„Biznes Polska”. Poczta Polska XXI wieku

Fot. Flickr.com/J C

Poczta Polska to już niemal pięćset lat tradycji. Posiada przeszło siedem i pół tysiąca filii i agencji pocztowych. Zatrudnia ponad siedemdziesiąt tysięcy pracowników. Największy operator przesyłek w kraju, z roku na rok się rozwija, wdrażając nowe technologie. Nowością jest usługa e-doręczenia.

- Jest to pierwsza taka usługa cyfrowa w Polsce. Usługa zastępuje wszystkim bardzo dobrze znane listy polecone - powiedziała Kinga Dobrzyń, dyrektor biura inicjatyw cyfrowych Poczty Polskiej.

- Nie będziemy musieli przychodzić do placówki pocztowej, żeby nadać list polecony. List będziemy mogli nadać przez elektroniczną skrzynkę, wysłać do urzędu, a następnie ten list otrzyma wszystkie potwierdzenia - dodała.

- Aby taką skrzynkę założyć, obywatel powinien na stronie gov.pl, złożyć wniosek o założenie i aktywować. Jest to usługa, która zapewnia poufność i integralność - powiedziała Kinga Dobrzyń.

Ważnym partnerem dla Poczty jest Urząd Komunikacji Elektronicznej.

- Cyfryzacja oznacza przede wszystkim efektywność, większą jakość usług, a także zadowolenie klientów - powiedział Witold Tomaszewski, rzecznik Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

Poczta Polska od lat dokłada wszelkich starań, aby każde zlecenie kończyło się pełnym zadowoleniem ze strony klienta.

- Pandemia pokazała, że wszystko to co cyfrowe, wszystko co umożliwia kontakt online, stało się pierwszoplanowe i niezwykle ważne. Rynek cyfrowy rośnie. I wokół tego musimy budować naszą nową strategię, nową ofertę Poczty Polskiej - stwierdził Tomasz Zdzikot, prezes Poczty Polskiej. 

Wyzwania w przyszłości

W latach 2021-2023 Poczta Polska przeznaczy rocznie 400 mln na inwestycje w automaty paczkowe, cyfryzację, logistykę i automatyzację procesów. Inwestycje będą realizowane zarówno ze środków własnych, jak i kredytu i leasingu.  

- Cyfryzacja to przede wszystkim obniżenie kosztów, zwiększenie efektywności i poprawa jakości - powiedział Marek Zuber, ekonomista.

Usługa e-doręczenia będzie wprowadzana etapami Najpierw do systemu, poza klientami indywidualnymi wejdą m.in. Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Jak informuje Poczta Polska, ma to się stać już w lipcu. Dopiero siedem lat później sądy czy komornicy.

Źródło: TV Republika

Komentarze
Zobacz także
Nasze programy