Na posiedzeniu episkopatu w przyszłym tygodniu czeka biskupów nowość – specjalne warsztaty na temat kontaktów z mediami – pisze „Rzeczpospolita”.
– Musimy pogłębiać wiedzę o funkcjonowaniu współczesnych mediów, bo choć znamy je jako odbiorcy, to musimy też odpowiadać na oczekiwania dziennikarzy. Stąd wykłady medioznawców – tłumaczy sekretarz generalny episkopatu bp Wojciech Polak.
– Wśród biskupów są osoby doskonale znające mechanizmy działania mediów i dobrze sobie z nimi radzące, ale są też tacy, którzy nie mają takiej wiedzy. I my chcemy jej dostarczyć – wyjaśnia z kolei rzecznik episkopatu ks. Józef Kloch.
Rzecznik, który będzie jednym z prelegentów, powie biskupom m.in. o zasadach wypowiadania się w mediach. Jak dodaje, chce uświadomić hierarchom, że w radiu czy TV powinni mówić krótko, zwięźle i na temat, bo media potrzebują krótkiej, najczęściej kilkudziesięciosekundowej wypowiedzi.
– Liczymy na to, że to konwersatorium zbliży nas do jednolitego modelu komunikowania się z mediami – mówi ks. Kloch.
Pomysł chwali Eryk Mistewicz, specjalista od marketingu politycznego i komunikacji. – Im więcej profesjonalnej wiedzy, tym lepiej dla Kościoła – ocenia, doradzając, by nie poprzestawać na tym warsztacie i zorganizować cykl takich spotkań.
Najnowsze
Republika zdominowała konkurencję w Święto Niepodległości - rekordowa oglądalność i wyświetlenia w Internecie