Przejdź do treści

Pomysły Trzaskowskiego na metro w ogniu krytyki. „Będzie wolniejsze niż autobus”

Źródło: Fot. Wikimedia, lubieczytac.pl

Warszawiacy czekają na rozbudowę metra, dlatego ucieszyła ich deklaracja Rafała Trzaskowskiego o budowie III linii. Niestety trasa linii w dużym stopniu pokrywa się z trasą linii II – zauważają internauci. Miasto Jest Nasze dodaje, że „III linia będzie wozić co najwyżej powietrze”.

„Nie rozumiemy, czemu przy tak ogromnym kryzysie finansów samorządu, cięciach w inwestycjach, właśnie teraz Prezydent Rafał Trzaskowski uznał za najbardziej priorytetową inwestycję w III linię metra, której trasa w przedstawionym kształcie oceniana jest przez wszystkich ekspertów jako fatalna – stwierdzili aktywiści „Miasto Jest Nasze”.

.@trzaskowski_ znalazł 1 MLD zł. na metro, chociaż w zeszłym roku miasto zrezygnowało z tramwaju na Gocław. Tymczasem aktualny przebieg metra sprawia, że to tramwaj byłby:
???? 10 razy tańszy
???? nawet 30% szybszy (podróż bez przesiadek)
???? powstałby już w 2023 r., a nie za 8 lat pic.twitter.com/7M8yeck8Za

— Miasto Jest Nasze ????????♻️ (@MiastoJestNasze) March 15, 2021

Według organizacji, będzie to „bardzo kosztowna pomyłka”. Aktywiści dodają, że proponowana przez Ratusz linia metra z Gocławia jest 10 razy droższa niż odłożony przez miasto, ale wyczekiwany od lat przez mieszkańców tramwaj na Gocław. „To jednak nie wszystko – tramwajem będziemy w Centrum dużo szybciej niż metrem – to wszystko przez to, że aktualny przebieg zakłada bardzo niewygodną przesiadkę na stacji Metro Stadion na której linia M3 będzie kończyć bieg” – czytamy na stronie organizacji. Aktywiści dodają, że linia M3 nie będzie mogła pojechać dalej w stronę centrum, bo stacja metra Stadion Narodowy technicznie tego nie umożliwia. „Szybciej będziemy nawet autobusem, wybierając na przykład linię 507” – informuje organizacja.

Warszawa dla deweloperów?

Eksperci z Politechniki Warszawskiej wykazali, że dużo lepszym przebiegiem metra – zarówno jeśli chodzi o liczbę pasażerów, jak i czas podróży – byłaby trasa łącząca Gocław bezpośrednio ze Śródmieściem Południowym, z pominięciem stacji Stadion.

„Również nasze stowarzyszenie wskazywało, że w związku z wyczerpywaniem się przepustowości autobusów na Trasie Łazienkowskiej, pożądanym przebiegiem metra z Grochowa i Gocławia powinien być korytarz zbliżony właśnie do trasy Łazienkowskiej, z możliwością dalszego przedłużenia w kierunku wschodnim (PKP Gocławek lub PKP Wawer) i zachodnim (Ochota/Szczęśliwice)” – czytamy na Miasto Jest Nasze.

W zeszłym roku urzędnicy @warszawa zastopowali budowę tramwaju na Gocław. Koszt inwestycji to ok. 220 mln zl.

Teraz prezydent @trzaskowski_ forsuje budowę #3LiniaMetra Stadion-Gocław. Koszt 10x, a czas przejazdu bardzo podobny jak tramwaju.

Gdzie tu logika?

— Janek Baran (@JanBaran999) March 15, 2021

Analitycy zauważają, że zarówno dla przebiegu M3 przez Gocław, jak i dla planowanego przez miasto przebiegu przez Siekierki – brakuje Miejscowych Planów Zagospodarowania Przestrzennego dla terenów wzdłuż przebiegu linii M3. „Zasadne jest więc pytanie: czy ten przebieg metra jest zaplanowany pod realne potrzeby mieszkańców Warszawy, czy też dla deweloperów, by mogli drożej sprzedać swoje inwestycje?” - zwracają uwagę aktywiści.

Pomysł @trzaskowski_ @warszawa o zdublowaniu linii metra- poprzez zbudowanie nowej linii metra równoległej do dopiero co ukończonej linii metra- to jakieś Himalaje absurdu ????????‍♂️????????‍♂️????????‍♂️

Droga impreza za parę miliardów złotych- rażąca niegospodarność ???????????? #metro #3LiniaMetra https://t.co/9Auq2PDP7U pic.twitter.com/OYQRsLSaVA

— Jan Popławski (@janpoplawski) March 15, 2021
Miasto Jest Nasze, twitter

Wiadomości

Poseł od Tuska chce "ściszyć" kościelne dzwony

Gość "Dzisiaj", godz. 20.00 w Republice. Zapraszamy!

Lis chciał upokorzyć prezydenta Dudę, ale „Boli, że Trump zaprosił Dudę, a Tuska nie”

Czołowe zderzenie dwóch aut. Jeden z kierowców nie przeżył

Wybory w Niemczech. Wygrywa CDU 29 proc., przed AFD 19,5 proc. i SPD 16 proc.

Groza na przejeździe kolejowym! Bus staranowany przez szynobus

Fort Trump wraca na agendę | Bitwa Polityczna

Prof. Cenckiewicz: Estoński wywiad potwierdza ustalenia ws. współpracy SKW z FSB

Semka: Ameryce nie jest na rękę, aby w Polsce była wojna domowa

Michał Rachoń: Lewicowe media znów szerzą kłamstwa na temat wypowiedzi Trumpa

Zełeński przestanie być prezydentem Ukrainy? Może ustąpić nawet natychmiast!

Ktoś w to uwierzy? Kandydat na kanclerza chce "podpisać polsko-niemiecki traktat o przyjaźni"

Nawrocki o spotkaniu Duda-Trump: nasz prezydent jest mężem stanu

Wybory w Niemczech. Mieszkańcy wyspy Norderney głosują w... koszach plażowych

Szef MSZ Ukrainy: unikanie nazywania Rosji agresorem nie zmienia faktu, że nim jest

Najnowsze

Poseł od Tuska chce "ściszyć" kościelne dzwony

Wybory w Niemczech. Wygrywa CDU 29 proc., przed AFD 19,5 proc. i SPD 16 proc.

Groza na przejeździe kolejowym! Bus staranowany przez szynobus

Fort Trump wraca na agendę | Bitwa Polityczna

Prof. Cenckiewicz: Estoński wywiad potwierdza ustalenia ws. współpracy SKW z FSB

Gość "Dzisiaj", godz. 20.00 w Republice. Zapraszamy!

Lis chciał upokorzyć prezydenta Dudę, ale „Boli, że Trump zaprosił Dudę, a Tuska nie”

Czołowe zderzenie dwóch aut. Jeden z kierowców nie przeżył