„Biblia w ciągu roku” to najpopularniejszy podcast w USA. Amerykanie wolą homilie niż newsy i kryminały
Podcast „The Bible in a Year” (Biblia w ciągu roku) wyprzedził popularne programy newsowe i kryminalne, takie jak „The Daily” (emitowany przez „New York Times”), a także „Crime Junkie” oraz „The Ben Shapiro Show”.
Podcast stworzyła grupa katolików w diecezji Duluth w stanie Minnesota. Grupie, która obrała nazwę nawiązującą do tajemnicy Wniebowstąpienia „Ascension Presents”, przewodniczy ksiądz Mike.
Każdy epizod biblijny w podcaście trwa 25 minut. Ks. Schimitz czyta jedną z biblijnych historii, a następnie tłumaczy jej historyczny kontekst oraz teologiczne znaczenie.
Alexandra DeSanctis, autorka artykułu opisującego fenomen podcastu w „National Review”, uważa, że ludzie poczuli głód czegoś większego niż newsy napływające z rozdartego podziałami świata. Chcą klarowności, szukają rzeczywistości, która na tyle jest pełna sensu, że może wypełnić duszę i staje się odpowiedzią na pragnienie pokoju i stabilności w sytuacji cierpienia i zamieszania.
Biblijne historie przypominają, że nie jesteśmy pierwszymi w historii, którzy zmagają się z plagami i terroryzmem, a także o tym, że odpowiedzią na grzech i cierpienie jest historia Zbawiciela.
Grupa „ Ascension Presents” nie jest jedyną tego typu w USA. Najbardziej znanym w mediach katolickim mówcą jest bp Robert Barron z archidiecezji Los Angeles . Prowadzony przez niego podcast „Word on Fire” prezentuje popularne i cenione w Stanach niedzielne homilie.