Przejdź do treści
13:17 Sanepid: czerwone flagi zakazujące wejścia do wody powiewają na kilku kąpieliskach w woj. zachodniopomorskim. Zakazy spowodowane są m.in. zakwitem sinic, przekroczeniem norm bakterii Escherichia coli, a także wysokimi falami na Bałtyku
12:21 Małopolskie: DK75 zablokowana w Jurkowie po zderzeniu dwóch aut; cztery osoby ranne
11:28 Zachodniopomorskie: podczas próby zatrzymania poszukiwanego mężczyzny w Maszewie doszło do ataku na policjanta; obrażenia nie zagrażają jego życiu
Wydarzenie 6 sierpnia przed Sejmem, przed oraz podczas zaprzysiężenia Karola Nawrockiego, odbędzie się wielkie zgromadzenie Polaków. Później - odbędzie się biało-czerwony Marsz na Plac Zamkowy
Wydarzenie Spotkanie z posłami PiS z Mariuszem Błaszczakiem, Jackiem Sasinem i Sebastianem Łukaszewiczem. Niedziela, 3 sierpnia 2025, godz. 12:30 w Starostwie Powiatowym w Sokółce, ul. Piłsudskiego 8
Wydarzenie Klub "GP" w Garwolinie i poseł Grzegorz Woźniak zapraszają do złożenia podpisów pod wnioskiem o referendum ws nielegalnej migracji, w niedzielę 3 sierpnia w Miętnem od g. 15 obok Festiwalu Etnograficznego i 4 sierpnia na targu w Maciejowicach od g. 7
Zaproszenie Klub „Gazety Polskiej” Sydney zaprasza na uroczystą Mszę Św. z okazji 81. rocznicy Wybuchu Powstania Warszawskiego, 3 sierpnia 2025 r. (sobota), 12, Kościół pw. Św. Vincenta, 7 Bland St., Ashfield
Wydarzenie Klub Gazety Polskiej Aleksandrów Łódzki zaprasza na wspólne śpiewanie piosenek powstańczych w dniu 3.08. po mszy świętej o godzinie 12:00 w kościele pw. Świętych Archaniołów Michała, Gabriela i Rafała w Aleksandrowie Łódzkim
Zaproszenie Klub „Gazety Polskiej” w Perth Australia zaprasza na obchody 81. rocznicy Powstania Warszawskiego, 10 sierpnia 2025 r. (niedziela), g. 9.30 Msza św. - g. 10.45projekcja filmu „Sierpniowe Niebo. 63 Dni Chwały”, 35 Eighth Ave, Maylands
Zaproszenie Klub „Gazety Polskiej” Twitter zaprasza na - Pokój na żywo na platformie X. Temat spotkania: „Mazurek Dąbrowskiego”, 2 sierpnia (sobota), g. 19, konto na X: @KlubyGP
Zaproszenie Katowicki Klub „Gazety Polskiej” zaprasza na Turniej Piłki Nożnej X Memoriał dr Andrzeja Mieleckiego dla uczczenia Bitwy Warszawskiej 1920 i Powstań Śląskich, 3 sierpnia (czwartek), g. 9, Obiekt MOSiR ul. Asnyka 27, Katowice
Wydarzenie Klub „Gazety Polskiej” Pabianice zaprasza na XI Festyn Patriotyczno-Rodzinny, 15 sierpnia 2025 r. godz. 10:00 Msza Św. Godz. 16:00 - rozpoczęcie, Parafia Św. Maksymiliana Marii Kolbego, ul. Jana Pawła II 46, Pabianice
Portal tvrepublika.pl informacje z kraju i świata 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Nie zasypiamy nigdy. Bądź z nami!

American Eagle broni reklamy z Sydney Sweeney. Antywoke czy rasizm?

kontrowersje wokół reklamy American Eagle
Źródło: Sydney Sweeney w reklamie American Eagle - x.com/screenshot

Amerykańska marka odzieżowa American Eagle zareagowała na falę krytyki po premierze kampanii reklamowej z Sydney Sweeney, zatytułowanej „Sydney Sweeney has great jeans”. Kampania wywołała mieszane reakcje w mediach społecznościowych, a niektórzy zarzucali jej „tonen-deaf” przekaz i rasowe podteksty. Firma wydała oświadczenie, w którym podkreśla, że reklama zawsze dotyczyła jeansów i indywidualnego stylu noszenia ich przez każdego.

Amerykański gigant odzieżowy American Eagle znalazł się w centrum uwagi po premierze swojej najnowszej kampanii reklamowej z aktorką Sydney Sweeney, znaną z roli w serialu „Euphoria”. Kampania, opatrzona hasłem „Sydney Sweeney Has Great Jeans”, miała na celu promocję jeansów marki, ale szybko stała się obiektem gorącej debaty w mediach społecznościowych. Część internautów zarzuciła reklamie brak wyczucia i ukryte rasowe podteksty, podczas gdy inni chwalili markę za odważne podejście i sprzeciw wobec „woke” kultury.

W odpowiedzi na krytykę American Eagle opublikowało w piątek oficjalne oświadczenie na Instagramie: 

„'Sydney Sweeney Has Great Jeans' zawsze dotyczyło jeansów. Jej jeansów. Jej historii. Będziemy nadal celebrować sposób, w jaki każdy nosi jeansy AE z pewnością siebie, na swój sposób”. 

Firma dodała, że „świetne jeansy pasują każdemu”, próbując załagodzić spór i podkreślić uniwersalność swojego produktu.

Kampania z Sydney Sweeney, która wystartowała na początku tygodnia, opiera się na grze słów między „genes” (geny) a „jeans” (jeansy). W jednym z filmów promocyjnych 27-letnia aktorka podchodzi do billboardu z napisem „Sydney Sweeney has great genes”, po czym zamalowuje słowo „Genes” i zastępuje je „Jeans”, po czym odchodzi

W drugim spocie Sweeney, zapinając jeansy, mówi: 

Geny są przekazywane z rodziców na potomków, często określając cechy takie jak kolor włosów, osobowość czy kolor oczu”. Kamera zbliża się na jej niebieskie oczy, a aktorka dodaje: „Moje jeansy są niebieskie”.

Choć kampania miała być lekka i chwytliwa, niektórzy użytkownicy mediów społecznościowych uznali ją za „całkowicie nietrafioną” i zarzucili marce brak różnorodności w zespole twórców reklamy. „To, co się dzieje, gdy w pokoju nie ma osób kolorowych. Szczególnie w takich czasach. Ta kampania tak bardzo skupiła się na 'sprytnej' grze słów, że ludzie w pokoju przeoczyli to, co dla każdego niebiałego jest oczywiste” – napisał jeden z internautów na Instagramie. Inni poszli dalej, określając reklamę jako „propagandę nazistowską”, wskazując na historyczne użycie terminu „wielkie geny” do promowania stereotypów związanych z „białą urodą, szczupłością i atrakcyjnością”, jak zauważył portal Salon.

Z drugiej strony, kampania zyskała również grono zwolenników. „Brawo za trzymanie się swojego zdania!” – napisał jeden z użytkowników pod oświadczeniem American Eagle. „AE wygrywa!!!!” – skomentował inny, a kolejny dodał: „Nie ulegajcie woke – róbcie dalej świetne jeansy, AE”. Na platformie X pojawiły się głosy poparcia dla Sweeney, z jednym z użytkowników stwierdzającym: „Woke reklama jest martwa. Sydney Sweeney ją zabiła”.

Krytyka kampanii skupiła się głównie na rzekomych rasowych podtekstach hasła „Great Genes”. Część internautów uznała, że gra słów jest nie tylko nietrafiona, ale również wykluczająca, szczególnie w kontekście braku różnorodności w przekazie reklamowym. „Brak empatii” – napisał jeden z użytkowników, podczas gdy inny zauważył: „Nie sądziłem, że odpowiedź może być gorsza niż sama reklama, ale jakoś się udało”.

Zwolennicy kampanii argumentują jednak, że reklama jest nieszkodliwa i nie ma na celu obrażania kogokolwiek. „To dosłownie reklama jeansów, a nie nazizmu” – napisał jeden z komentujących, broniąc zarówno marki, jak i Sweeney. Inni chwalili kampanię za kreatywność: „Nie rozumiem, dlaczego ludziom się to nie podoba? To urocze i sprytne” – napisał użytkownik na Instagramie.

Kontrowersje wokół kampanii dotarły również do sfery politycznej. JD Vance, w rozmowie na podcaście „Ruthless”, wyśmiał reakcje niektórych demokratów na reklamę, co dodatkowo podsyciło debatę. Fox News Digital skontaktowało się z American Eagle w celu uzyskania dalszych komentarzy, ale na razie marka ograniczyła się do opublikowanego oświadczenia.

Kampania z Sydney Sweeney, choć miała na celu promocję jeansów w lekki i humorystyczny sposób, ujawniła głębokie podziały w odbiorze reklam w dzisiejszych czasach. Pytanie, czy American Eagle zdoła przekonać krytyków, że ich przekaz był wyłącznie o modzie, pozostaje otwarte.

Źródło: Republika/Fox News

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.

Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google. 

Jesteśmy na Youtube: Bądź z nami na Youtube

Jesteśmy na Facebooku: Bądź z nami na FB

Jesteśmy na platformie X: Bądź z nami na X

Wiadomości

Media opisują sukces Republiki: „Nowy lider”

Żurek Tuska. Giertych atakuje Hołownię. Bosak o upadku rządu. Wpadka Kidawy i Lisa

Czarzasty to nie Hołownia: nigdy bym nie rozmawiał z Kaczyńskim na temat ratowania Polski

Poznaliśmy kapelana prezydenta Nawrockiego. To Człowiek Roku 2022 Klubów Gazety Polskiej

Tusk nie uczestniczył w ŻADEN sposób w obchodach Powstania Warszawskiego. Internauci tłumaczą dlaczego [KOMENTARZE]

Niemcy okradli Polskę na setki miliardów złotych

NATO stworzy fundusz na zakup broni dla Ukrainy

Kiedy przyspieszone wybory?

Poznaliśmy termin posiedzenia Trybunału Stanu. Chodzi o immunitet Małgorzaty Manowskiej

PILNE: Tragiczny wypadek w Olszynach. Bus uderzył w pociąg Intercity

Prezydenci Nawrocki i Duda śpiewają (nie)zakazane piosenki. Tusk 1 sierpnia zniknął [WIDEO]

Potężne uderzenie ukraińskich dronów w strategiczne cele w Rosji. Wybuchy w rafineriach i zakładach [WIDEO]

Krzysztof Lipiec w Republice: Polska musi się obronić przed gniciem rządu Tuska

"Jest bezsilny i zniechęcony". Niemcy coraz bardziej rozczarowani Tuskiem, patrzą w stronę Sikorskiego

Polska osamotniona w Poczdamie. Konferencja, która przypieczętowała dominację Sowietów

Najnowsze

Media opisują sukces Republiki: „Nowy lider”

Tusk nie uczestniczył w ŻADEN sposób w obchodach Powstania Warszawskiego. Internauci tłumaczą dlaczego [KOMENTARZE]

Niemcy okradli Polskę na setki miliardów złotych

Patrioty

NATO stworzy fundusz na zakup broni dla Ukrainy

Kiedy przyspieszone wybory?

Żurek Tuska. Giertych atakuje Hołownię. Bosak o upadku rządu. Wpadka Kidawy i Lisa

Czarzasty to nie Hołownia: nigdy bym nie rozmawiał z Kaczyńskim na temat ratowania Polski

Poznaliśmy kapelana prezydenta Nawrockiego. To Człowiek Roku 2022 Klubów Gazety Polskiej