Przejdź do treści
Ważne Powstał 545. Klub "Gazety Polskiej". Jest to pierwszy Klub "GP" w Ameryce Południowej (Brazylia)
Wydarzenie Ryszard Majdzik zaprasza Patriotów-Wolnych Polaków na protest, który odbędzie się 28 października, przed Sądem Okręgowym w Krakowie, ul. Przy Rondzie 7, o godz. 10.00 (przed rozprawą o godz. 11:10)
Wydarzenie Klub "Gazety Polskiej" Aleksandrów Łódzki zaprasza na spotkanie z Robertem Bąkiewiczem - 28.10 (wtorek), godz. 18.00, Hotel i Restauracja Pelikan, ul. Wierzbińska 58 Aleksandrów Łódzki
Wydarzenie Dorota Arciszewska-Mielewczyk oraz Klub "Gazety Polskiej" Gdynia zaprasza na spotkanie z Mariuszem Błaszczakiem. 29 października (środa) godz. 17:30. Cech Rzemiosła, ul. 10 lutego 33, Gdynia
Wydarzenie Klub "Gazety Polskiej" Środa Śl. zaprasza na protest "Wolnych Polaków", 29 października, g. 15, Rynek Dolny., Po proteście odbędzie się koncert Pawła Piekarczyka w Restaurant Bar Quattro, ul. Świdnicka 10
Wydarzenie Zapraszamy na spotkanie otwarte z europosłem Patrykiem Jakim w Gliwicach - czwartek, 30 października, godz. 18:00, Hotel Malinowski, ul. Portowa 4
Wydarzenie Klub "Gazety Polskiej" w Warszawie zaprasza na spotkanie autorskie z red. Bronisławem Wildsteinem oraz prezentację książki pt. "Opowieści Idioty Czy Ład Natury", 30 października, g. 18, ul. Marszałkowska 7, wejście od ul. E. Zoli, Warszawa
Wydarzenie Klub „Gazety Polskiej” w Ostródzie zaprasza na spotkanie z szefem Gabinetu Prezydenta Karola Nawrockiego, ministrem Pawłem Szefernakerem oraz posłem Andrzejem Śliwką. 3 listopada, godz. 17.00, Ostróda, ul. B. Prusa 2, w Dom Restauracyjny "U Wokulskiego"
Wydarzenie Klub "Gazety Polskiej" w Radomiu zaprasza na spotkanie otwarte z Robertem Bąkiewiczem. 4 listopada godz. 18.00, Cech Rzemiosł Różnych, ul. Jana Kilińskiego 15-17 Radom
Wydarzenie Klub „Gazety Polskiej” Puławy zaprasza na spotkanie otwarte z Adamem Borowskim. 5 listopada, g. 17:00, Puławy, Hotel Olimpic, ul. Hauke-Bosaka (przy stadionie)
Wydarzenie Klub „Gazety Polskiej” w Głogowie zaprasza na spotkanie autorskie z prof. Janem Majchrowskim. 7 listopada, godz. 17:00 sala przy Kościele św. Klemensa, ul. Sikorskiego 23
Wydarzenie Klub Gazety Polskiej w Gdyni zaprasza na spotkanie z Jackiem Wroną, działaczem Ruchu Obrony Granic. 16 listopada, g. 17:30. Cech Rzemiosła i Przedsiębiorczości, ul. 10 Lutego 33
Portal tvrepublika.pl informacje z kraju i świata 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Nie zasypiamy nigdy. Bądź z nami!
NBP Prezes NBP prof. Adam Glapiński: zasoby złota stanowią 25 proc. wszystkich rezerw NBP, przekraczają 520 ton i są warte ok. 240 mld zł. Polacy mają coraz więcej złota dzięki przemyślanej strategii realizowanej przez niezależny bank centralny.

American Eagle broni reklamy z Sydney Sweeney. Antywoke czy rasizm?

kontrowersje wokół reklamy American Eagle
Źródło: Sydney Sweeney w reklamie American Eagle - x.com/screenshot

Amerykańska marka odzieżowa American Eagle zareagowała na falę krytyki po premierze kampanii reklamowej z Sydney Sweeney, zatytułowanej „Sydney Sweeney has great jeans”. Kampania wywołała mieszane reakcje w mediach społecznościowych, a niektórzy zarzucali jej „tonen-deaf” przekaz i rasowe podteksty. Firma wydała oświadczenie, w którym podkreśla, że reklama zawsze dotyczyła jeansów i indywidualnego stylu noszenia ich przez każdego.

Amerykański gigant odzieżowy American Eagle znalazł się w centrum uwagi po premierze swojej najnowszej kampanii reklamowej z aktorką Sydney Sweeney, znaną z roli w serialu „Euphoria”. Kampania, opatrzona hasłem „Sydney Sweeney Has Great Jeans”, miała na celu promocję jeansów marki, ale szybko stała się obiektem gorącej debaty w mediach społecznościowych. Część internautów zarzuciła reklamie brak wyczucia i ukryte rasowe podteksty, podczas gdy inni chwalili markę za odważne podejście i sprzeciw wobec „woke” kultury.

W odpowiedzi na krytykę American Eagle opublikowało w piątek oficjalne oświadczenie na Instagramie: 

„'Sydney Sweeney Has Great Jeans' zawsze dotyczyło jeansów. Jej jeansów. Jej historii. Będziemy nadal celebrować sposób, w jaki każdy nosi jeansy AE z pewnością siebie, na swój sposób”. 

Firma dodała, że „świetne jeansy pasują każdemu”, próbując załagodzić spór i podkreślić uniwersalność swojego produktu.

Kampania z Sydney Sweeney, która wystartowała na początku tygodnia, opiera się na grze słów między „genes” (geny) a „jeans” (jeansy). W jednym z filmów promocyjnych 27-letnia aktorka podchodzi do billboardu z napisem „Sydney Sweeney has great genes”, po czym zamalowuje słowo „Genes” i zastępuje je „Jeans”, po czym odchodzi

W drugim spocie Sweeney, zapinając jeansy, mówi: 

Geny są przekazywane z rodziców na potomków, często określając cechy takie jak kolor włosów, osobowość czy kolor oczu”. Kamera zbliża się na jej niebieskie oczy, a aktorka dodaje: „Moje jeansy są niebieskie”.

Choć kampania miała być lekka i chwytliwa, niektórzy użytkownicy mediów społecznościowych uznali ją za „całkowicie nietrafioną” i zarzucili marce brak różnorodności w zespole twórców reklamy. „To, co się dzieje, gdy w pokoju nie ma osób kolorowych. Szczególnie w takich czasach. Ta kampania tak bardzo skupiła się na 'sprytnej' grze słów, że ludzie w pokoju przeoczyli to, co dla każdego niebiałego jest oczywiste” – napisał jeden z internautów na Instagramie. Inni poszli dalej, określając reklamę jako „propagandę nazistowską”, wskazując na historyczne użycie terminu „wielkie geny” do promowania stereotypów związanych z „białą urodą, szczupłością i atrakcyjnością”, jak zauważył portal Salon.

Z drugiej strony, kampania zyskała również grono zwolenników. „Brawo za trzymanie się swojego zdania!” – napisał jeden z użytkowników pod oświadczeniem American Eagle. „AE wygrywa!!!!” – skomentował inny, a kolejny dodał: „Nie ulegajcie woke – róbcie dalej świetne jeansy, AE”. Na platformie X pojawiły się głosy poparcia dla Sweeney, z jednym z użytkowników stwierdzającym: „Woke reklama jest martwa. Sydney Sweeney ją zabiła”.

Krytyka kampanii skupiła się głównie na rzekomych rasowych podtekstach hasła „Great Genes”. Część internautów uznała, że gra słów jest nie tylko nietrafiona, ale również wykluczająca, szczególnie w kontekście braku różnorodności w przekazie reklamowym. „Brak empatii” – napisał jeden z użytkowników, podczas gdy inny zauważył: „Nie sądziłem, że odpowiedź może być gorsza niż sama reklama, ale jakoś się udało”.

Zwolennicy kampanii argumentują jednak, że reklama jest nieszkodliwa i nie ma na celu obrażania kogokolwiek. „To dosłownie reklama jeansów, a nie nazizmu” – napisał jeden z komentujących, broniąc zarówno marki, jak i Sweeney. Inni chwalili kampanię za kreatywność: „Nie rozumiem, dlaczego ludziom się to nie podoba? To urocze i sprytne” – napisał użytkownik na Instagramie.

Kontrowersje wokół kampanii dotarły również do sfery politycznej. JD Vance, w rozmowie na podcaście „Ruthless”, wyśmiał reakcje niektórych demokratów na reklamę, co dodatkowo podsyciło debatę. Fox News Digital skontaktowało się z American Eagle w celu uzyskania dalszych komentarzy, ale na razie marka ograniczyła się do opublikowanego oświadczenia.

Kampania z Sydney Sweeney, choć miała na celu promocję jeansów w lekki i humorystyczny sposób, ujawniła głębokie podziały w odbiorze reklam w dzisiejszych czasach. Pytanie, czy American Eagle zdoła przekonać krytyków, że ich przekaz był wyłącznie o modzie, pozostaje otwarte.

Źródło: Republika/Fox News

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.

Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google. 

Jesteśmy na Youtube: Bądź z nami na Youtube

Jesteśmy na Facebooku: Bądź z nami na FB

Jesteśmy na platformie X: Bądź z nami na X

Wiadomości

Scott Bessent

Sekretarz Skarbu USA o wysłanniku Putina: rosyjski propagandysta

Będzie ban na ukraińskie towary. Minister rolnictwa oświadcza

Gigantyczne cięcia w Amazonie: nawet 30 tys. miejsc pracy

Kreml zwiększa podatki. Brakuje pieniędzy na wojnę

Zmiana w relacjach Trump-Musk. Będą poważne konsekwencje

Sauli Niinistö opisuje dziwne zachowania Putina

Efekt Trumpa: USA opuściło ponad 2 mln. nielegalnych imigrantów

Dżihad gospodarczy w Mali: szkoły zamknięte na dwa tygodnie

Geolodzy odkryli pozostałości po kolizji, która stworzyła Księżyc

Trzęsienie ziemi blisko Europy

Kanthak: polska wersja cenzury internetu jest znacznie gorsza niż proponowana przez UE

„Szlachetny piątek” mocną odpowiedzią na „Tęczowy piątek”

Interwencja policji ws. posła Konfederacji. Konrad Berkowicz z mandatem

Oburzenie w studio Republiki. Śliwka o słowach Ejchart: język nienawiści wobec katolików

Finlandia: nie kryła swoich przekonań chrześcijańskich. Od lat toczy batalię sądową

Najnowsze

Scott Bessent

Sekretarz Skarbu USA o wysłanniku Putina: rosyjski propagandysta

Donald Trump

Zmiana w relacjach Trump-Musk. Będą poważne konsekwencje

Sauli Niinistö

Sauli Niinistö opisuje dziwne zachowania Putina

Tricia McLaughlin

Efekt Trumpa: USA opuściło ponad 2 mln. nielegalnych imigrantów

szkoła w Bamako

Dżihad gospodarczy w Mali: szkoły zamknięte na dwa tygodnie

ukraińskie produkty spożywcze

Będzie ban na ukraińskie towary. Minister rolnictwa oświadcza

magazyn paczek

Gigantyczne cięcia w Amazonie: nawet 30 tys. miejsc pracy

Moskwa

Kreml zwiększa podatki. Brakuje pieniędzy na wojnę