Jak informuje rmf24.pl firma pożyczkowa Wonga powiadomiła o ataku hakerów na bazy danych firmy. Firma ostrzegła klientów – prosi o rozważenie zmiany haseł do kont i zwrócenie uwagi na nietypowe operacje na swoim koncie.
„Z naszych dotychczasowych analiz wynika, że nieautoryzowany dostęp mógł dotyczyć pańskich danych osobowych. Może to dotyczyć takich informacji jak imię, nazwisko, adres, numer telefonu, PESEL i numer dowodu osobistego. Wszystkie hasła, w tym hasła podawane przy weryfikacji tożsamości objęte są osobnym systemem zabezpieczeń i nie było do nich nieautoryzowanego dostępu. Natomiast może Pan rozważyć reset hasła na naszej stronie” - tak wyglądał fragment komunikatu, który od firmy Wonga dostali jej klienci. Do komunikatu dotarł reporter RMF FM.
Firma radzi, by zmienić hasła do kont i w wypadku zauważenia podejrzanych operacji na kontach bankowych zgłaszać sprawę firmie Wonga i bankowi, z którego usług się korzysta. Wonga zgłosiła do organów ścigania zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa. Hakerzy mogli wskutek ataku wejść w posiadanie danych 22 tys. Polaków i prawie 250 tys. klientów z Wielkiej Brytanii.