Kierowany przez marszałka Adama Struzika Zarząd Województwa Mazowieckiego wsparł finansowo wydarzenie "Queerowa Oka". O partnerstwo wnioskował właściciel miejsca, w którym się ono odbędzie - fundacja zajmująca się m.in. tworzeniem bajek dla dzieci. Tym razem jej działalność raczej nie jest skierowana do najmłodszych. Impreza promująca społeczność LGBT stanie się miejscem reklamy Mazowsza. Zarząd województwa nie żałował środków i postanowił na ten cel przeznaczyć aż 25 tysięcy złotych. - Jest to dla mnie ogromnym zaskoczeniem. Jest dużo potrzeb, które można by dofinansować - skomentował dla portalu Niezalezna.pl poseł z Ostrołęki Arkadiusz Czartoryski.
28 kwietnia w Ostrołęce ma odbyć się wydarzenie skierowane do osób LGBTQ+. Jak twierdzą organizatorzy "Queerowej Oki" chcą "pokazać jak wygląda przestrzeń bezpieczna i pełna pozytywnej, tęczowej energii".
"Chcemy pokazać większej ilości osób z czego my czerpiemy siłę i uświadamiać o różnorodności form ekspresji. Ważne jest dla nas, aby osoby uczestniczące w naszym wydarzeniu wzmocniły swoje poczucie przynależności"
Organizatorzy zapewniają, że "na wydarzeniu będzie można zapoznać się elementami kultury ballroomowej i dragowej". - Temat przybliżą nasze wspaniałe osoby preformerskie - napisano.
Wśród występujących znajdą się m.in. "osoba pionierska ballroomu w Polsce" Madlen Revlon, "osoba artystyczna z Poznania" Dziursi, która "poprzez drag eksploruje różne wymiary swojej niebinarności" oraz "nadmorska istota, która przybyła zagościć na queerowaych scenach" Valerie.
Fundacja od bajek dla dzieci
Wydarzenie ma odbyć się w Multimedialnym Centrum Natura. Jego właścicielem jest Fundacja Drabina Rozwoju.
- Drabina Rozwoju symbolizuje pokonywanie kolejnych progów, poziomów, barier w rozwoju człowieka. Wspinanie się po szczeblach jak każdy proces wymaga wysiłku, jednak w efekcie uczymy się sztuki odnajdywania własnej drogi rozwoju. Owocuje to głębszym poznaniem siebie oraz odkryciem drzemiących w nas możliwości. Nasze działania dają ludziom szansę na rozwój emocjonalny i poznawczy. Projekty i produkty łączą wiedzę z różnych dziedzin: między innymi psychologię, edukację przyrodniczą, artystyczną z nowoczesnymi technologiami - czytamy w zakładce "O nas" na stronie fundacji.
Działacze wydali wiele bajek dla dzieci. Zajmowali się też m.in. szkoleniami z bajkoterapii, które miały pokazywać pracownikom oświaty oraz rodzicom dzieci w wieku przedszkolnym jak "przez odpowiedni dobór literatury można nieść dziecku pomoc psychologiczno-pedagogiczną, wspierać je emocjonalnie, redukować dziecięce lęki, wzbogacać jego wiedzę o sobie i otaczającym świecie".
Partnerstwo za grube tysiące
Jak przekazało portalowi Niezalezna.pl biuro prasowe Samorządu Województwa Mazowieckiego, to właśnie wspomniana fundacja poprosiła o wsparcie promującego społeczność LGBTQ+ wydarzenia. Odbyło się to na zasadzie pakietu promocyjnego. Jest on przyznawany przez Samorząd na przedsięwzięcia realizowane przez podmioty zewnętrzne. Jego celem teoretycznie ma być promocja województwa mazowieckiego. Na reklamę podczas "Queerowej Oki" zarząd Struzika nie żałował.