Rzecznik Watykanu Matteo Bruni potwierdził, że adhortacja posynodalna Querida Amazonia stanowi element Magisterium Kościoła. Do Magisterium nie należy jednak dokument opublikowany po tym synodzie.
Portal Life Site News wskazuje, że dokument posynodalny uzyskał poparcie 2/3 ojców synodalnych i zaproponował święcenia kapłańskie dla żonatych mężczyzn. Deklarowany cel stanowiła poprawa dostępu do Eucharystii w regionie Amazonii.
12 lutego, w trakcie konferencji prasowej w Watykanie, poświęconej opublikowanej adhortacji apostolskiej Franciszka kardynał Michael Czerny sekretarz specjalny synodu amazońskiego zaznaczył, że różne propozycje zawarte w dokumencie posynodalnym „pozostają na stole” oraz że papież „zachęca Kościół w Amazonii i Kościół wszędzie” „aby stosować je, uwzględniając rzeczywistość w jakiej się znajdują”.
Rzecznik Watykanu Matteo Bruni podkreślił również, że o ile adhortacja apostolska należy do Magisterium i każdy katolik powinien ją uznawać, to dokument posynodalny już nie.
Podczas konferencji prasowej dziennikarz z NBC zapytał, czy papież zamknął drzwi do sprawy małżeństw księży i kobiet-diakonów. Na to pytanie odpowiedział mu kardynał Czerny.
– Sądzę, że najlepszym sposobem jest rozumienie tego jako elementu procesu i elementu podróży – powiedział. – Dlatego też nazywa się to synod. Znajdujemy się w bardzo istotnym punkcie etapu synodalnego i przed nami znajdują się dalekie drogi. Dalekie drogi już przebyliśmy. Zatem pytania, do których wracasz są pytaniami dotyczącymi drogi, a Ojciec Święty nie rozwiązał ich w większym stopniu niż w adhortacji. Więc jeśli są pytania, które czujesz, że są otwarte albo Kościół czuje, że są otwarte, to dzięki adhortacji wciąż będą debatowane, dyskutowane, rozeznawane, przemodlane i gdy dojrzeją, zostaną zaprezentowane właściwej władzy, by podjęła decyzję – dodał. Zauważył również, że istnieją decyzje, jakie można podjąć na poziomie diecezji, a także inne, jakie należy podjąć w Rzymie.
Najnowsze
Republika zdominowała konkurencję w Święto Niepodległości - rekordowa oglądalność i wyświetlenia w Internecie