Ponad 14 tys. maseczek ochronnych typu FFP2 trafiło do małopolskich szpitali dzięki sprzedaży kalendarza "Lekarze jak z bajki", w którym medycy wcielili się w postacie z bajek. Pomysłodawcy zachęceni sukcesem zapowiadają kolejną edycję.
Opiekę artystyczną nad scenami z bajek, które znalazły się w kalendarzu, sprawowali Małgorzata Zwolińska i Adolf Weltschek z krakowskiego Teatru Groteska.
Jak poinformował w piątek jeden z jej organizatorów Marcin Mikos ze Szpitala im. J. Dietla, dochód ze sprzedaży kalendarzy pozwolił na zakup ponad 14 tys. specjalistycznych maseczek ochronnych typu FFP2.
Maseczki trafiły do lekarzy z krakowskich szpitali: uniwersyteckiego, Dietla, Żeromskiego, 5 wojskowego, dziecięcego w Prokocimiu, ortopedyczno-rehabilitacyjnego, a także do lecznicy w Bochni.
Według organizatorów kalendarz cieszył się dużym zainteresowaniem ludzi z całej Polski – w większości osób prywatnych – i kilkudziesięciu firm, które kupiły go dla swoich pracowników. Akcję wsparła też Fundacja Orlen.
- Ogromnie się cieszymy z powodzenia tej akcji zarówno w aspekcie edukacyjnym, bo pokazaliśmy jak ważne jest noszenie maseczek, jak i z realnej pomocy dla medyków w zapewnieniu im większego bezpieczeństwa pracy – powiedział Mikos.
- Wiele osób podkreśla, że w szarym czasie pandemii kalendarz dał im dużo uśmiechu kolorowymi, bajkowymi obrazkami – i to jest bezcenny wymiar tej akcji – wskazał.
Wydawcą kalendarza była Fundacja Zdrowia Publicznego we współpracy z Teatrem Groteska i ze Szpitalem Specjalistycznym im. J. Dietla w Krakowie i Szpitalem im. S. Żeromskiego w Krakowie oraz Stowarzyszeniem Wolontariatu św. Eliasza.
Organizatorzy zapewnili, że kalendarz "Lekarze jak z bajki" będzie miał kolejne edycje w następnych latach.