Niemiecki urząd antymonopolowy Bundeskartellamt zgodził się na przejęcie linii Condor przez LOT. Condor to czarterowa linia lotnicza. Należała do brytyjskiego biura turystycznego Thomas Cook, które upadło we wrześniu 2019 roku.
Uzasadniając decyzję Niemcy poinformowali, że przedsiębiorstwa nie konkurują ze sobą, lecz przeciwnie - uzupełniają się.
Wcześniej o przejęciu przez LOT linii Condor pozytywnie wypowiadali się przedstawiciele niemieckiego rządu. Rzecznik ministra gospodarki RFN Petera Altmaiera stwierdził, że to „dobry sygnał” i oferta LOT-u była najkorzystniejsza.
– Awans naszego kraju do krajów dojrzałych, do rynków rozwiniętych (…) nie jest przypadkiem. Również polskie firmy przejmują potężne firmy zagraniczne- mówił w styczniu premier Morawiecki o przejęciu Condora przez Polska Grupę Lotniczą.
Linie wakacyjne Condor to - jak podkreślił - największe tego typu linie w Niemczech.
– Bardzo odważny, ale zarazem rozważny ruch Polskich Linii Lotniczych LOT- podkreślił szef rządu.
– To dowód siły polskiej gospodarki- zaznaczył.
W komunikacie Polska Grupa Lotnicza ogłosiła, że przejęcie linii Condor ma zakończyć się do końca kwietnia.
"Oferta przejęcia Condora przedstawiona przez PGL została uznana za najkorzystniejszą dla spółki, jej pracowników, partnerów, dostawców i klientów. Transakcja ma się zakończyć do końca kwietnia 2020 roku, po uzyskaniu niezbędnych zgód organów antymonopolowych i opuszczeniu przez Condor procedury ochronnej"- napisano w komunikacie.
Zarejestrowane we Frankfurcie nad Menem linie lotnicze Condor, należące od 2009 roku do Thomasa Cooka, przetrwały plajtę właściciela tylko dzięki finansowej pomocy państwa niemieckiego w wysokości 380 mln euro. Condor, to największa wakacyjna linia lotnicza w Niemczech; jest ważnym partnerem dla niemieckich biur podróży, zatrudnia około 5 tys. osób i operuje ok. 60 samolotami.
Polska Grupa Lotnicza (PGL) w 100 proc. należy do Skarbu Państwa i jest nadzorowana przez Prezesa Rady Ministrów. W skład PGL wchodzą LOT, LOT AMS, LS Airport Services.