Gigant kosmetyków usuwa słowo „normalny”. Nie będzie go w reklamach ani na opakowań
Koniec z normalnością w kolejnej firmie. Unilever, właściciel wielu znanych marek kosmetycznych, nie będzie już oferować kremów czy szamponów do normalnych włosów i normalnej cery.
To element strategii nazwanej „Pozytywne piękno” (z ang. Positive Beauty), która ma na celu walkę z dyskryminacją i ze „szkodliwymi normami i stereotypami”. Zastosowanie „języka niewykluczającego” ma sprawić, że klienci poczują się lepiej.
Unilever podjął taką decyzję na podstawie badania przeprowadzonego na 10 tys. osób w dziewięciu krajach. „Według tego badania, ponad połowa ludzi czuje się wykluczona, gdy widzi produkty lub reklamy ze słowem „normalny” - powiedział Jean-Francoise Etienne, general manager Unilevera na Polskę i kraje bałtyckie, w wywiadzie dla businessinsider.com.pl. Większość ankietowanych konsumentów uznała, że słowo „normalny” ma negatywny wpływ.
Polacy nie byli badani w tej ankiecie.
Polecamy Hity w sieci
Wiadomości
Wymiana uprzejmości pomiędzy prezydentem Nawrockim a Tuskiem. Lider KO nie spodziewał się takiej reakcji internautów
"Próba wrogiego przejęcia Warner Bros. Discovery". Paramount Skydance wszczyna alarm, co to oznacza dla TVN?
"Gigantyczny deficyt i brak pieniędzy na wszystko". Zbigniew Kuźmiuk w Republice komentuje budżet rządu Tuska
Najnowsze
Negocjacje pokojowe w sprawie Ukrainy na "krytycznym etapie". Rozmowy w Londynie bez Tuska
Ukraińskie siły powietrzne wykorzystują F-16 w nowych misjach przeciwko Rosji
Polska mistrzem świata w socca! Biało-czerwoni pokonali Meksyk w finale