"Ruch cargo jest bardzo wdzięcznym przykładem, obecnie towary, które polska gospodarka importuje drogą lotniczą, są przeładowywane w krajach innych niż Polska, głównie w Niemczech. Gdyby te towary obsłużyć w Polsce to w perspektywie 30 lat mamy o 200 miliardów więcej w polskim budżecie. Nic dziwnego więc, że Niemcy nie chcą, żebyśmy rozwijali nasze lotniska" - mówi wiceminister funduszy i polityki regionalnej, pełnomocnik rządu ds. CPK, Marcin Horała. Cała rozmowa w oknie powyżej. Polecamy!
#DziennikarskiPoker | @mhorala (@MFiPR_GOV_PL):
— Telewizja Republika 🇵🇱 #włączprawdę (@RepublikaTV) October 25, 2023
Planujemy, żeby była możliwość rozbudowy lotniska do 100 milionów pasażerów rocznie, pierwszy etap, jaki budujemy to do 40 milionów pasażerów łącznie. To by było 10. największe lotnisko w Europie.#włączprawdę #TVRepublika
#DziennikarskiPoker | @mhorala (@MFiPR_GOV_PL): Gdyby te towary obsłużyć w Polsce to w perspektywie 30 lat mamy o 200 miliardów więcej w Polskim budżecie.#włączprawdę #TVRepublika
— Telewizja Republika 🇵🇱 #włączprawdę (@RepublikaTV) October 25, 2023
#DziennikarskiPoker | @mhorala (@MFiPR_GOV_PL):
— Telewizja Republika 🇵🇱 #włączprawdę (@RepublikaTV) October 25, 2023
Nie mamy w Polsce dużego lotniska międzykontynentalnego, całe segmenty rynku lotniczego są zarządzane przez ośrodki poza Polską, głównie Niemcy.#włączprawdę #TVRepublika
#DziennikarskiPoker | @mhorala (@MFiPR_GOV_PL):
— Telewizja Republika 🇵🇱 #włączprawdę (@RepublikaTV) October 25, 2023
Niedorozwój systemu lotnictwa w Polsce powoduje, że niektórzy bardzo dobrze żyją. Linie lotnicze rządzą tym rynkiem. Modlin jest sztandarowym przykładem, jak to działa.#włączprawdę #TVRepublika