych do uczniów, rodziców, nauczycieli, nadzór nad realizacją programu zajęć reintegracyjnych w szkołach i placówkach oraz systematyczną analizę skuteczności podjętych działań w zakresie wsparcia wychowawczego i psychoprofilaktycznego nadzorowanych szkół i placówek.

W poniedziałek uczniowie klas IV-VIII szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych, którzy od końca października uczyli się zdalnie, rozpoczęli w całym kraju naukę w trybie hybrydowym, gdzie połowa uczniów uczy się w szkole, a połowa w domu.

Uczniowie klas I-III szkół podstawowych 4 maja rozpoczęli naukę stacjonarną. Przedszkola, oddziały wychowania przedszkolnego – zerówki i inne formy wychowania przedszkolnego, od 19 kwietnia działają w całym kraju stacjonarnie, tak samo żłobki i kluby malucha.

PAP

Wiadomości

Orban wskazuje kto zadecyduje o akcesji Ukrainy do UE

George Simion: to dopiero pierwsza runda. Walczmy o zwycięstwo!

Ponad 2 miliony fanów Lady Gagi uniknęło tragedii

AKTUALIZACJA

Simion nokautuje w pierwszej turze. Kandydat rządu przepadł!

Brudna gra służb i mediów? Rzeczniczka sztabu Karola Nawrockiego zabiera głos ws. mieszkania w Gdańsku

Szwecja płaci za wyjazd migrantów. Nawet 32 tys. euro na zachętę

Bayern Monachium po raz 34. zdobyli tytuł mistrza Bundesligi

Układ miedziowy pod rządami Tuska! Szokujące kulisy KGHM w programie „Ściśle jawne”

Zaskakujące słowa Putina o następcy. „Zawsze o tym myślę”

Niemcy zamykają granice! Nowy rząd bierze migrantów pod lupę

Zbigniew Bogucki (PiS): konserwatywne środowiska próbuje się otoczyć kordonem sanitarnym

Drony morskie Ukrainy zestrzeliły rosyjskie myśliwce Su-30

AKTUALIZACJA

Pilne: George Simion wygrywa pierwszą turę wyborów prezydenckich w Rumunii!

„Apolityczna” działaczka zaatakowała Nawrockiego. Jej aktywność polityczną trudno ukryć

Policja podsumowała majówkę. Zatrzymano 1316 nietrzeźwych kierowców

Najnowsze

Orban wskazuje kto zadecyduje o akcesji Ukrainy do UE

Brudna gra służb i mediów? Rzeczniczka sztabu Karola Nawrockiego zabiera głos ws. mieszkania w Gdańsku

Szwecja płaci za wyjazd migrantów. Nawet 32 tys. euro na zachętę

Bayern Monachium po raz 34. zdobyli tytuł mistrza Bundesligi

Układ miedziowy pod rządami Tuska! Szokujące kulisy KGHM w programie „Ściśle jawne”

George Simion: to dopiero pierwsza runda. Walczmy o zwycięstwo!

Ponad 2 miliony fanów Lady Gagi uniknęło tragedii

AKTUALIZACJA

Simion nokautuje w pierwszej turze. Kandydat rządu przepadł!