Kinga Fedorowska, dyrektor ds. marketingu w Grupie LOTOS, mówiła m.in. o sukcesach sponsorowanego przez firmę Huberta Hurkacza, inwestowaniu w sport dzieci i młodzieży, a także zaangażowaniu Fundacji LOTOS w zwalczanie pandemii.
Grupa LOTOS angażuje się we wspieranie polskiego sportu od wielu lat. Hubert Hurkacz wystąpił z logo LOTOSU na koszulce już podczas turnieju US Open w 2019 r. Tenisista jest też ambasadorem Narodowego Programu Upowszechniania Tenisa „Rakiety LOTOSU” skierowanego do najmłodszych. – Nasze doświadczenia w pracy z Hubertem, ale też z innymi sportowcami, nauczyły nas, że długotrwała współpraca najbardziej procentuje. Ważne jest, aby być ze sportowcami także wtedy, kiedy przychodzą porażki, nieuniknione w drodze na szczyt. W Grupie LOTOS wiemy, że silny partner pozwala rozwijać swój potencjał – powiedziała Kinga Fedorowska. – Hubert Hurkacz jest już zawodowcem. Zwracamy także uwagę na szkolenie dzieci i młodzieży, popularyzację sportu wśród najmłodszych – dodała.
– Polacy kochają piłkę nożną. Widać to na każdym turnieju – cała Polska przybiera biało-czerwone barwy – powiedziała dyrektor marketingu. Grupa LOTOS od wielu lat sponsoruje reprezentację Polski w piłce nożnej. Obecna umowa obowiązuje do końca 2022 roku. – To oznacza, że będziemy z naszymi sportowcami na najbliższym turnieju Euro 2020, w meczach Ligi Narodów, a także w drodze do Mistrzostw Świata 2022 w Katarze – poinformowała Fedorowska. Także w wypadku tego sportu LOTOS rozwija pasję wśród najmłodszych. – Prowadzimy m.in. program „Piłkarska przyszłość z LOTOSEM”. W jego ramach działają już także dwa damskie ośrodki – mówiła dyrektor ds. marketingu w Grupie LOTOS.
LOTOS ma również udział w sukcesach w polskim narciarstwie. Spółka jest generalnym sponsorem polskiego narciarstwa oraz reprezentacji w skokach narciarskich. Wspiera też narciarstwo i snowboard zjazdowy. – Powodów do dumy z tej współpracy nam nie brakuje
Koncern prowadzi także fundację, która działa od sześciu lat. Organizacja angażuje się w rozwój nauki, kultury, sportu, ekologii oraz w działania z obszaru bezpieczeństwa ruchu drogowego i bezpieczeństwa publicznego. – W ubiegłym roku do Fundacji wpłynęło 1250 wniosków o darowiznę. Rozdysponowano 14 mln zł na projekty. Wsparto placówki medyczne i służbę zdrowia. Ponad 12 mln zł przekazano na walkę z pandemią – wylicza Kinga Fedorowska. – Zaangażowaliśmy się w budowę szpitala tymczasowego w Gdańsku – dodaje.
Decyzja o budowie szpitala tymczasowego podejmowana była w sytuacji bardzo wysokiego wskaźnika zachorowań. Potencjalne wówczas zagrożenie zapełnienia łóżek szpitalnych w obiektach już istniejących, uzasadniało konieczność podjęcia nadzwyczajnych działań. Równolegle, doświadczenie ubiegłych miesięcy pokazało zasadność posiadania na terenie województwa pomorskiego specjalnej, strategicznej infrastruktury, stanowiącej zabezpieczenie na wypadek wydarzeń mogących wystąpić w przyszłości (m.in. masowego skażenia chemicznego czy promieniotwórczego, ataków terrorystycznych oraz anomalii pogodowych). Celem prac było więc przystosowanie obiektu do możliwości wykorzystania go zgodnie z tymi założeniami, w tym również jako miejsca ewakuacji, kwarantanny, czy izolacji. W rezultacie powstał strategiczny budynek hybrydowy, który stanowi rezerwę dla istniejącej bazy podmiotów leczniczych i infrastruktury kryzysowej. Wpisuje się w to również decyzja wojewody pomorskiego, na podstawie której w AMBEREXPO w bardzo krótkim czasie udało się zorganizować punkt szczepień.