Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej rozpoczęło kampanię społeczną na Twitterze. Pytanie tylko, czy dotyczy ona polskiej rzeczywistości, czy pobożnych życzeń ministra.
Na profilu ministerstwa pojawiają się grafiki wyglądające jak „odręcznie” napisane listy rodziców, którzy chwalą decyzję o wydłużeniu urlopów rodzicielskich. Takie same głosy znalazły się w wydanej specjalnej informacji prasowej ministerstwa.
Z rodzicielskiego korzysta Marta Gołek, która prowadzi własną firmę. – Nie boję się, że przez to ucierpi moja kariera zawodowa. Urlop to świetna okazja, żeby zastanowić się, co chcę dalej robić. Zwłaszcza, że drugiej szansy na tyle czasu z synkiem mogę już nie mieć. Mąż jest zazdrosny i już zapowiedział, że przy drugim dziecku to on idzie na rodzicielski - mówi Marta. MPiPS nie podaje, skąd pochodzą wykorzystywane cytaty z wypowiedzi rodziców, ani kim są ich autorzy.
Minister Władysław Kosiniak – Kamysz, dodaje wszytkie tego typu „tweety” z oficjalnego profilu ministerstwa do swoich „ulubionych”. Z kolei inni uzytkownicy Twittera podają je dalej z adnotacją „Wiadomości z Anglii”.
mm, Telewizja Republika, fot. Twitter