Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej przypomina, że od 1 lipca rodzice mogą składać wnioski o świadczenie „Dobry start", czyli wyprawkę szkolną przez portal Emp@tia, bankowość elektroniczną lub przez portal PUE ZUS. Wnioski należy składać do 30 listopada.
We wtorek rząd przyjął projekt rozporządzenia Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej zmieniającego zasady naboru wniosków do programu „Dobry start" na rok szkolny 2021/2022.
Składanie wniosków będzie odbywać się tylko w formie elektronicznej, a obsługą w pełni zautomatyzowanego procesu zajmie się Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Resort rodziny zaznacza, że dla rodziców, którzy do tej pory składali wnioski o świadczenie online, zmiana będzie niewidoczna, ponieważ z ich perspektywy składanie wniosków odbędzie się dokładnie w takim samym trybie.
Program „Dobry start" to wypłata 300 zł dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny. Świadczenie przysługuje raz w roku na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20 lat. Dzieci niepełnosprawne, uczące się w szkole, otrzymają świadczenie do ukończenia przez nie 24 lat. Wypłata świadczenia będzie się odbywać w formie bezgotówkowej, na wskazany numer rachunku bankowego.